Gå til innhold

Hvor raskt blir nøkkelferdige hus ferdigstilt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe nøkkelferdig hus i stedet for et eldre hus som trenger opppussing. Det er mange forskjellige nøkkelferdige hus i det området jeg bor, så jeg er ute etter et generelt eller circa-svar. Hvis tomten allerede er ferdig, hvor fort kan en nøkkelferdig tomannsbolig ferdigstilles? Bygges alt helt fra bunn, eller har de allerede noen "byggesett"(vet ikke hvilket annet ord jeg kunne bruke) delvis ferdig? 

Anonymkode: 0d61e...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

P.S: IKKE tomannsbolig! Her var det autocorrect som slo inn. Mente enmannsbolig. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er til hjelp, men vår nøkkelferdige hytte (med eneboligstandard på 170kvm boa, to bad, to stuer, to etasjer, 7 soverom) hadde denne fremdriften:

Oktober: kjøpte tomt og søkte kommunen + avtalte alt av detaljer innvendig + fant en til å gjøre grunnarbeidet

Januar: svar fra kommunen (De svarte leeeenge etter fristen)

Februar: grunnarbeid og støpt plate på plass (De gjorde dette selv på fjellet på vinteren)

Februar: oppstart bygg

1. Mai: innflytting, nøkkelferdig (alt var gjort bortsett fra utvendig beise og gress på taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å hjelp, det var veldig lenge å vente! Men må man finne noen til å sette opp huset altså, har ikke firmaet som selger huset ordnet dette? Og hva søkte dere kommunen om? Om å få bygge der? I de annonsene jeg ser på, så er jo allerede sted bestemt. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det var raktt jeg. Okt-mai? 

Anonymkode: 8de12...42f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var raktt jeg. Okt-mai? 

Anonymkode: 8de12...42f

7 mnd...Er det ikke rundt den tiden det tar å bygge helt fra bunn? Jeg er helt grønn altså, men trodde de som reklamerte for nøkkelferdige hus hadde en del klare byggesett, slik at det ikke tok så lang tid. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 mnd...Er det ikke rundt den tiden det tar å bygge helt fra bunn? Jeg er helt grønn altså, men trodde de som reklamerte for nøkkelferdige hus hadde en del klare byggesett, slik at det ikke tok så lang tid. Ts

Selve byggingen tok jo bare 3 mnd - er å vente på søknader hos kommunen som tar tid.

Anonymkode: 4014a...cb8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nøkkelferdig hus ser ikke noe om byggemåten, men om hvor ferdig huset er, at gulv og vegger er lagt, det elektriske, ventilasjon o.l. er ordnet, innredning i f.eks. kjøkken og bad er på plass m.m. Et nøkkelferdig hus kan du på et vis flytte rett inn i.

Et nøkkelferdig hus kan bli bygd både som byggesett og reises raskt eller det kan være arkitekttegnet og ha mange spesielle og tidkrevende løsninger.

Ei venninne brukte rundt ni-ti mnd på prosessen fra de valgte huset til de kunne flytte inn. De måtte sprenge og grave på tomta, noe som tok litt mer tid enn forventa. Det var også en del annet som tok mer tid enn planlagt. De bygde ferdighus fra Mesterhus og gjorde kun små endringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Älvsbyhus bruker rundt 7-8 uker fra huset kommer til tomten, til det er innflytningsklart. (Selve huset settes opp på en dag, taket på dag to. Tapet, gulv, maling, elektro etc er det som tar tid etter dette).

Men før det tar det 8-10 måneder med planlegging, søknader etc. 

Anonymkode: a84c0...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...