Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer skal reise til Hellas i 2 uker. Hotellet vi skal bo på har inkludert frokost, men ingen andre måltider. Vi planlegger å spise godt, shoppe litt og dra på noen utflukter. 

Hvor mye penger bør vi egentlig sette av til ferien? Slik at det hverken blir for mye eller lite? Aner ikke hva som er normalt å bruke på f.eks. mat på en ferietur..

Anonymkode: 2e230...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg satt av 1200 kr per dag for dere to. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ny Bruker skrev:

Da hadde jeg satt av 1200 kr per dag for dere to. 

Det var ganske mye,virkelig, hvis en tar lett mat og feks ligger på stranda en hel dag, fortsatt 1200?

Anonymkode: 39a81...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever godt for 500kr dagen i Hellas, og jeg kan også gjerne bruke mindre om jeg går inn for det. Men når jeg har ferie koser jeg meg gjerne med en ekstra is og bakverk til frokost(noe som for øvrig er skambillig i "syden"). 

For meg blir en "vanlig" dag sånn ca: Solseng(om jeg ikke har hotell med basseng eller tilhørende strand)- ca. 5euro(her finnes det store forskjeller da i forhold til hvor "fancy" barer/restauranter de hører til), lunch- 7-10euro, is/snacks/drikke(jeg drikker ikke alkohol da)- 10euro, middag- 10-20euro(i Hellas er gyros favoritten, og den kan man få ganske billig). Får som regel mye mat for 20 euro, og det er sjelden jeg spiser for så mye, selv om jeg ofte bestiller både forrett og dessert. Drikker som sagt ikke alkohol da, så det er ikke medregnet i disse summene.

Anonymkode: 14cd8...d9a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var ganske mye,virkelig, hvis en tar lett mat og feks ligger på stranda en hel dag, fortsatt 1200?

Ja, hvis dere drikker alkohol ville jeg også beregnet denne summen, mer om dere drar på noen dagsutflukter

Anonymkode: 8353e...5e2

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det virkelig så mye? 

TS skriver at de skal "spise godt". Da regner jeg med alkohol og i hvert fall to ganger ut å spise = 600 kr? Is, snacks?

Shopping?

Transportutgifter og inngangsbiletter til utflukter, f.eks. 2-3 ganger i uka?

Det er bedre å budsjettere med margin og sitte igjen med pengene enn gå tom for pengene midt i ferieoppholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Var det virkelig så mye? 

TS skriver at de skal "spise godt". Da regner jeg med alkohol og i hvert fall to ganger ut å spise = 600 kr? Is, snacks?

Shopping?

Transportutgifter og inngangsbiletter til utflukter, f.eks. 2-3 ganger i uka?

Det er bedre å budsjettere med margin og sitte igjen med pengene enn gå tom for pengene midt i ferieoppholdet.

Nei du har nok helt rett, blir nok den summen der ja

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner 500 - 750 kr pr. dag for en voksen. Da har jeg ikke inkludert shopping. 

Anonymkode: dc737...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært i Hellas, men var i Kroatia i fjor og vi, familie på 5, to voksne og 3 barn brukte 1000-1200 per dag. Jeg tror Hellas ligger på ca samme prisnivå, muligens litt billigere.Vi hadde leilighet så denne summen er  inkludert frokost som vi spiste i leiligheten. Handlet hos lokal baker og butikken.Resten av maten spiste vi ute. Lunch pleide å være noe kjapt, type hamburger, pizza, noe fra bakeren, toast etc, drikke til stranda pleide vi å kjøpe i vanlig butikk sammen med snacks og frukt. Middag pleide å ligge på 400-500kr, da spiste vi voksne en kjøtt eller fiskerett, f eks, biff eller kylling med grillede grønnsaker, stor kyllingsalat, pasta el lignende, barna spiste pasta, eller samme som oss, men delte da voksenporsjon. Med brus, vin og is til dessert så kom vi aldri over 500kr. Men det er klart vi spiste ikke på de fineste restauranter, men vi spiste veldig god mat for det.

Så jeg tenker at dere klarer dere fint med 1000kr dagen, hvis dere ikke spiser på gourmet restaurant til alle måltider. Du kan også sjekke restauranter på Tripadvisor i byen dere skal til, og da danne dere et bilde om prisnivå.

Anonymkode: 101a3...623

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på standarden dere ønsker! Klarer dere fint på 1000 kroner dagen hver. 

Eksempel:

Adhoc leskedrikk/is/frukt o.l

x3 - 100 kroner

lunsj+brus+2 glass vin - 350

taxi - 150

middag, desser, brus + 2 glass vin - 400

noen dager er som regel billigere enn andre. Derimot vil det sikkert være dager dere vil spise på litt finere restauranter, kanskje ligge på en BeachClub eller ut på byen å ha eget bord og sitteområde.

Vært i Kroatia både med venner og kjæreste. 

Med kjæreste lå vi hver på ca 1500-1700 kroner dagen. Par dager vi var nede på 600, men også en dag vi var oppe på 3000. Denne dagen leide vi båt og spiste på fin restaurant.

med venner blir det fort dyrere. 

En dag på BeachClub ink leie av solseng, lunsj og drinker 800

ut på kvelden med bord og drikke 1500

middag 600

så det baller fort på seg :) 

dette er uten shopping! 

Anonymkode: 611a9...d73

Skrevet

Med de forutsetningene du beskriver ville jeg tenkt minst 1500 per dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...