AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Hei, Har alltid sovet i samme etasje som barna. Men nå venter vi en liten en til, å tenke derfor å flytte rom i 1 etasjen i stede. Kan selvfølgelig vente med å flytte ned siden det er en stund til at barnet kommer, men har kjøpt ny seng så tenkte å flytte ned når den kommer. MEN jeg kjenner jeg gruer meg!! Ligger alltid med døren åpen, får må høre om det er noe galt (barna er 10 og 6) er det flere som ikke ligger i samme etasje og kan fortelle meg at det går bra uansett 🙄😅? Overanalyserer alt.. Men synes det er litt skummelt Anonymkode: 624d0...22d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Vi ligger ikke i samme etasje og det går bra . Har aldri sett på det som en problemstilling. Anonymkode: 895b4...3a6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 Du er hysterisk. Barn på 10 og 6 klarer å gå til foreldrenes soverom i en annen etasje. I tilleg er hjernen din stilt inn på at du hører dem med en gang hvis noe skjer så de gråter eller roper på deg. På tide å klippe navlestrengen. Anonymkode: 28232...021 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #4 Skrevet 19. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er hysterisk. Barn på 10 og 6 klarer å gå til foreldrenes soverom i en annen etasje. I tilleg er hjernen din stilt inn på at du hører dem med en gang hvis noe skjer så de gråter eller roper på deg. På tide å klippe navlestrengen. Anonymkode: 28232...021 Ja jeg vet. Er kanskje en smule hysterisk 😂 skal ta til meg den. Anonymkode: 624d0...22d
Vera Vinge Skrevet 19. juni 2018 #5 Skrevet 19. juni 2018 Spørsmålet her er jo om begge barna vil vite hva de skal gjøre ved evt brann. Noen andre hensyn kan jeg ikke se, da en 6-åring bør kunne oppsøke sine foreldre i en annen etasje om natta. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #6 Skrevet 19. juni 2018 14 minutter siden, Vera Vinge skrev: Spørsmålet her er jo om begge barna vil vite hva de skal gjøre ved evt brann. Noen andre hensyn kan jeg ikke se, da en 6-åring bør kunne oppsøke sine foreldre i en annen etasje om natta. Vi har brannstige utenfor vært soverom i 2 etasje. 6 åringen kommer jo for å sove sammen med oss uansett hvilken etasje vi er i tenker jeg 😅 Anonymkode: 624d0...22d
Ulrikke Skrevet 19. juni 2018 #7 Skrevet 19. juni 2018 Fungerende røykvarslere, gjerne seriekoblede. Jeg kan ikke se noe som helst problem annet enn om det skulle brenne sånn at trappa blir utilgjengelig. Brannstige på utsiden av vinduet, samt "øvelse" fikser det. Vi hadde brannøvelse med våre da de sov i 2.etasje og vi i 1. Ut av vinduet, ned på taket nedenfor osv. Heller en øvelse for mye så de vet hva de skal gjøre enn at de blir passive av skrekk 😉 Null problem altså, så lenge et par forholdsregler er tatt (men det er ikke mer dramatisk enn at man bruker bilbelte i bil og redningsvest i bil!)
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #8 Skrevet 19. juni 2018 Ligger ikke i samme etasje som ettåringen. Han ligger i hovedetasjen, så ved evt brann er han veldig lett å hente ut utenfra. Det satt langt inne hos meg også og i begynnelsen hadde vi dørene åpne. Men han våknet så tidlig fordi det ble lyst, så nå er hans dør lukket og vår åpen. Hører han godt likevel. Usikker på hvordan vi skal gjøre det når han begynner å klatre ut av sengen og vandre rundt... har bare to soverom nede og der ligger vi og storebroren. Anonymkode: 2c1db...8f8
solmåneogstjerner Skrevet 19. juni 2018 #9 Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, Ulrikke skrev: Fungerende røykvarslere, gjerne seriekoblede. Jeg kan ikke se noe som helst problem annet enn om det skulle brenne sånn at trappa blir utilgjengelig. Brannstige på utsiden av vinduet, samt "øvelse" fikser det. Vi hadde brannøvelse med våre da de sov i 2.etasje og vi i 1. Ut av vinduet, ned på taket nedenfor osv. Heller en øvelse for mye så de vet hva de skal gjøre enn at de blir passive av skrekk 😉 Null problem altså, så lenge et par forholdsregler er tatt (men det er ikke mer dramatisk enn at man bruker bilbelte i bil og redningsvest i bil!) Litt overkill, men...
Ulrikke Skrevet 19. juni 2018 #10 Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Litt overkill, men... Hehehehehe, jadda.... Snakk om at det går fort i svingene
solmåneogstjerner Skrevet 19. juni 2018 #11 Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, Ulrikke skrev: Hehehehehe, jadda.... Snakk om at det går fort i svingene Kanskje lurt hvis det går så fort i svingene at du risikerer å skli med bilen ut i sjøen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå