Sirah Skrevet 19. juni 2018 #21 Del Skrevet 19. juni 2018 TV med lav lyd er ikke å regne som bråk. Det må naboen faktisk finne seg i. At noen borettslag har egne regler er fullstendig urelevant for denne tråden. Se på TV med god samvittighet TS. Nå vet jeg ikke hvordan dere har plassert TV? Vi hadde tidligere en nabo som klaget mye på at vi spilte musikk på dagtid. Vi spilte på normalt volum så kunne ikke fatte dette. Ble med inn i hans leilighet en gang og lyden bar mye bedre enn man skulle tro! Vi satt høytaleren noen få cm opp fra gulvet og på et lite teppe og problemet var løst. Om dere har TV f.eks på veggen så kanskje det kan hjelpe og sette det på en TV-benk i stede? Event ha en løper eller noe under det 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #22 Del Skrevet 19. juni 2018 Noen gang tenk på at det faktisk er DU som er problemet her ? Hva med å vise LITT hensyn kanskje ?!? Anonymkode: ed21b...f5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #23 Del Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen gang tenk på at det faktisk er DU som er problemet her ? Hva med å vise LITT hensyn kanskje ?!? Anonymkode: ed21b...f5c Oi, jøss. Jeg vil faktisk ikke påstå at å se på TV, med lavt nivå, mellom 23 og 23:30 kanskje en gang annenhver måned er et problem. Kan jeg da klage på at han smeller igjen utgangsdøra si hver gang han skal ut eller inn, så det skrangler her oppe? Er ikke det et problem han bør ta hensyn til? Anonymkode: c0993...59e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #24 Del Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Borettslagets regler sier at det skal være stille etter kl 23. Det vil si at det er strenge krav til hva du kan gjøre som innebærer støy og lyd. Tv titying og musikk er de tingene det klages mest på fordi naboer ikke klarer å skjønne at den lyden bærer enda lenger på natten enn på dagen. Fordi det er mindre støy alle andre steder. Det er 2018. Skaff deg hodeklokke om det er så viktig å se på tv. Anonymkode: 3a1a1...c82 Hodeklokke...? Hvor gammel er du? Etter ordlyden, og til dels meningene dine, så er du vel ikke akkurat den yngre garde. Anonymkode: 53648...6d9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #25 Del Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville def ikke tatt kjappe godkjennenfe svar fra uvitende kg brukere som godkjennelse på å ha tv på i stilletiden. Vi bor i blokk fra 50 tallet der vi hører alt fra naboer og her skal det være kun begrensede lyder etter kl 22. Du kan dusje, gå på do, finne deg en brødblings og prate lavt med familie. Du kan IKKE ha på tv eller musikk, fordi lydene er skarpere og dypere. Bass går igjennom bjelkelaget og vibrerer. Her er det slik at dersom du ønsker å se på tv eller høre musikk etter at stilletiden er begynt så skal du utstyre deg med hodeklokke eller øreplugger. Naboer skal ikke slite med nattesøvnen på grunn av dine ønsker for lyder når ordensreglene for borettslag og sameie påpeker at det skal være stille. Fra kl 23 gjelder dessuten også de offentlige forskriftene for ro og orden. Noe som betyr at dersom dere ikke innretter dere etter lov og regler kan nabo ringe politiet. Og politiet kommer på din dør faktisk og noterer hendelsen på ditt navn. Kjempegøy å komme i politiregisteret for noe du kan og skal innrette deg etter. Beklager, men din nabo har faktisk rett. Du og huseier har feil. Du kan jo google dette så finner du nok mange tråder om det samme som motbeviser svarene du har i denne tråden. Anonymkode: 3a1a1...c82 Når politiet ikke alltid har tid til å rykke ut ved innbrudd engang, er det veldig merkelig om de skulle prioritere å rykke ut fordi noen ser på TV med lav lyd etter klokken ti på kvelden... Anonymkode: c17ec...fce 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 19. juni 2018 #26 Del Skrevet 19. juni 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, jøss. Jeg vil faktisk ikke påstå at å se på TV, med lavt nivå, mellom 23 og 23:30 kanskje en gang annenhver måned er et problem. Kan jeg da klage på at han smeller igjen utgangsdøra si hver gang han skal ut eller inn, så det skrangler her oppe? Er ikke det et problem han bør ta hensyn til? Anonymkode: c0993...59e Ja, hvorfor ikke? Kanskje det kan være veien å gå hvis ingenting annet nytter? La han få kjenne hvor slitsomt det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 19. juni 2018 #27 Del Skrevet 19. juni 2018 Hva med sengeaktiviteter etter kl 22? Må jo være forbudt det også da? Idiotisk regel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 19. juni 2018 #28 Del Skrevet 19. juni 2018 Man må tåle sånne lyder når man bor nær andre mennesker. Folk som må ha det musestille ett sekund over kl 23 får selv ta på hørselvern. Vanlige lyder fra mennesker må man bare venne seg til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 19. juni 2018 #29 Del Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen gang tenk på at det faktisk er DU som er problemet her ? Hva med å vise LITT hensyn kanskje ?!? Anonymkode: ed21b...f5c Er det du som bor i 1.etasje kanskje?? Det må da være voldsomt lytt om bare vanlig tv-lyd høres ned. Om tven står på ett møbel som står på gulvet, hadde det vært bedre å hengt tven på veggen kanskje?? (jeg aner ikke, bare ett forslag) Lydisolering av deres gulv eller hans tak? Eller helst begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #30 Del Skrevet 19. juni 2018 Har selv bodd i sokkel under de jeg leide hos, og du aner ikk hvor lytt det var. Jeg fikk med meg alt de snakket om på natten og når de hadde sex. Når tven stod på, når de spilte musikk osv... Så om det er så lytt der du bor, så må du dessverre ta hensyn med øretlf Anonymkode: fc293...6cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #31 Del Skrevet 19. juni 2018 5 timer siden, Mkigjen skrev: Hva med sengeaktiviteter etter kl 22? Må jo være forbudt det også da? Idiotisk regel Man trenger ikke å hyle som en stukken gris når man har sex. Anonymkode: 2034e...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 19. juni 2018 #32 Del Skrevet 19. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke å hyle som en stukken gris når man har sex. Nei,men lydløst er det ikke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #33 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg er selv var for lyd men mener at naboen overdriver litt. Hvis det er sant at det er så sjelden dere ser på tv etter 23 får han bare bite tenna sammen. Jeg tenker også at det må være ekstremt lytt der dere bor? Det er vel ikke normalt å høre tv fra naboen om det er normal lyd? Hvis det er slik så hører kanskje naboen tv'en flere timer i strekk hver dag og da kan jeg kanskje også skjønne at det klikker litt for han om dere ser på tv etter 23, når han skal legge seg. Jeg hadde ikke maktet å bo slik Anonymkode: 9526d...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 19. juni 2018 #34 Del Skrevet 19. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv var for lyd men mener at naboen overdriver litt. Hvis det er sant at det er så sjelden dere ser på tv etter 23 får han bare bite tenna sammen. Jeg tenker også at det må være ekstremt lytt der dere bor? Det er vel ikke normalt å høre tv fra naboen om det er normal lyd? Hvis det er slik så hører kanskje naboen tv'en flere timer i strekk hver dag og da kan jeg kanskje også skjønne at det klikker litt for han om dere ser på tv etter 23, når han skal legge seg. Jeg hadde ikke maktet å bo slik Anonymkode: 9526d...67f Har selv bodd i en leilighet fra 70-talet og hadde full kontroll på hva naboen så på på TV. Men kunne ikke fallt meg inn å klage på det, så høyt var det ikke. Da hadde jeg heller klaget på sexlyder (ikke fordi de hadde så høylydt sex, men lyden bar godt og man fikk med seg alt), ungen som løp maraton inne søndag morgen, eller at de hadde fest hver gang ungen var med den andre forelderen... men; når man bor så tett, og vet lydisolasjonen er dårlig så kan man ikke klage på alt. Naboen har rett til å leve sitt liv også 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #35 Del Skrevet 19. juni 2018 3 minutter siden, Bondenisse skrev: Har selv bodd i en leilighet fra 70-talet og hadde full kontroll på hva naboen så på på TV. Men kunne ikke fallt meg inn å klage på det, så høyt var det ikke. Da hadde jeg heller klaget på sexlyder (ikke fordi de hadde så høylydt sex, men lyden bar godt og man fikk med seg alt), ungen som løp maraton inne søndag morgen, eller at de hadde fest hver gang ungen var med den andre forelderen... men; når man bor så tett, og vet lydisolasjonen er dårlig så kan man ikke klage på alt. Naboen har rett til å leve sitt liv også Burde ikke være lovlig med så lytte bygg. Burde ha vært pålagt å ha grei lydisolering. Om det er slik at naboen er var for lyd og boligen er såpass lytt vil det være det beste for han å flytte til et bedre sted, stakkar. Anonymkode: 9526d...67f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 19. juni 2018 #36 Del Skrevet 19. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke være lovlig med så lytte bygg. Burde ha vært pålagt å ha grei lydisolering. Om det er slik at naboen er var for lyd og boligen er såpass lytt vil det være det beste for han å flytte til et bedre sted, stakkar. Anonymkode: 9526d...67f Det er vell heller ikke lov lenger når de bygger nytt, men finnes mye gammelt fra før det var vanlig med så god isolasjon som vi er vant med i dag. Men om man er var for lyd velger man ikke en leilighet hvor det er så dårlig isolert... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. juni 2018 #37 Del Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har selv bodd i sokkel under de jeg leide hos, og du aner ikk hvor lytt det var. Jeg fikk med meg alt de snakket om på natten og når de hadde sex. Når tven stod på, når de spilte musikk osv... Så om det er så lytt der du bor, så må du dessverre ta hensyn med øretlf Anonymkode: fc293...6cb Nei, det må ikke TS. Men utleier bør lydisolere mellom etasjene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #38 Del Skrevet 19. juni 2018 Hvor vanskelig kan det være å skru ned lyden enda et par hakk etter klokka 23 da? De fleste serier er i tillegg tekstet så jeg ser ofte på uten å ha på lyd i det hele tatt for ikke å forstyrre resten av huset. Jeg synes det er dere som er vanskelig ts, dette er noe som lett lar seg løse istedet for å ture frem og mene at nabo bør tåle det. Javel, men så sier han at det plager ham, da er det jo som sagt bare å skru ned litt på lyden og løse problemet og beholde godt naboskap. Eller er det viktigste for deg å ha rett? Anonymkode: 8d212...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #39 Del Skrevet 19. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til sak. Borettslaget består av 150 enheter og denne regelen er hele 10 år gammel og gjennomført av styret før min tid. Vi kjøpte for 1 år siden. Det har derfor ingenting med meg som nabo å gjøre. Ordensregler skal følges, og det samme skal norsk lov. Ts har ikke loven på sin side. Anonymkode: 3a1a1...c82 Enig. Regler skal følges og fra kl 23:00 skal det være stille. Anonymkode: 493ec...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #40 Del Skrevet 20. juni 2018 Da vil jeg gjerne at dere som viser til norsk lov legger ved utdrag som sier at all lyd skal opphøre klokka 23? Dette gjelder ikke et borettslag, og her heller ikke noe styre som setter regler. Anonymkode: c0993...59e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå