Gå til innhold

Er det innafor å ta en graviditetstest hver måned eller er det bare hysterisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å ta en graviditetstest hver måned eller er det bare hysterisk? Jeg ønsker altså ikke å bli gravid og vurderer derfor å ta en graviditetstest den dagen jeg venter mensen hver måned for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid eventuelt slik at jeg er helt sikker på at jeg rekker å ta abort før det er for sent.

Anonymkode: 32976...c1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt hysterisk og bortkasta penger hvis du ikke venter og ser om mensen kommer en gang. Sats heller på å være hysterisk nøye med prevensjon for å unngå å bli gravid. 

Man får tatt selvbestemt abort frem til uke 12, sjekker du en uke etter du skulle hatt mens er du fem uker på vei og har god tid til å ta abort. 

Anonymkode: 97f61...dcb

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det innafor å ta en graviditetstest hver måned eller er det bare hysterisk? Jeg ønsker altså ikke å bli gravid og vurderer derfor å ta en graviditetstest den dagen jeg venter mensen hver måned for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid eventuelt slik at jeg er helt sikker på at jeg rekker å ta abort før det er for sent.

Det kommer an på hvordan økonomien din er.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg gjør det samme! Er nok litt hysterisk.. 

Sliter svært mye med voldsome menssmerter, så har kun mensen hver 3. månded (etter anbefaling fra legen) 

Anonymkode: 4120a...2d8

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt hysterisk og bortkasta penger hvis du ikke venter og ser om mensen kommer en gang. Sats heller på å være hysterisk nøye med prevensjon for å unngå å bli gravid. 

Man får tatt selvbestemt abort frem til uke 12, sjekker du en uke etter du skulle hatt mens er du fem uker på vei og har god tid til å ta abort. 

Anonymkode: 97f61...dcb

Ja, det er kanskje det. Er bare det at jeg har hørt om kvinner som blør hver måned som om de skulle hatt mensen selv om de er gravid, er derfor jeg ønsker å ta en graviditetstest uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, T-Rex skrev:

Det kommer an på hvordan økonomien din er.

Har ikke så veldig god økonomi, men tenker at en graviditetstest hver måned er noe jeg er villig til å ta meg råd til.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du går på en god og trygg prevensjon?

Hvis du gjør det så er det hysterisk. Men for all del, om du ønsker å kaste penger ut av vinduet så vær så god. 

Anonymkode: 35277...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du går på en god og trygg prevensjon?

Hvis du gjør det så er det hysterisk. Men for all del, om du ønsker å kaste penger ut av vinduet så vær så god. 

Anonymkode: 35277...877

Ja, bruker minipillen og kondom.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er kanskje det. Er bare det at jeg har hørt om kvinner som blør hver måned som om de skulle hatt mensen selv om de er gravid, er derfor jeg ønsker å ta en graviditetstest uansett.

Det er veldig sjelden at noen går til 12 uker med normal mens og ingen andre symptomer. Jeg ville ihvertfall latt være hvis du går på trygg prevensjon som brukes riktig, og kroppen kjennes vanlig ut. Blir du kvalm, trøtt, får ømme bryst eller mister mens, da er det på tide å ta en test. 

Skrevet

Du bruker ikke bare ett, men to, prevensjonsmidler, har menstruasjon som normalt og likevel tror du at det er en reell sjanse for at du blir gravid og tester derfor månedlig? Ja, dette er hysteri.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt er det greit. Koster sånn 50 kr for 20-30 tester på ebay, så det trenger ikke være dyrt heller. 

Anonymkode: e0207...edd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sinnsykt. Jeg tror du må jobbe med psyken din framfor noe som helst.

Anonymkode: 5393a...be1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er hysteri. Men du får gjøre som du vil. 

Anonymkode: 1aa9b...700

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sykt hysterisk. Hvorfor begynner du ikke på p-stav, spiral eller sprøyte? Mye tryggere enn piller, pga mye mindre rom for brukerfeil.

Anonymkode: 91400...08c

AnonymBruker
Skrevet

Tja..litt hysterisk er det jo. Men med billigtester så koster det lite 

Anonymkode: 9100e...017

Skrevet

Jeg synes det høres veldig slitsomt ut å skulle teste seg hele tiden og gå rundt å være redd for å være gravid. 
Hvertfall om du bruker beskyttelse som du sier. 
Ja, noen kan få mensen. Men de aller, aller fleste mister mensen. og om det er blødninger er det ofte mye mindre en normalt. Du vil merke det. Hvertfall om du går rundt og tenker på det.

Men om du vil sjekke vil jeg anbefale å kjøpe disse billigstripsene fra ebay som allerede er nevnt. I stede for å kjøpe til 200 kr på apoteket som gir deg et smilefjes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte billige strips på nett da jeg var prøver. Gikk gjennom fem-seks strips i måneden, så var greit at de ikke kostet så mye. 

Anonymkode: c0f25...1c4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sykt hysterisk. Hvorfor begynner du ikke på p-stav, spiral eller sprøyte? Mye tryggere enn piller, pga mye mindre rom for brukerfeil.

Fordi jeg bare skal bruke prevensjon noen måneder før jeg steriliserer meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hysterisk når du er dobbelt beskyttet og vil bare skape angst. Hvis du er så redd for å bli gravid som det der: vurder avholdenhet. Test om du er forsinket. Det har lite å si om du tar positiv test på mensdag eller 3 dager senere i forhold til abort. 

Anonymkode: 27df5...222

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg bare skal bruke prevensjon noen måneder før jeg steriliserer meg.

Ta en sprøyte da, så er du trygg i 3 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...