Gå til innhold

Tips til enkel og god mat?

Anbefalte innlegg

Gjest Bollerusk
Skrevet

Jeg tenkte å hive sammen noe mat i kveld, når jeg får besøk, men har gått tom for ideer.

Det kan ikke ta veldig lang tid, men jeg har lyst på noe annet enn taco/pizza.

Forslag? Ikke fisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gryterett? Lasagne? Moussaka? Pai?

Gjest Bollerusk
Skrevet

Har du oppskrift på en god pai? :wink:

Skrevet
Har du oppskrift på en god pai? :wink:

Åja, jeg har vel et par hundre. :ler: Men jeg legger ut en jeg synes er veldig god og populær. Har du spesielle ønsker angående fyll kan jeg gjerne legge ut flere.

Kyllingpai

150 g smør

200 g hvetemel

2 ss vann

400 g grillet kylling

150 g bacon

1 løk

3 dl melk

5 egg

½ pk frossen spinat (jeg foretrekker å bruke fersk)

1 ts salt

½ ts hvit pepper

1 dl revet ost

Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.

Skrevet

Kødder du nå Arkana? Kaller du det å slenge sammen noe raskt? Herregud... Nå får jeg komplekser for matlagingen min... :ler:

Noe lett hos meg er max. 1 ting som skal stekes + 1 ting hakkes/kuttes og en poseblanding som skal røres ut og koke i 5 minutter. hmmm... skammer meg litt nå. :oops:

Gjest Bollerusk
Skrevet
Kødder du nå Arkana? Kaller du det å slenge sammen noe raskt? Herregud... Nå får jeg komplekser for matlagingen min... :ler:

Noe lett hos meg er max. 1 ting som skal stekes + 1 ting hakkes/kuttes og en poseblanding som skal røres ut og koke i 5 minutter. hmmm... skammer meg litt nå. :oops:

:ler: Det tar jo ikke så lang tid å kutte opp og ordne i stand flere ting mens den andre tingen (øh... godt kokke-vokabular) steker/koker eller slikt.

Skrevet

Nei, her må jeg nok innrømme at jeg ikke leste innlegget godt nok. Jeg så ikke at det stod at det skulle være raskt. :oops: Men gryterett og pai går jo relativt raskt. Steketiden regner jeg ikke med, da kan man nemlig slappe av og gjøre andre ting. :wink:

Gjest Bollerusk
Skrevet
Nei' date= her må jeg nok innrømme at jeg ikke leste innlegget godt nok. Jeg så ikke at det stod at det skulle være raskt. :oops:

Det var egentlig raskt nok dette her, men hvis noen har ENDA kjappere forslag, så er jo det også velkomment. :kul:

Skrevet

Du kan jo hive noen kyllingvinger og bakepoteter i ovnen f.eks. Riktignok tar det en times tid til sammen, men det krever jo null strev da.

Gjest Bollerusk
Skrevet

Jepp. Jeg får se hva jeg velger når jeg kommer hjem.

Takk igjen!

Skrevet

Må si jeg er veldig imponert over deg Arkana!Du er utrolig flink

Gjest Bollerusk
Skrevet

Enig - jeg driver og kopierer oppskrifter fra Arkana til et eget lite "arkiv" nå - helt genialt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...