Gå til innhold

Edderkoppkrise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboer har nå slitt med masse små edderkopper på størrelse med små flott hjemme i leiligheten. De holder seg kun i gangen.. har nå bare i dag fjernet 15 bittesmå.. før vi la oss la vi merke til spindelvev i hele taket og omtrent 5 nye etter bare 3 timer.. vil holder det fint og rent hjemme, aldri oppe dører eller vindu og leiligheten er bare 3 år gammel. Har noen tips til hvordan vi kan bli kvitt disse? Hvor kommer de fra? Hvor kan den "store" edderkoppen eller eggene holde seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felleskjøpet har midler du kan bruke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da går du amok med støvsugeren. Har du pose knyter du den inn i plastpose, har du sentral sprøyter du gift i støvsugeren når den er på.

Anonymkode: fd384...bb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei, ikke gift inn i huset! Det er vel en stakkars edderkopp som har lagt noen egg da, det er ikke slik at de kloner seg heller.  Man kan ikke få en edderkopp-plage på samme måte som en maurplage.

Herregud, slitt med små edderkopper....her har jeg fluer, møll, veps, edderkopper, biller, stankelbein og jeg vet ikke hva. Det er da umulig å holde et hus kjemisk renset for insekter.

Anonymkode: 43b53...6a2

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei, ikke gift inn i huset! Det er vel en stakkars edderkopp som har lagt noen egg da, det er ikke slik at de kloner seg heller.  Man kan ikke få en edderkopp-plage på samme måte som en maurplage.

Herregud, slitt med små edderkopper....her har jeg fluer, møll, veps, edderkopper, biller, stankelbein og jeg vet ikke hva. Det er da umulig å holde et hus kjemisk renset for insekter.

Anonymkode: 43b53...6a2

Er første gang på 3 år dette skjer. Vi er ikke mye komfortable med denne situasjonen så spør da etter tips til å bli kvitt. Om de får bli å blir større så blir det jo nesten verre enn kloning. Blir mer egg og mer plage. 

Dette er da ekstra plagsomt siden samboer går rett inn i spindelvev. 

Skrevet

Det trenger ikke være gift. Det finnes slike dingser til å putte i stikkontakten som lager en lyd vi mennesker ikke hører men som edderkoppene skyr som pesten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Duff skrev:

Det trenger ikke være gift. Det finnes slike dingser til å putte i stikkontakten som lager en lyd vi mennesker ikke hører men som edderkoppene skyr som pesten. 

Zalo eller Jiff er gift nok.

Anonymkode: fd384...bb9

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Hjelphjelp said:

Hei! Jeg og samboer har nå slitt med masse små edderkopper på størrelse med små flott hjemme i leiligheten. De holder seg kun i gangen.. har nå bare i dag fjernet 15 bittesmå.. før vi la oss la vi merke til spindelvev i hele taket og omtrent 5 nye etter bare 3 timer.. vil holder det fint og rent hjemme, aldri oppe dører eller vindu og leiligheten er bare 3 år gammel. Har noen tips til hvordan vi kan bli kvitt disse? Hvor kommer de fra? Hvor kan den "store" edderkoppen eller eggene holde seg?

Edderkopper blir aldri et serøst problem i Norge. Fei ut og vent til det går over.

Anonymkode: 57b79...04b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...