aniN Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei, jeg hadde tenkt til å lage en sjokoladekake nå, men så finner jeg ikke oppskrift boka! Nå har jeg leitet nesten over alt, men den er og blir borte.. Er det noen her som har en oppskrift på en GOD sjokoladekake? (langpanne) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 6. mars 2002 #2 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei ! Har du prøvd den som står på kakaopakken ?? Tror den heter Kvikk Lunsj kake. Uansett her er i hvertfall oppskriften. Kvikklunsjkake 300 g margarin 4 egg 270 g sukker 1,5 ts vaniljesukker 4 ss kakao 300 g hvetemel 3 ts bakepulver 2 dl melk Smelt margarinen og avkjøl den noe. Bland den med resten av ingrediensene i en mixmaster. Hell røren i en liten langpanne ( 33x20 cm ) Stek kaken på nederste rille ved 170 grader i 20 - 25 min. Avkjøl kaken i formen Glasur: 125 g margarin' 250 g melis 2 ts vaniljesukker 1.5 ss kakao 3 ss kaffe Bland ingrediensene til i en panne og la den få et oppkok. Hell den varm over kaken. Avkjøl og del kaken i ruter. Pynt med kakestrø eller kokos. Jeg har med hell brukt denne oppskriften flere ganger og den blir like god hver gang. Men jeg pleier å lage kaken i en stor langpanne, og da legger jeg til oppskrifen en halv gang. Altså en og en halv gang oppskriften. Jeg har også brukt appelsinsaft og skall i kaken og da blir den enda bedre. Da må du ha appelsinsaft i glasuren også, i stedet for kaffe. Lykke til og la meg få vite hvordan det gikk. Klem fra Pludre 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aniN Skrevet 6. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mars 2002 Tusen takk Pludre!! *kleeem* Har skrivi ned oppskriften så nå tar jeg meg en tur ut på kjøkkenet å baker Jeg skal si i fra hvordan resultatet smaker! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #4 Del Skrevet 6. mars 2002 Du kan også prøve denne. Jeg synes den er lettere å bake, og MYE saftigere enn den på kakaopakken. Sjokoladelangpanne 300 g meierismør, mykt 500 g sukker 4 egg 7 dl kefir eller kulturmelk 500 g hvetemel 2 ts natron ½ ts salt 80 g bakekakao 4 ts vaniljesukker 1 ½ ts bakepulver Sjokoladeglasur: 500 g melis 3 ss kakao 2 ts vaniljesukker 50 g meierismør, mykt 1 dl sterk kaffe Stekes ved 170 grader i ca 45 minutter i langpanne, ca 40 x 45 cm på nederste rille. Rør smør og sukker hvitt. Tilsett eggene, ett om gangen. Tilsett melk og sikt i det tørre. Bland alt og hell røren i en smurt og strødd langpanne. Stek kaken. Stikk en trepinne ned i kaken for å se om den er ferdig stekt. Avkjøl kaken på rist. Fyll: Rør sammen alt til fyllet. Fordel på kaken. Lag et mønster med en gaffel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Måtte berre seie at pusen din er såååååå yndig og søt! miauu brrrr.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #6 Del Skrevet 27. mars 2002 Pusen, hvor er pusen?? vov - vov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå