AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 En tinderdate og jeg sendte noen meldinger frem og tilbake om fotball-VM i dag. Lang historie kort; jeg sa at jeg har en karriere som lykketroll. Den karrieren ER riktignok knyttet til at favorittlaget til eksen vant hver gang jeg var med på kamp, men det var i mitt hode ingenting i samtalen som "avslørte" det. Skrev videre at "referanser kan oppgis ved forespørsel" hvorpå han svarte: "Det er notert. Har du mange?". Her ante det meg at han tolket "referanser" som en metafor for "ekskjærester". Jeg er 24 år og har kun to mer eller mindre langvarige forhold bak meg, så jeg svarte som sant er: "Nei, men trenger du så mange, da?". Han svarte da: "Nei, men noen er det vel?" Jeg følte jeg allerede hadde bekreftet at jeg har noen, men skrev igjen: "Ja, har _noen_, men ikke mange. Kvalitet fremfor kvalitet". Hans respons var da: "Det er notert 😅🙈". Mitt spørsmål er nå: Forstår dere det også slik at han fisket etter hva jeg har av erfaring? Hvis så er, svarte jeg noe galt, eller har jeg i såfall 'beroliget' ham? Anonymkode: 5514f...8b0
Sokkar Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Men du kn like gjerne prate om vennskap som kjærester
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #4 Skrevet 19. juni 2018 7 timer siden, Sokkar skrev: Du skulle jo skrive: du då?? Noe av poenget mitt er jo at jeg ikke var sikker på om det var det han lurte på, så det var på ingen måte naturlig å spørre ham tilbake. Anonymkode: 5514f...8b0
solmåneogstjerner Skrevet 19. juni 2018 #5 Skrevet 19. juni 2018 Ja han hintet til det. Men jeg synes det var en fin og hyggelig måte å spørre på. Han virker ikke som en som absolutt skal ha full oversikt og kontroll over alt. Er helt vanlig å spørre om man har vært med mange, og så 'godta' når man svarer 'noen'. Ser ikke noe galt i denne samtalen. 1
Sokkar Skrevet 19. juni 2018 #6 Skrevet 19. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noe av poenget mitt er jo at jeg ikke var sikker på om det var det han lurte på, så det var på ingen måte naturlig å spørre ham tilbake. Anonymkode: 5514f...8b0 Men svaret hans ville jo vist deg i kva retning han spurte 😜
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #7 Skrevet 19. juni 2018 9 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ja han hintet til det. Men jeg synes det var en fin og hyggelig måte å spørre på. Han virker ikke som en som absolutt skal ha full oversikt og kontroll over alt. Er helt vanlig å spørre om man har vært med mange, og så 'godta' når man svarer 'noen'. Ser ikke noe galt i denne samtalen. Okei, godt å høre. Men kan "noen" oppfattes som "for mange" selv om jeg skrev "noen, men trenger du så mange, da?" Og var det rart av meg å ikke spørre tilbake? Anonymkode: 5514f...8b0
solmåneogstjerner Skrevet 19. juni 2018 #8 Skrevet 19. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, godt å høre. Men kan "noen" oppfattes som "for mange" selv om jeg skrev "noen, men trenger du så mange, da?" Og var det rart av meg å ikke spørre tilbake? Anonymkode: 5514f...8b0 Ikke noe å tenke på. Flørting og det å bli kjent bare. Synes den samtalen virket 'akkurat passe' Så kan du spørre ham en annen gang når det passer. Men ikke forvent noe eksakt svar den første gangen 😊
Gjest Cathe. Skrevet 19. juni 2018 #9 Skrevet 19. juni 2018 Ja, jeg tolker det også sånn. Men enig i at han gjorde det på en fin måte. Nå er ikke jeg så opptatt av antallet min kjæreste har hatt før meg, men spør jeg, så er jeg innstilt på å tåle svaret. Synes uansett ikke "noen" høres for mye ut, det høres sunt og normalt ut:)
herzeleid Skrevet 20. juni 2018 #10 Skrevet 20. juni 2018 På 19.6.2018 den 16.43, AnonymBruker skrev: Okei, godt å høre. Men kan "noen" oppfattes som "for mange" selv om jeg skrev "noen, men trenger du så mange, da?" Og var det rart av meg å ikke spørre tilbake? Anonymkode: 5514f...8b0 "Noen" kan nok fort tolkes som "for mange" gitt at alt fra du, som har to, til hun med en hel haug vil kunne si "noen" uten at det er så lett å tolke. Tenker at det ikke er noe galt i denne samtalen, men på et mer direkte spørsmål ville jeg nok svart to, enn noen. Hadde det vært snakk om sexpartnere er det nok fort gjort å tolke "noen" som "så mange at jeg ikke vil si tallet", og noen kan jo tenke slik i andre sammenhenger og.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #11 Skrevet 20. juni 2018 13 minutter siden, herzeleid skrev: "Noen" kan nok fort tolkes som "for mange" gitt at alt fra du, som har to, til hun med en hel haug vil kunne si "noen" uten at det er så lett å tolke. Tenker at det ikke er noe galt i denne samtalen, men på et mer direkte spørsmål ville jeg nok svart to, enn noen. Hadde det vært snakk om sexpartnere er det nok fort gjort å tolke "noen" som "så mange at jeg ikke vil si tallet", og noen kan jo tenke slik i andre sammenhenger og. Helt enig i det du skriver, det var derfor jeg fikk litt "panikk" i ettertid. Tenkte først å svare helt konkret, men i og med at jeg var litt usikker på hva han mente, valgte jeg det mer diffuse "noen". Han virker heldigvis ikke noe berørt av svaret, så håper han er enig i at det ikke var noe alt for galt med svaret. Anonymkode: 5514f...8b0
herzeleid Skrevet 20. juni 2018 #12 Skrevet 20. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i det du skriver, det var derfor jeg fikk litt "panikk" i ettertid. Tenkte først å svare helt konkret, men i og med at jeg var litt usikker på hva han mente, valgte jeg det mer diffuse "noen". Han virker heldigvis ikke noe berørt av svaret, så håper han er enig i at det ikke var noe alt for galt med svaret. Anonymkode: 5514f...8b0 Skjønner godt at du svarte som du gjorde, og er enig i at det ville vært rart å svare to på et spørsmål der han er så vag, så synes som sagt at du svarte godt gitt forutsetningene. Om han skulle mene svaret var galt, eller tolke det dumt, er det tross alt han selv som har stilt det på en dum måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå