AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Jeg har ei venninne som nok er psykisk utviklingshemmet i lett grad. Hun har en del venner, noe som selvsagt jeg er veldig glad for. Utfordringen når vi er sammen er at hun kun snakker om det miserable forholdet hun hadde til ex'en- så er det tårer, sinne, oppringing til han når vi to er sammen, meldinger til meg om alt som skjer mellom dem- han som er en drittsekk, som kun er ute etter sex og som har vært utro. Jeg skjønner jo at det er vondt for henne, men når det nesten kun går i dette samtaleemnet i flere timer hver gang vi er sammen, så blir det veldig slitsomt. Jeg prøver å ha overbærenhet med henne i den situasjonen- og jeg er jo glad i henne. Hun har aldri såret meg- er bare veldig slitsom å forholde seg til. For noen dager siden var hun, ei venninne av meg og meg en tur på egne kjøpesenter. Da sa jeg, "*** Har jo ikke fortalt så mye om seg selv. Forresten så vet du ikke så mye om meg heller". Hun bare, "Ja, spytt ut", men jeg visste jo ikke hvor jeg skulle begynne da. Hun gnåler i vei i det uendelige om det med ex'en og aner ikke hvordan det går med meg på studiene, at jeg skal få en ny fetter eller at jeg går i behandling for en psykisk lidelse. Hun vet ingenting om meg- og hun snakker omtrent bare om seg selv. Hva kan jeg gjøre? Jeg forstår jo at sykdommen hun har gjør at hun ikke ser at vennskap burde gå to veier, men det gjør at jeg ikke orker å henge så mye med henne. Jeg blir jo fullstendig tappet for energi. Anonymkode: 0bc92...7dc
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Jeez. Ikke heng med brukere uten å få betalt for det. Anonymkode: 9d082...dcd 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Hva får du ut av vennskapet? Dette hadde jeg ikke orket. Føler du at du får noe av å bruke tiden din på å hjelpe? Bli evt støttekontakt eller jobb frivillig. Da har du mulighet til å begrense kontakten. Evt avslutt vennskapet. Det er helt greit. Anonymkode: 28b77...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får du ut av vennskapet? Dette hadde jeg ikke orket. Føler du at du får noe av å bruke tiden din på å hjelpe? Bli evt støttekontakt eller jobb frivillig. Da har du mulighet til å begrense kontakten. Evt avslutt vennskapet. Det er helt greit. Anonymkode: 28b77...6f9 Helt ærlig ikke så veldig mye, men jeg har liksom ikke samvittighet til å trekke meg ut heller. Det er ofte jeg sier nei når hun spør om å finne på noe, rett og slett fordi jeg vet hvordan det er. Jeg orker liksom ikke. Likevel er det vanskelig å bare skulle kutte henne ut. Hun ser jo på meg som bestevenninna mi... Det med å være hennes støttekontakt hadde vært en ide, ja. Det har jeg ikke tenkt på. TS Anonymkode: 0bc92...7dc 1
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Vet hun selv at hun er litt kort eller enkel i toppetasjen?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 1 minutt siden, A_nanas skrev: Vet hun selv at hun er litt kort eller enkel i toppetasjen? Jeg er litt usikker på det. Hun er klar over en sykdom hun er født med (vannhode), men det virker ikke som hun kommer fra den mest velstående familien. Jeg er usikker på hvor mye oppfølging hun får. Foreldrene virker ikke å være veldig klar over situasjonen. Hun snakker ikke om dette med ex'en hjemme. TS Anonymkode: 0bc92...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig ikke så veldig mye, men jeg har liksom ikke samvittighet til å trekke meg ut heller. Det er ofte jeg sier nei når hun spør om å finne på noe, rett og slett fordi jeg vet hvordan det er. Jeg orker liksom ikke. Likevel er det vanskelig å bare skulle kutte henne ut. Hun ser jo på meg som bestevenninna mi... Det med å være hennes støttekontakt hadde vært en ide, ja. Det har jeg ikke tenkt på. TS Anonymkode: 0bc92...7dc Du er for nær til å få stilling som hennes støttekontakt og tråden viser og at du ikke bør bli det. Du har ikke det som kreves. Hadde du vært støttekontakt og lagt ut om henne her da ville du fått sparken med en gang. Anonymkode: 7c59f...cb9
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker på det. Hun er klar over en sykdom hun er født med (vannhode), men det virker ikke som hun kommer fra den mest velstående familien. Jeg er usikker på hvor mye oppfølging hun får. Foreldrene virker ikke å være veldig klar over situasjonen. Hun snakker ikke om dette med ex'en hjemme. TS Anonymkode: 0bc92...7dc Ok skjønner. Da er foreldrene kanskje av det enkle slaget selv. Hva med exen, hvor oppegående var han?
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker på det. Hun er klar over en sykdom hun er født med (vannhode), men det virker ikke som hun kommer fra den mest velstående familien. Jeg er usikker på hvor mye oppfølging hun får. Foreldrene virker ikke å være veldig klar over situasjonen. Hun snakker ikke om dette med ex'en hjemme. TS Anonymkode: 0bc92...7dc De fattige er gjerne enkle og har gjerne nok med seg selv og ikke tid eller krefter til syke barn. Sånn er livets gang. Endret 18. juni 2018 av A_nanas
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 1 minutt siden, A_nanas skrev: Ok skjønner. Da er foreldrene kanskje av det enkle slaget selv. Hva med exen, hvor oppegående var han? Ex'en tror jeg er svært psykisk syk. Truer med selvskading og selvmord. TS Anonymkode: 0bc92...7dc
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ex'en tror jeg er svært psykisk syk. Truer med selvskading og selvmord. TS Anonymkode: 0bc92...7dc Uffda. To desperate sjeler som fant hverandre. Veldig trist.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #13 Skrevet 18. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er for nær til å få stilling som hennes støttekontakt og tråden viser og at du ikke bør bli det. Du har ikke det som kreves. Hadde du vært støttekontakt og lagt ut om henne her da ville du fått sparken med en gang. Anonymkode: 7c59f...cb9 Hvordan viser tråden at jeg ikke hadde vært i stand til å være hennes støttekontakt? Jeg hadde ikke utlevert dette om hun var en del av jobben min. Ingen taushetsplikt brytes når hun er ei venninne av meg. Jeg spør bare om hjelp og råd TS Anonymkode: 0bc92...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #14 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, A_nanas skrev: Uffda. To desperate sjeler som fant hverandre. Veldig trist. Enig. Veldig trist TS Anonymkode: 0bc92...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #15 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt usikker på det. Hun er klar over en sykdom hun er født med (vannhode), men det virker ikke som hun kommer fra den mest velstående familien. Jeg er usikker på hvor mye oppfølging hun får. Foreldrene virker ikke å være veldig klar over situasjonen. Hun snakker ikke om dette med ex'en hjemme. TS Anonymkode: 0bc92...7dc Man blir ikke psykisk utviklingshemmet av vannhode! Det har ingen sammenheng. Hilsen løvemamma til gutt med vannhode 😛 men man kan jo så klart være enkel og ha vannhode. Går det an å ta det opp med henne? At det må slutte nå, dere må kunne snakke om andre ting? Anonymkode: 418ca...8bd
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #16 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan viser tråden at jeg ikke hadde vært i stand til å være hennes støttekontakt? Jeg hadde ikke utlevert dette om hun var en del av jobben min. Ingen taushetsplikt brytes når hun er ei venninne av meg. Jeg spør bare om hjelp og råd TS Anonymkode: 0bc92...7dc Jeg tenker at du bør få betalt for å være sammen med henne. Hun høres veldig slitsom ut, og hun trenger deg. Så for at du skal holde ut, bør du få kompensasjon for dette.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #17 Skrevet 18. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan viser tråden at jeg ikke hadde vært i stand til å være hennes støttekontakt? Jeg hadde ikke utlevert dette om hun var en del av jobben min. Ingen taushetsplikt brytes når hun er ei venninne av meg. Jeg spør bare om hjelp og råd TS Anonymkode: 0bc92...7dc Negative vibber, tafatt oppførsel osv. Anonymkode: 7c59f...cb9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #18 Skrevet 18. juni 2018 Så fremst hun ikke er utredet så kan man ikke kalle noen på grensen til noe. Er særdeles mange enkle mennesker som kun tenker om seg g sitt, helt uten at de er utvikklingshemmede eller trenger ekstra støtte. Noen bare er slik. Hadde trodd skolen hun gikk på ville fått utredet henne hvis de mistenkte en utviklingshemming. Så hun er nok mest sannsunlig bare enkel og har ingen mulighet til å se andre enn seg og sitt. Er ofte slike som ender opp som bitre fordi alle er slemme. Anonymkode: c92c8...922
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #19 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fremst hun ikke er utredet så kan man ikke kalle noen på grensen til noe. Er særdeles mange enkle mennesker som kun tenker om seg g sitt, helt uten at de er utvikklingshemmede eller trenger ekstra støtte. Noen bare er slik. Hadde trodd skolen hun gikk på ville fått utredet henne hvis de mistenkte en utviklingshemming. Så hun er nok mest sannsunlig bare enkel og har ingen mulighet til å se andre enn seg og sitt. Er ofte slike som ender opp som bitre fordi alle er slemme. Anonymkode: c92c8...922 Det er de samme som stemmer FrP og på Trump. Ikke for å dra inn politikk, men som et eksempel på hvem som gjør det. Bitre mennesker som legger skylda for all elendighet i eget liv på andre, gjerne en annen svak gruppe. Endret 18. juni 2018 av A_nanas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå