AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Har søkt på et par jobber som hadde søknadsfrist sist fredag. Jeg har fått råd fra flere om at jeg bør ringe imorgen for å følge opp og vise ekstra interesse, men er veldig usikker på hva jeg skal si om jeg ringer og er redd for å fremstå som en stotrende idiot. Noen som har tips? Og er det å ringe noe arbeidsgivere anser som positivt og som øker sjansene mine til å få jobben? Anonymkode: eb194...bd3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Nei, det blir sett på som mas... Man har mer enn nok å gjøre om dagen. Og definit ikke ringe hvis du ikke har spørsmål vet hva du skal si... Lag en god nok søknad så blir du kontaktet! Anonymkode: 12ee6...901 4
Ullvott Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 Du skal bare ringe hvis du har noe relevant å spørre eller informere om. Da kan det virke positivt. Det å ringe bare for å ha ringt er ikke å anbefale. Arbeidsgiver gjennomskuer dette, og da kaster du bare bort arbeidsgivers tid. Det er på ingen måte positivt. Eksempler på når det kan være relevant å ringe: - hvis du ikke har fått bekreftelse på at stillingen er mottatt. Da kan du ringe og undersøke om den er mottatt, og samtidig spørre hvordan den videre prosessen vil være. - hvis det har gått lang tid uten at du hører noe. Da kan du ringe og spørre hvordan prosessen går. - hvis du har relevant tilleggsinformasjon som ikke kommer fram i søknaden. Noe kan jo ha dukket opp etter søknaden ble sendt inn og som kan passe å fortelle om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå