Gå til innhold

Ringe for å følge opp jobbsøknad (søknadsfristen har utløpt) - hva sier jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt på et par jobber som hadde søknadsfrist sist fredag. Jeg har fått råd fra flere om at jeg bør ringe imorgen for å følge opp og vise ekstra interesse, men er veldig usikker på hva jeg skal si om jeg ringer og er redd for å fremstå som en stotrende idiot. 

Noen som har tips? 

Og er det å ringe noe arbeidsgivere anser som positivt og som øker sjansene mine til å få jobben?

Anonymkode: eb194...bd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir sett på som mas... Man har mer enn nok å gjøre om dagen. Og definit ikke ringe hvis du ikke har spørsmål vet hva du skal si... 

Lag en god nok søknad så blir du kontaktet! 

Anonymkode: 12ee6...901

• Liker 4
Skrevet

Du skal bare ringe hvis du har noe relevant å spørre eller informere om. Da kan det virke positivt. Det å ringe bare for å ha ringt er ikke å anbefale. Arbeidsgiver gjennomskuer dette, og da kaster du bare bort arbeidsgivers tid. Det er på ingen måte positivt.

Eksempler på når det kan være relevant å ringe:
- hvis du ikke har fått bekreftelse på at stillingen er mottatt. Da kan du ringe og undersøke om den er mottatt, og samtidig spørre hvordan den videre prosessen vil være.
- hvis det har gått lang tid uten at du hører noe. Da kan du ringe og spørre hvordan prosessen går. 
- hvis du har relevant tilleggsinformasjon som ikke kommer fram i søknaden. Noe kan jo ha dukket opp etter søknaden ble sendt inn og som kan passe å fortelle om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...