Gå til innhold

Hva når kjærligheten for mamma er borte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg kan snart (endelig) puste lettet ut, flytter om nøyaktig to uker og skal begynne på politistudiet som jeg alltid har drømt om. 

Jeg har egentlig alltid klart meg selv, ikke noe foreldre på møter i henhold til skole og ingen kjærlighet når jeg har hatt mine verste dager. I 18 år har jeg levd hjemme hos min mor som har drevet psykisk terror med meg fra den dagen jeg klarte å forstå hva verden går ut på. 

Om det har vært en vanskelig ting er ikke viktig lenger, for det er allerede blitt omgjort til en vanesak å prøve iherdig hver eneste dag å overleve og motbevise evnen til å såre andre mennesker. 

Mamma dro meg inn til psykolog timer i en alder av seks år fordi hun mente jeg var «unormal» og at jeg hadde alt av diagnoser som reduserte min hjernekapasitet og livsstil, grunnet skolen ikke lå anlagt for meg 12 år tilbake i tid - Trolig var nok dette fordi jeg var vitne til at mamma slo faren min i årevis, men det var jo meg som var problemet selvsagt. 

Eller hva mamma?

De naive menneskene du hadde rundt deg trodde jeg kom til å få det fint med deg da pappa endelig turte å forlate deg, for de trodde på deg da du sa til dem at pappa var den slemme. 

Jeg mener selv at jeg er en fantastisk person, men hvis det er en ting jeg ville skulle vært annerledes må det være at jeg skulle slått deg tilbake da du slo meg til blods i kinnet uten grunn, og jeg skulle knust telefonen din i sinne slik som du gjorde. Jeg skulle smelt i dører, jeg skulle ødelagt tingene dine og jeg skulle så absolutt fått deg til å grine akkurat som det du gjorde mot meg. 

Men det gjorde jeg ikke, så kjære mamma; trodde du at du kunne slippe så lett unna? Etter alle disse årene har jeg laget egne mapper med lydopptak og bilder med alt du har utsatt meg for oppigjennom. Det viktigste for meg er ikke at du skal bli straffet, men at verden fra et annet perspektiv skal se hvor utrolig sterk jeg har vært og lære å kjenne deg.

Den «dumme» datteren din sitter nå igjen med 5,7 i snitt på vitnemålutdelingen førstkommende torsdag, ansvarsfull og klar for å hjelpe andre mennesker.

Takk.

Anonymkode: 50681...12c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist at du har opplevd dette. Da flytter du ut og ser deg aldri tilbake. Du er voksen nå, og kan velge hvem du ønsker å inkludere i livet ditt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sterke flotte kloke du 💜💜💜💜💜💜

Anonymkode: 62750...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 950ed...bde

AnonymBruker
Skrevet

Tøft å lese❤. Vi trenger flere sterke og fantastiske kvinner i politiet. Imponerende at du har holdt ut. Det er ikke på langt nær alle som gjør i slike omgivelser.

Anonymkode: 03d37...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Du må være 20 år for å starte på politiutdanningen.... så noe skurrer her

Anonymkode: 61cfa...efb

• Liker 1
Skrevet

Man må være forsiktig med hva man skriver på nettet. Tenk hvis mora de hadde funnet denne tråden en dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...