AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Satt hos en venninne, fire stk. I lokalavisa nylig var det en artikkel om at en mann var tatt for promillekjøring her vi er fra, nokså lite sted. Vedkommende var ikke bare tatt for promillekjøring, men ble tatt av politiet to uker etterpå, for å kjøre bil selv om han da selvsagt hadde mistet lappen. Jeg tok opp denne saken sånn i forbifarten, noe a la "hey, hvem er det som er tatt for promillekjøring, da, noen som vet? og bare fortsette med å kjøre!" Ble litt sånn "nei, ikke fått med meg, blabla", og jeg fortsatte "dette må vi finne ut av!", men så ble det til at en av de andre fikk samtalen inn på noe annet, selv om jeg maste enda litt mer om dette. Jeg tenkte ikke noe over det, egentlig. Men etterpå fortalte en av de andre at vedkommende mann er faren til hun vi var hos, som er en god venninne av meg.. Og hun tar det veldig, veldig tungt, for nå vet "alle" på bygda om det, og de som ikke vet vil få vite. Han er jo en litt spesiell skrue, kan man si, men hadde aldri i verden sett for meg at dette var ham. Jeg har sendt noe melding og noe til henne, ikke om dette selvsagt, men hun har ikke svart. Hjeelp, hva gjør jeg her? Tråkket litt i salaten, men hvordan kunne jeg vite. Anonymkode: f489e...26b
Frostrose Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Du har ikke gjort noe gale her. Gi venninnen din litt tid til å komme over at fadaden har slått sprekker. Enkelte tar slikt tungt. 17
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, Frostrose skrev: Du har ikke gjort noe gale her. Gi venninnen din litt tid til å komme over at fadaden har slått sprekker. Enkelte tar slikt tungt. Mjoo, nei, men jeg maste ganske mye om det, og det kan ikke ha vært hyggelig å høre på. Kom med en del "forslag" til aktuelle kandidater, og det var jo noen skikkelig bygdefyllesvin og andre som man vanligvis kunne tenke seg å gjøre noe sånt. Anonymkode: f489e...26b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: men hvordan kunne jeg vite. Fordi det er et lite sted, vel? Det var jo derfor du gravde og ville finne ut av hvem det var, fordi det er mulig der du bor. Man risikerer da å grave og spørre om noen som faktisk er venn eller familie til de du snakker med, eller enda verre at det er den du snakker med. At du fortsetter å dra opp temaet etter at temaet forsøkes å vris om på noe annet tyder vel på at du ikke er så flink til å fange opp signaler fra andre heller. Uansett er det ikke så mye å få gjort med nå. Det er menneskelig å gjøre feil i blant, men jeg ville kanskje ha tatt det til etterretning for å ikke gjøre det samme på et senere tidspunkt. Jeg ville vel normalt ha rådet deg til å bare late som ingenting siden hun tar hendelsen så dårlig, men basert på det du skriver rett ovenfor ville jeg kanskje ha tatt en liten prat med henne. Men ikke vær for hard mot deg selv. Anonymkode: b0fe7...31f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Hadde det vært min far hadde jeg hevet meg på og sagt at ja min far er en idiot som utsatte andre for fare. Du visste ikke, du har ikke gjort noe galt. Og hun bør hvertfall ikke ta han i forsvar. Jeg har en slektning som mistet lappen pga råkjøring. Han skrøt av det, den idioten.. Anonymkode: 4500f...e22 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 40 minutter siden, Frostrose skrev: Du har ikke gjort noe gale her. Gi venninnen din litt tid til å komme over at fadaden har slått sprekker. Enkelte tar slikt tungt. Er du fra Bergen? Ts; slapp av, er fra liten bygd selv, vent til stormen har lagt seg og til blir normalt igjen. Folk trenger tid på slikt, og man skjønner jo at folk er nysgjerrig. Anonymkode: e64dc...664
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært min far hadde jeg hevet meg på og sagt at ja min far er en idiot som utsatte andre for fare. Du visste ikke, du har ikke gjort noe galt. Og hun bør hvertfall ikke ta han i forsvar. Jeg har en slektning som mistet lappen pga råkjøring. Han skrøt av det, den idioten.. Anonymkode: 4500f...e22 Jeg er enig i dette. Du visste ikke. Du kunne ikke vite når ingen sa noe. Jeg hadde nok også fortalt at det er "faren min, den dumme dusten (kraftuttrykkene hadde vært en smule mer saftige RL enn her), har faktisk vært så ufattelig dum å kjøre i fylla, det er helt forferdelig og forkastelig og jeg hater at han har gjort det" Noe sånt. Anonymkode: 23d14...7c5 1
The Kitten Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Du kunne jo ikke vite at det var faren henne. Men litt merkelig at du fortsetter å spørre og grave. Hvorfor skulle du ha rett på å vite hvem det var?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, The Kitten skrev: Du kunne jo ikke vite at det var faren henne. Men litt merkelig at du fortsetter å spørre og grave. Hvorfor skulle du ha rett på å vite hvem det var? Fordi det er offentlig informasjon? Anonymkode: c61da...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 Du visste det ikke. Derfor skal du ikke tenke mer på det. Men støtt veninna di da. Anonymkode: 4e574...3d7
Gjest Mass Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du fra Bergen? Ts; slapp av, er fra liten bygd selv, vent til stormen har lagt seg og til blir normalt igjen. Folk trenger tid på slikt, og man skjønner jo at folk er nysgjerrig. Anonymkode: e64dc...664 Veldig relevant? 😇 --------------- Kanskje du kan dra over til henne, fortelle at du vet det nå og at du er lei deg for at du gjorde det ubehagelig for henne? Jeg er fan av å bare peke på kamelen, og få det overstått. Det er jo faren hennes som har gjort noe dumt, ikke datteren. Kanskje hun er redd for å bli dømt pga hans idiotiske handlinger.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er offentlig informasjon? Anonymkode: c61da...4cb Hvis det var offentlig informasjon hadde jo ikke TS trengt å grave. Anonymkode: b0fe7...31f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #13 Skrevet 18. juni 2018 Sånn går det når man er en del av bygdedyret. Heretter lærer du forhåpentligvis å passe dine egne saker, så det kan jo komme noe godt ut av det. Anonymkode: cef51...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #14 Skrevet 19. juni 2018 Hadde sendt henne en melding eller ringt, og sagt noe sånt som; huff, unskyld Beate, at jeg maste sånn om han promillekjøreren, fant jo ut nå hvem det var og skjønner at det ble vanskelig for deg! Det ble jo bare kjempedumt. Jeg bare snakker uten å tenke noen ganger, det vet du jo. Det falt meg ikke inn at det var ham.. Lover å ikke sladre mer om det, håper det går bedre med ham nå! Klem ❤ Anonymkode: 3e095...74d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #15 Skrevet 19. juni 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sendt henne en melding eller ringt, og sagt noe sånt som; huff, unskyld Beate, at jeg maste sånn om han promillekjøreren, fant jo ut nå hvem det var og skjønner at det ble vanskelig for deg! Det ble jo bare kjempedumt. Jeg bare snakker uten å tenke noen ganger, det vet du jo. Det falt meg ikke inn at det var ham.. Lover å ikke sladre mer om det, håper det går bedre med ham nå! Klem ❤ Anonymkode: 3e095...74d Hun heter ikke Beate, har jeg sagt noe om det? Like mange bokstaver i navnet, da. Men jeg pleier da slett ikke snakke uten å tenke! Hvorfor skulle jeg tenke at det kanskje var hennes far? Er jo helt ubegripelig! Men at det går bedre med ham? Ingenting tyder på at det har gått noe dårlig med ham, han har jo kjørt videre som ingenting.. Sladre MER om det? Jeg har jo ikke sladre noe om det i det hele tatt! Har ikke sagt det til noen! Anonymkode: f489e...26b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #16 Skrevet 19. juni 2018 Send en melding og si at du hørte nå senere det var faren hennes deg gjaldt. Si at det var leit å høre og at du er glad i henne og støtter henne. + noen trøstende ord som at dette legger seg nok fort til ro. Anonymkode: da7f2...111
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #17 Skrevet 19. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun heter ikke Beate, har jeg sagt noe om det? Like mange bokstaver i navnet, da. Men jeg pleier da slett ikke snakke uten å tenke! Hvorfor skulle jeg tenke at det kanskje var hennes far? Er jo helt ubegripelig! Men at det går bedre med ham? Ingenting tyder på at det har gått noe dårlig med ham, han har jo kjørt videre som ingenting.. Sladre MER om det? Jeg har jo ikke sladre noe om det i det hele tatt! Har ikke sagt det til noen! Anonymkode: f489e...26b Det er godt mulig du mener at du ikke har sladret om noe. Men du er klar over at det var nettopp det du holdt på med under sammenkomsten hos din venninne eller? Når man sitter å skravler og prøver å finne ut hvem i bygda som har fyllekjørt, så er det jo selve definisjonen på bygde-sladder 😂 Anonymkode: daf9f...167 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #18 Skrevet 19. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er et lite sted, vel? Det var jo derfor du gravde og ville finne ut av hvem det var, fordi det er mulig der du bor. Man risikerer da å grave og spørre om noen som faktisk er venn eller familie til de du snakker med, eller enda verre at det er den du snakker med. At du fortsetter å dra opp temaet etter at temaet forsøkes å vris om på noe annet tyder vel på at du ikke er så flink til å fange opp signaler fra andre heller. Uansett er det ikke så mye å få gjort med nå. Det er menneskelig å gjøre feil i blant, men jeg ville kanskje ha tatt det til etterretning for å ikke gjøre det samme på et senere tidspunkt. Jeg ville vel normalt ha rådet deg til å bare late som ingenting siden hun tar hendelsen så dårlig, men basert på det du skriver rett ovenfor ville jeg kanskje ha tatt en liten prat med henne. Men ikke vær for hard mot deg selv. Anonymkode: b0fe7...31f Så hvis denne faren, som fyllekjørte, hadde truffet noen med bilen eller kjørt inn i noen, hadde du vært like forsvarende ovenfor saken da? Fyllekjøring er så lavmål, og den som gjør det utsetter ikke bare seg selv for fare, men ALLE ANDRE. TS gjorde ingenting galt, fordi jo, de aller fleste vil vite det hvis noen i bygda driver og utsetter folk og fe for fare. Anonymkode: 361c2...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #19 Skrevet 19. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er godt mulig du mener at du ikke har sladret om noe. Men du er klar over at det var nettopp det du holdt på med under sammenkomsten hos din venninne eller? Når man sitter å skravler og prøver å finne ut hvem i bygda som har fyllekjørt, så er det jo selve definisjonen på bygde-sladder 😂 Anonymkode: daf9f...167 Jeg for min del ville gjerne vite hvem som kan finne på å kjøre i fylla og fortsette å kjøre uten førerkort slik at jeg kan tipse politiet om jeg ser vedkommende ute på veien hvor han er en stor fare for alle andre trafikanter. Anonymkode: f377c...ed6 2
Carrot Skrevet 19. juni 2018 #20 Skrevet 19. juni 2018 Lession learned om å tenke før man prater for senere men det store spørsmålet er jo mer om meningen din ville vært ulik om du visste det var faren hennes? Personlig tenker jeg at hun nok er flau over faren sin og at det er lettere å være fornermet på de som snakker.. Gi det tid, "om fem år er alt glemt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå