Gå til innhold

Ingen depositum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte inn i ny leilighet, i annonsen står det at det er 0 kr depositum, sendte mail til huseier og spurte om det var tilfelle, da sa hun at det var det og jeg skulle få kontrakt senere.

Er dette veldig negativt?

Har aldri opplevd å ikke betale depositum før,  har ikke lyst til å ende i en situasjon hvor huseier plutselig krever en stor sum når vi flytter ut liksom.

Anonymkode: dac3a...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd det i Norge, men da jeg bodde i Sverige var dette vanlig praksis.

Skrevet

Det er jo utleier som løper en stor risiko her, ikke du.

Ikke skjønner jeg at noen tør å leie ut uten depositum, men.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikn farlig for deg, men en dårlig sikkerhet for utleier.

Har leid 2 ganger selv med kun 1 måned depositum, men aldri opplevd uten depositum.

Sørg for å lese godt gjennom kontrakten, når du skriver under. Film gjerne med telefonen også, vi er i 2018 :) 

Anonymkode: 87221...a20

Skrevet

Jeg leide en gang uten å betale depositum, men det var fordi leietaker ikke gadd å opprette egen konto. Ga ingen negative konsekvenser for meg, og betalte ingen extra sum når jeg flyttet ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke depositum, og synes det er helt topp å slippe å ha så mye penger bundet opp. Vi skulle egentlig ha det, men utleier utsatte det hele tiden, og til slutt hadde jeg bodd her så lenge at han stolte på meg uansett. Han er dessuten ganske handy, og av "det ordner vi" typen, så lenge han vet at jeg tar vare på tingene rundt meg. Har bodd her i mange, mange år, og han er jo innom i ny og ne for å drive vedlikehold, så han vet jo hvordan det ser ut her. 

Anonymkode: 93ee3...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg sist leide sto det depositum i annonsen, men da vi skulle skrive under på kontrakten sa utleier at "vi" ikke gadd styret med depositum. Det hadde ingen negative konsekvenser for noen av oss da jeg forlot leiligheten i samme stand som da jeg flyttet inn.

Anonymkode: 97979...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...