Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynt å jobbe 50%, men er 100% ufør. Tjener da ca 378.000 for halvt arbeid.. kan ikke tenke meg å jobbe mer, er ikke det ganske greit betalt for en 50% stilling om man tenker det slikt.

Anonymkode: a96ce...fb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heldig.. jeg jobber bare 50%. Og ikke jobba fast 100% noengang. Blitt kronisk syk. Må bli frisk for å kunne bli ufør og jobbe 50% (for ja jeg vil jobbe..) og ha litt penger. 12000kr i mnd er lite, 60% av det igjen går ikke:(

Anonymkode: 1417f...118

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynt å jobbe 50%, men er 100% ufør. Tjener da ca 378.000 for halvt arbeid.. kan ikke tenke meg å jobbe mer, er ikke det ganske greit betalt for en 50% stilling om man tenker det slikt.

Anonymkode: a96ce...fb9

Trodde ikke man kan tjene så mye og samtidig beholde hele trygden? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er heldig. Er på dagpenger og har 9000 kr mnd. Sier seg selv jeg sliter. Søkt 100 jobber, men får ikke svar en gang. Forbannet å miste jobben. 

Anonymkode: 780a6...6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, BLOMSTERKVAST said:

Nei, det har du rett i

Om du tjener mer enn ca 48 000 i året vil du få trekk i uførutbetalingen

Vet ikke hva som skal til for å miste retten til trygden. At noen jobber 50% i 1 år betyr ikke nødvendigvis at de vil klare fortsette sånn. Vet ikke om man må jobbe en viss % over en viss tid før nav tar kontakt

Men man burde være veldig påpasselig med å sjekke slike ting om man har ufør og er frisk nok til å jobbe. Om nav plustelig finner ut at de skal ha tilbakebetalt, så må du punge ut uansett hvor lite penger du har. I verste fall kan du få bot fordi du blir ansett å ha svindlet til deg penger fra nav

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/jobbe-ved-siden-av-uføretrygd

Anonymkode: ddfbb...6d9

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Det kan vedkommende heller ikke. Det blir trekk i trygden, eller den faller helt bort, men man beholder uføregraden.

Anonymkode: 7e66a...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...