Gå til innhold

Lån til oppussing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det normalt? Fikk beskjed av banken at da måtte jeg ta forbrukslån for så å refinansiere, men det er ikke noe jeg vil gjøre. Gir deres bank dere lån til oppussing dersom det øker verdien på boligen?

Anonymkode: d2c1d...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør jo ikke være noe problem å øke lånet på boligen forutsatt du har tilstrekkelig sikkerhet (ikke for mye i lån). 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er ikke det normalt? Fikk beskjed av banken at da måtte jeg ta forbrukslån for så å refinansiere, men det er ikke noe jeg vil gjøre. Gir deres bank dere lån til oppussing dersom det øker verdien på boligen?

Hvis du har en nedbetalt bolig, kan du selvsagt ta et rammelån på den og bruke pengene til oppussing.

Anonymkode: ce339...c16

AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om lån på en bolig jeg akkurat har kjøpt(skal kjøpe), så ikke noe er nedbetalt, men huset er langt billigere enn hva jeg kunne kjøpt for så jeg er ingen problem å betale et høyere lån. Ved byggelån vil jo man få litt og litt penger dersom man viser til en plan, så skjønner ikke hvorfor det ikke kan være slik ved oppussing også.

Skrevet

Man får ikke lån til mer enn 85 prosent av boligens verdi. Og per i dag er verdien det du ga for leiligheten, så da hjelper det ikke at du kjøpte for mindre enn det du kunne. Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk. Mulig det går om du har kausjonist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...