Gå til innhold

AD/HD.

Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Noen her inne som har dignosen?

Hvor gammel var du da du fikk den? Bruker du medisiner? Hvrodan påvirker sykdommen livet ditt?

Jeg får etter all sansynlighet diagnosen ganske snart. Jeg er ferdig utredet men utredningen må sendes til brøseth for at de skal stille diagnosen. Han som har utredet meg er sikker på at jeg har ad/hd.

Blir nok travelt framover med skolestart, rettsak osv.. Godt å endelig få vite hvorfor jeg er som jeg er. Men livet mitt kunne sett helt annerledes ut om jeg hadde blitt utredet tidligere. Dette er litt bittert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Så trist å høre slim ..at de ikke kunne sette diagnosen før...Jeg har det ikke selv, men har kjent endel som hadde diagnosen... Håper du får medisiner og effekt av dem og erstatning..... Du er fortsatt ung og kan jo ta skolegang og sånn nå... Lykke til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Tusen takk for det Foxy.

En ting som er litt positivt er at jeg får tilrettelagt skolegangen nå. Trenger vist bare gennerell studiekompetase for å få studere. Egentlig så må jeg jo ha 5års arbeid også men slipper vist det pgr av tapt tid.

Skal gå til sak mot staten, ikke nødvenigvis for å få erstattning, men for å stå opp for meg selv og vise de at det faktisk var en grunn til at jeg var som jeg var. At jeg ikke var bare lat. Blir sikkert tøft med både skole og rettsak men håper medisinene vil hjelpe meg til å stå i det. Skolen blir sikkert en helt ny opplevelse med medisiner og jeg har for første gang tro på at jeg skal få til det jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så fint å høre Slim...jeg tror dette kommer til å ordne seg..Nok en gang lykke til og stå på!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Snakket nettop med han på jobbsøkern nå. Om jeg hadde søkt før første mars, hadde jeg kunnet begynne rett på høyskolen.. Typisk at jeg er for sent ute da :evil:

SÅ da blir det g.stutiekompet. først...

Hadde kanskje blitt litt heavy å begynne rett på studier også ettersom jeg ikke har gått skole på mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymius

Hei!

Jeg er en jente på 30 år. Jeg fikk diagnosen da jeg var 9 år, men fikk aldri noe hjelp for hvordan jeg skulle takle sykdommen. Jeg ble også sett på som lat og umulig på skolen.

Først i fjor tok jeg mot til meg og søkte hjelp. Da hadde jeg kjempa meg gjennom angst (greide å bekjempe den helt selv, ved å presse meg til å gjøre det jeg fikk angst for), og mange, mange år med depresjoner.

Jeg fikk da antidepresseiva, og henvisning til psykolog. Har nå vært to ganger til psykologen. Vet ikke hvor lenge det kan bli til jeg får prøve medisiner, men har hørt at det kan gå 1 1/2 - 2 år. Så jeg må nok bare være tolmodig. Jeg må nok ha ny utredning siden diagnosen er så gammel.

:klem: Anonymius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Takk for svar anonymius :)

Må du vente så lenge på ritalin? Skal vist begynne om ca fire mnd jeg. Håper den vil hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymius.

Ja, jeg tror det... Vet ikke helt hva som skjer. Men jeg går nå til psykolog, og skal ha en 5-6 samtaler. Etter det regner jeg med at jeg blir testet på nytt, så vet jeg ikke hva som skjer....

:klem: Anonymius!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...