Gå til innhold

Hvor stort beløp reserverer hotellet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt hotell for 4 netter i hovedstaden. Hele beløpet er betalt via hotellets nettside. Men når jeg kommer må jeg vel registrere et kort i resepsjonen. Men hvor mye reserverer de da? Når oppholdet er betalt. 

Bruker såklart et kort tilknyttet bufferkontoen til dette slik at brukskontoen ikke blir rammet. Men hvor høyt beløp kan jeg reagere på? Betalte 6500,- for de 4 nettene. Det er et Scandic-hotell i Norge om det har noen betydning. 

Anonymkode: f1de1...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede har betalt for oppholdet via bestillings-nettsiden, skal jo ikke hotellet ha mere penger, og du trenger ikke gi fra deg noe kredittkort når de ankommer? De ser jo at du har betalt allerede. Eller, mulig de tar og registrerer det for å ha det som back-up hvis du går helt bananas med roomservice og tømmer minibaren flere ganger.

Anonymkode: aced3...f1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor registrerer du ikke et kredittkort?

Anonymkode: 3da7a...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker alltid kredittkort til dette og hoteller foretrekker også det. Det er veldig stor forskjell på hvor mye de reserverer, noen tar et symbolsk sum, type 200kr natta mens andre igjen kan finne på å reservere større beløp. Tror ikke Scandic pleier å reservere mye såvidt jeg husker. Men du kan jo alltids ringe dem og spørre dersom dette er noe du gjerne vil vite på forhånd.

Anonymkode: 2cdf7...f24

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at det reserveres 500kr som sikkerhet. 
Det var det vi gjorde de årene jeg jobbet i resepsjonen. 

Anonymkode: 8f81d...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Vi reserverer 1,- på kort for minibar/resturant etc. Jobber i Thon Hotels. 

Anonymkode: 3d729...1e8

Skrevet

Aldri opplevd at hoteller reserverer noe mer enn 1 krone dersom rommet allerede er betalt, eller det faktureres arbeidsgiver. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, *Mocca* skrev:

Aldri opplevd at hoteller reserverer noe mer enn 1 krone dersom rommet allerede er betalt, eller det faktureres arbeidsgiver. 

Da kan ikke du ha reist mye. For det er veldig vanlig, spesielt i utlandet. Vi er ofte i Dubai og bor på dyre hoteller og det er ikke uvanlig å reservere 6000-7000 for noen dager. I Berlin, Paris og Roma har vi opplevd par tusen for helg. Dette er jo helt vanlig og hotellets måte på å  være sikker på at alt er betalt ved hjemreise. Og ja rommet har i alle tilfeller vært betalt på forhånd, reservasjonen har blitt gjort pga mat og drikke som benyttes under oppholdet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger vel litt av hotellet? Mange Scandic hoteller har ikke minibar, de har en liten butikk i resepsjonsområdet der man kan kjøpe mat, drikke osv. og har de ikke andre muligheter til å "sette noe på rommet" (restaurant, lobbybar etc.) har jeg ikke opplevd at de reserverer noe som helst. 

Jeg har bodd en del på Hotel Continental i Oslo og der har jeg ikke opplevd at de reserverer mer enn prisen for oppholdet.

I utlandet er det helt vanlig å reservere et større beløp som AB over påpeker. Da jeg bodde tre netter på 5-stjerners hotell i Dubai reserverte de 5000 kr. Sist jeg var i New York bodde jeg på et 4-stjerners hotell og der reserverte $200 per natt, jeg var der i fem netter, så da ble det $1000, drøyt 8000 kr. I Roma i fjor høst ble det reservert ca 3000 kr for en langhelg (torsdag til mandag).

Anonymkode: 01616...7aa

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da kan ikke du ha reist mye. For det er veldig vanlig, spesielt i utlandet. Vi er ofte i Dubai og bor på dyre hoteller og det er ikke uvanlig å reservere 6000-7000 for noen dager. I Berlin, Paris og Roma har vi opplevd par tusen for helg. Dette er jo helt vanlig og hotellets måte på å  være sikker på at alt er betalt ved hjemreise. Og ja rommet har i alle tilfeller vært betalt på forhånd, reservasjonen har blitt gjort pga mat og drikke som benyttes under oppholdet.

Tullball, var nettopp i Dubai og skulle bo på 5 stjerners i 9 dager. Der reserverte de 500 dirham, ca 1100 kroner. Dersom de reserverer 6000 og oppover så er det vel fordi du ser ut som en kjeltring eller noe sånt🤣

Anonymkode: d9770...b0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...