Gå til innhold

Unge, ferske mødre av "lavere klasse"..hvorfor tror de ofte at de er noe spesielt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er dette bare noe jeg føler? Men når velutdannede, mødre i arbeid eller generelt gode , ansvarlige og engasjerte mødre får barn så får de ofte veloppdragne barn, og de forandrer ikke sin væremåte helt når de blir gravid.

Jenter/kvinner fra litt lavere klasse derimot, altså, de som ligger med mange menn og ikke vet hvem som er far, eller velger og beholde selv om både far og seg selv sliter, virker til og forandre seg totalt når de blir gravid/får barn? De tror de plutselig kan sitte og henge ut folk på internett, prøver og fremstå som så ansvarlige og tror de eier verden bare fordi de har satt barn til verdenen? 

Dessverre for dem er jeg ikke imponert.... bare litt lei meg på ungenes vegne. 

Anonymkode: 42f92...16e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymkode: 5fa05...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jaha? Dette var noe av det dummeste jeg har hørt!

Anonymkode: 1d49d...204

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe slik, og jeg har flere venninner som ble tidlig mødre. Syntes de er flinke i mammajobben sin, og aldri opplevd noe av det du beskriver. Dog, en person som "bare" bryr seg om mamma-klubben sin og ikke oss andre hun var bestevenn med tidligere 😂

Anonymkode: 4fd41...bf2

Gjest chisandra
Skrevet

Hva er det som skjer med nivået her inne for tiden - og det før skoleferien har begynt?

Skrevet (endret)

Jada har sett flere av dem. De har mindreverdighetskomplekser. Barn av fattige/trygdede får gjerne barn med hvemsomhelst som får dem til å føle seg pen der og da, eller som er litt kjekk og har kul hårsveis. Dette er et mønster, de fikk ikke nok oppmerksomhet som barn men tar det de får som voksne for å fylle tomheten. Men disse unge mennene gidder seff ikke ta seg av disse ungene, for de vil ikke ha mora, så da sitter de der. Med besteforeldre som har nok med seg selv og ikke gidder å passe barnebarn og ikke får de seg jobb heller disse jentene. Så all elendigheten skyves over på de dem kan ta, som bv, nav, barnehagen etc. White trash finnes i Norge og, selv om de ikke bor i campingvogner.

Endret av A_nanas
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser poenget til TS, selv om andre tydeligvis ikke ser det samme. 

Det er mulig at det gir en slags mestringsfølelse å sette barn til verden. Brått har man gjort noe som virker meningsfullt og stort. Noen mister litt hodet av dette hvis de ikke har opplevd mestring på andre arenaer og blir dermed unge besserwisser-mødre som brått sitter med en slags "kompetanse" som mødre og ønsker derfor å spre sin "visdom" i øst og vest.

Anonymkode: 3849d...9e8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du har rett, men når du overhodet ikke kan skrive selv så blir det bare litt komisk å assosiere seg med de "velutdannede".

Anonymkode: 875ab...f44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig du har rett, men når du overhodet ikke kan skrive selv så blir det bare litt komisk å assosiere seg med de "velutdannede".

Anonymkode: 875ab...f44

Jeg har ikke assosiert meg med de velutdannede. Men jeg er ansvarlig nok til og ikke sette et barn til verden når jeg ikke har et stabilt forhold, skikkelig orden på økonomien og alle slike grunnleggende ting som bygger et godt hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener? Da jeg var "ung" var det litt sån at etter vgs så dro du enten til en by/sted for å studere., eller du ble boende uten noen videre planer.... Og de som ble igjen ble ofte raskt" voksne" med samboer og barn. Litt som en unnskyldning for å ikke ta utdannelse? "Jeg er jo MOR!"  

Anonymkode: 4ec61...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, tviler på at du har sert Unge Mødre 🙊

Anonymkode: df762...99e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje er dette bare noe jeg føler? Men når velutdannede, mødre i arbeid eller generelt gode , ansvarlige og engasjerte mødre får barn så får de ofte veloppdragne barn, og de forandrer ikke sin væremåte helt når de blir gravid.

Jenter/kvinner fra litt lavere klasse derimot, altså, de som ligger med mange menn og ikke vet hvem som er far, eller velger og beholde selv om både far og seg selv sliter, virker til og forandre seg totalt når de blir gravid/får barn? De tror de plutselig kan sitte og henge ut folk på internett, prøver og fremstå som så ansvarlige og tror de eier verden bare fordi de har satt barn til verdenen? 

Dessverre for dem er jeg ikke imponert.... bare litt lei meg på ungenes vegne. 

Hvem er kilden din? 

Og hvor mange i de to ulike grupperingene er med i vurderingene dine?

Anonymkode: 956b8...d4a

AnonymBruker
Skrevet
På ‎18‎.‎06‎.‎2018 den 18.49, A_nanas skrev:

Jada har sett flere av dem. De har mindreverdighetskomplekser. Barn av fattige/trygdede får gjerne barn med hvemsomhelst som får dem til å føle seg pen der og da, eller som er litt kjekk og har kul hårsveis. Dette er et mønster, de fikk ikke nok oppmerksomhet som barn men tar det de får som voksne for å fylle tomheten. Men disse unge mennene gidder seff ikke ta seg av disse ungene, for de vil ikke ha mora, så da sitter de der. Med besteforeldre som har nok med seg selv og ikke gidder å passe barnebarn og ikke får de seg jobb heller disse jentene. Så all elendigheten skyves over på de dem kan ta, som bv, nav, barnehagen etc. White trash finnes i Norge og, selv om de ikke bor i campingvogner.

Yess !   WT, eller hva en vil kalle de ( kvinnelige utgaven av lavpanna harrytasser) har alltid funnes. I min tid brukte vi de som "nødsfitte", dvs. der var det alltids råd å få seg litt hvis et annet opplegg gikk skeis.  

Anonymkode: 6961d...2ff

• Liker 1
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yess !   WT, eller hva en vil kalle de ( kvinnelige utgaven av lavpanna harrytasser) har alltid funnes. I min tid brukte vi de som "nødsfitte", dvs. der var det alltids råd å få seg litt hvis et annet opplegg gikk skeis.  

Anonymkode: 6961d...2ff

PittyPussy

Endret av A_nanas
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2018 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Ts, tviler på at du har sert Unge Mødre 🙊

Anonymkode: df762...99e

Der tilhører vel alle en lavere klasse, en lavere intellektuell klasse i hvert fall 

Anonymkode: 41f01...b78

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg mener, man går ikke bort som 15-16 åring å ligger med en tilfeldig mann for med vilje å bli gravid. Har ikke hus og hjem, ingen jobb, lever et liv på lykke og fromme. Føler disse jenter noe ansvar i det hele tatt? Jeg tok dette opp med min tidligere samboer, etter at 4.e ungen var født. Jeg spurte; hvorfor slengte du ut mannen 4 måneder før du du skulle føde?

Jeg fikk følgende svar, og nå vil sikkert noen jenter si at nei sånn er det ikke, men dessverre er det sånn. Jeg fikk til svar: Må jo det så jeg får barnetrygd for 5, pluss en klekkelig sum som kan tas ut i 6.e måneden selv om dette er penger som skal gå til barnet og det utstyr som trengs. Ja jeg vet ikke, men hun fikk i alle fall en klekkelig sum utbetalt hver måned etter fødsel (husker ikke nå hvor mye.)

Anonymkode: d4fd3...b81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...