AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Grunn til bekymring? 4,5 år Anonymkode: 8d710...f54
Gent82 Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Næh ikke absolutt nødvendigvis, niesa mi var helt psycho i den alderen, ikke så sprø noen år senere. Av og til går det seg til. 2
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Ja. Få faren til ta en prat med han, deg respekterer han ikke. Enten han sier det for å tøffe seg eller ei, det er ikke lov å true. Veien er kort til at han gjør det med et barn neste gang. Og slik blir bøller til. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Tror ikke det er noe stress, barn sier mye rart og de plukker opp ekstremt mye informasjon over alt. Mye mulig han ikke vet hva det han sa betyr en gang. Men be faren ta en alvorsprat med han, eller gjør det selv. Anonymkode: 649d8...c36 4
Gjest chisandra Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunn til bekymring? 4,5 år Anonymkode: 8d710...f54 Sier, eller sa èn gang? Det har noe å si. Hvordan responderte du?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Eg sa det til pappa ein gong. Han sa vær så god. Då var eg ikkje så tøff lenger. Anonymkode: 9b470...ae1 9
happiest Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 I hvilken situasjon sa han det? Når dere kranglet?
Gjest chisandra Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 5 minutter siden, A_nanas skrev: Ja. Få faren til ta en prat med han, deg respekterer han ikke. Enten han sier det for å tøffe seg eller ei, det er ikke lov å true. Veien er kort til at han gjør det med et barn neste gang. Og slik blir bøller til. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er noe stress, barn sier mye rart og de plukker opp ekstremt mye informasjon over alt. Mye mulig han ikke vet hva det han sa betyr en gang. Men be faren ta en alvorsprat med han, eller gjør det selv. Anonymkode: 649d8...c36 Men fanken da - vi må da ha kommet lenger enn at mor skal sladre til far om at ungen har vært frekk i kjeften og må irettesettes av far?
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 2 minutter siden, chisandra skrev: Men fanken da - vi må da ha kommet lenger enn at mor skal sladre til far om at ungen har vært frekk i kjeften og må irettesettes av far? Når det har gått så langt som at han vil stikke henne med kniv så tror jeg ikke det hjelper hva hun sier. Hadde det vært motsatt hadde jeg nevnt moren. Endret 18. juni 2018 av A_nanas 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 Vi hadde en periode hvor vår ene sønn var frekk og ubehagelig mot meg. Har truet ikke med kniv da. Det var ikke greit, jeg ble såret og lei meg flere ganger. Jeg tok det opp med han, men han forsto ikke alvoret. Men når faren hans snakket med han og sa at det ikke var lov å snakke sånn til hans kone, så reagerte han faktisk. Nå er han verdens beste gutt og har like stor respekt for meg som for faren sin. Jeg mener at mødre skal klare å få kontroll på barna sine, men noen ganger så trenge barna at noen andre prater med dem. Anonymkode: 9de9e...300 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 Jeg husker jeg ble så dødelig fornærmet av en barnehagetante som snakket strengt til meg i en situasjon hvor jeg ikke mente eller følte jeg hadde gjort noe galt. Jeg ble så flau, fornærmet og følte meg så dum at jeg sa jeg skulle drepe henne og skjære henne opp i mange biter. Jeg har aldri noensinne vært voldelig eller truet andre verken før eller senere og var aldri noe problembarn. Jeg bare husker at jeg følte meg så uendelig urettferdig behandlet at jeg ble både sint, flau og lei meg og alt på én gang. Anonymkode: 66d5e...f31 13
Gjest Lexie Grey Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 Synes jo man kan lære barna så tidlig som mulig om hva som er akseptabel oppførsel og akseptabel måte å snakke på, så jeg ville ikke akkurat ignorert det hvis han fortsatte å si det. Ta det opp og fortell på en bestemt måte at det han sa er en veldig alvorlig ting å si og at sånn har man ikke lov til å snakke til folk.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #13 Skrevet 18. juni 2018 4 minutter siden, A_nanas skrev: Når det har gått så langt som at han vil stikke henne med kniv så tror jeg ikke det hjelper hva hun sier. Hadde det vært motsatt hadde jeg nevnt moren. Du tenker at barnet er på vei inn i avgrunnen? Anonymkode: 1b0d8...f1b 3
Gjest BearMama Skrevet 18. juni 2018 #14 Skrevet 18. juni 2018 https://www.familieverden.no/oppdragelse/trass-sinne-og-frustrasjon/slik-takler-du-barns-sinne/
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #15 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker at barnet er på vei inn i avgrunnen? Anonymkode: 1b0d8...f1b Nei men jeg tror at barnet bruker sin sterkeste lut og at sinnet og frustrasjonenhos barnet er så sterk at det er vanskelig å vite hva man som mor skal si uten å eksplodere eller begynne å gråte. Endret 18. juni 2018 av A_nanas
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #16 Skrevet 18. juni 2018 Jeg sa til mamma at jeg ville slå henne ihjel. Jeg visste ikke hva ihjel betydde, men hadde hørt noen si det på film eller noe, så gjenga bare det de sa. Anonymkode: 22190...630 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #17 Skrevet 18. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eg sa det til pappa ein gong. Han sa vær så god. Då var eg ikkje så tøff lenger. Anonymkode: 9b470...ae1 Haha! «Put me out of my misery.» Anonymkode: e8c82...0ba 2
Gjest Axl Skrevet 18. juni 2018 #18 Skrevet 18. juni 2018 1 time siden, chisandra skrev: Men fanken da - vi må da ha kommet lenger enn at mor skal sladre til far om at ungen har vært frekk i kjeften og må irettesettes av far? Alt feminister blir fornærmet av da "Kvinner må vise at de klarer seg selv uten en mann!" Noe å henge seg opp i..
Gjest Mass Skrevet 18. juni 2018 #19 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en periode hvor vår ene sønn var frekk og ubehagelig mot meg. Har truet ikke med kniv da. Det var ikke greit, jeg ble såret og lei meg flere ganger. Jeg tok det opp med han, men han forsto ikke alvoret. Men når faren hans snakket med han og sa at det ikke var lov å snakke sånn til hans kone, så reagerte han faktisk. Nå er han verdens beste gutt og har like stor respekt for meg som for faren sin. Jeg mener at mødre skal klare å få kontroll på barna sine, men noen ganger så trenge barna at noen andre prater med dem. Anonymkode: 9de9e...300 Så bra! Et godt samarbeid som fungerer 😊 Uavhengig av kjønn, fedre og mødre, så kan det være meget effektivt om enda en voksenperson bekrefter reaksjonen til den første voksenpersonen. Derfor er det så viktig med et godt samarbeid, synes jeg hvertfall. Endret 18. juni 2018 av Mass
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #20 Skrevet 18. juni 2018 5 minutter siden, Axl skrev: Alt feminister blir fornærmet av da "Kvinner må vise at de klarer seg selv uten en mann!" Noe å henge seg opp i.. Fordi mor bør klare å håndtere det selv? Anonymkode: 99881...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå