Gå til innhold

Overraskelsesbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en gang noen her inne som nevnte et bryllup der folk hadde vært invitert til fest, og så ble overrasket med at det var bryllup. Jeg finner ikke tråden igjen, men håper noen har tips til hvordan dette evt. kan gjøres. Vi har nemlig familier som vi syns er litt for opptatt med å legge seg opp i våre bryllupsplaner, derfor har vi lyst til å planlegge alt i hemlighet og så overaske alle.

Min kjære blir 30 år en torsdag i januar, så vi tenkte å "utsette bursdagsfeiringen" til utpå våren, invitere til stor fest, og altså gifte oss da.. Men jeg er litt usikker på om hvordan dette vil fungere... Vil folk føle seg snytt? Hvordan bør vi i tilfelle legge det opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Et problem kan være at mange ikke prioriterer å dra i en 30 års dag - mens de ville kommet hvis de hadde visst at det hadde vært bryllup. Hvis dere for eksempel har mange tilreisende gjester kan dette være noe å tenke på. Jeg vet av noen som holdt bryllup da gjestene trodde de var bedt i brudgommens 30 års dag. Mange av brudens venner og slektinger kom ikke fordi de ikke prioriterte å reise så langt for å feire bursdag for en de ikke kjene så godt. ... De var oppriktig lei seg etterpå fordi de hadde gått glipp av bryllupet.

Skrevet

Ja, vi er klar over problemet. Derfor kan det hende vi røper hemmligheten for nærmeste familie (foreldre, søsken) hvis de skulle finne på å si at de ikke kommer. Men ellers kommer vi bare til å invitere venner, ikke øvrig familie. Og vi kan ha s.u. på innbydelsen uansett, sånn at vi kan se om det skulle bli noe problem som at nesten ingen kommer. Men jeg er veldig usikker på dette opplegget, ser nok litt flere problemer enn min kjære.

Skrevet

Hva med å legge bryllupet til en tid det ikke skjer så mye annet.

Også planlegge ALT ferdig. Og sende ut invitasjoner med kort frist!!

Da kan du jo bare smile og si; "det er ordnet alt sammen, bare vent og se".

Så kan du planlegge i fred og ro. Det er tross alt mye som man bare kan si "hemmelig" til. :blunke:

Skrevet

Ovverraskelsesbryllup var mtt ønske!! Ville invitere til fest for familie og venner og helst bli viet på stedet. Tenkte også på om vi skulle bli viet først og så ankomme festen rett fra vielsen. Men så fikk jeg ikke helt med min kjære på ideen, tror han så for mange problemer :roll:

Nå blir jo alt i all hemmelighet da. Vi reiser avgårde og gifter oss kun oss to!

Jeg ville ja prøvd og fått det til! Har to venner som giftet seg på den måten, kjempesuksess!! Hun ene inviterte til korgfest, folk tok med mat. Hun andre giftet seg i barnedåpen til datteren. Tror da foreldrene var orientert om det.

Skrevet

Var forlover i et overraskelsesbryllup for noen år siden.

De gjorde det slik :

Vielsen var borgerlig på en fredag. Meningen var at kun brudeparet, deres barn og vi forlovere skulle være med under vielsen. (Nå ante hennes mamma ugler i mosen, så samme morgen fikk hun vite om hva som skulle skje. Dermed ble også brudens mor og søster med under vielsen.)

På kvelden gikk brudepar og vi forlovere ut og spiste en bedre middag samt gikk en liten tur på byen.

På lørdag hadde de invitert til 30 årdagsfest. De fyllte begge 30 med noen ukers mellomrom så alle var invitert til fellesfeiringen.

Under velkomsttalen ble det avslørt at de hadde giftet seg dagen før. Det ble selvfølgelig stor jubel!!

De eneste negative kommentarene de fikk på den hemmelige vielsen var fra to av hans søsken. De var sure for at de ikke hadde fått vært med på vielsen når hennes mamma og søster hadde fått vært med. Det nyttet ikke å si at egentlig skulle ingen i familien ha vært med!

Nå skal det tillegges at både brud og brudgom kommer fra veldig oppsplittede familier. De er begge skilsmissebarn med en masse hel og halv og stesøsken. Som bruden som hadde både en riktig pappa, en stepappa som hun vokste opp med samt hennes mammas nye flamme.

Er det rart de ikke ville ha et tradisjonelt bryllup!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...