Gå til innhold

Livets Harde Skole vs Livets Knall Harde Skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken skole gir best kompetanse til å klare livets utfordringer?

Anonymkode: d6bba...c66

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Orddelingsfeil etc. gir god kompetanse til alle livets skoler.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Å møte motgang og komme styrket ut av det

AnonymBruker
Skrevet

Skolen med kjærlighet, trygghet og utfoldelse. 

Anonymkode: 179d8...511

• Liker 2
Skrevet

Livets harde skole gir deg god kompetanse, mens den knallharde skolen er for de viderekommende.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av A_nanas
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken skole gir best kompetanse til å klare livets utfordringer?

* hvem skole

Anonymkode: 8ad0f...0d5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, A_nanas skrev:

Livets harde skole har jeg gått på men jammen klarte jeg å få en bachelor i tillegg. Så kom livets knallharde skole i voksen alder. Jaja, overlevde det og. Synes det er sutring. Alle kan ta en utdannelse samma pokker hvor mye faenskap du får slengt i trynet. Bare å reise seg det. Og det er hva en lærer på høyskole og universitet du overlever livet på. Struktur, prestasjoner, følelse av mestring, intensiv jobbing med et emne er alle elementer som gjorde meg rustet til traumet jeg opplevde i voksen alder. Fordi jeg visste jeg ville komme gjennom det, som en eksamen. Og jeg fikk et reflektert forhold til å jobbe meg gjennom en vanskelig periode. Livets harde skole i barndommen gjorde meg nok også rustet, siden jeg gjennom den ble psykisk sterk. Det kom godt med.

Ja, for alle er som deg. Og ingen har hatt det verre enn deg?

Anonymkode: 179d8...511

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 18.6.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Endret av A_nanas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livets harde skole er typ Høgskulen i Volda mens Livets Knallharde Skole er..tja..typ Harvard.

Anonymkode: 853f7...a03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

* hvem skole

Anonymkode: 8ad0f...0d5

😆

Anonymkode: 08072...0e2

Skrevet
6 timer siden, A_nanas skrev:

Livets harde skole har jeg gått på men jammen klarte jeg å få en bachelor i tillegg. Så kom livets knallharde skole i voksen alder. Jaja, overlevde det og. Synes det er sutring. Alle kan ta en utdannelse samma pokker hvor mye faenskap du får slengt i trynet. Bare å reise seg det. Og det er hva en lærer på høyskole og universitet du overlever livet på. Struktur, prestasjoner, følelse av mestring, intensiv jobbing med et emne er alle elementer som gjorde meg rustet til traumet jeg opplevde i voksen alder. Fordi jeg visste jeg ville komme gjennom det, som en eksamen. Og jeg fikk et reflektert forhold til å jobbe meg gjennom en vanskelig periode. Livets harde skole i barndommen gjorde meg nok også rustet, siden jeg gjennom den ble psykisk sterk. Det kom godt med.

Alle har en historie.

Alle har en bakgrunn.

Hva konkret er din?

Skrevet (endret)
På 19.6.2018 den 0.09, Atrix skrev:

Endret av A_nanas
  • Liker 2
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Vi ler av begge deler her på Livets Beinharde Skole. "Forkurs" kalles det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Maruwan skrev:

Vi ler av begge deler her på Livets Beinharde Skole. "Forkurs" kalles det.

Hører det er jævelig vanskelig Å KOMME INn på den skolen derre men krysse alt får at æ for kommet mæ inn der!!

Anonymkode: 853f7...a03

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, A_nanas skrev:

Har jeg aldri sagt. Men jeg har reist meg av pur viljestyrke, enda jeg har en psykisk sykdom som drar meg ned i møkka, gang på gang. Det handler om hvor sterk viljen er. Ikke alle vil leve nok.

Da er du ikke psykisk syk heller hvis du mener det handler bare om vilje. Da er det heller holdningene dine som må justeres. Du virker ikke så ydmyk heller, noe som er vanlig å ha når man faktisk har kommet gjennom motgang og lært av det. Psykisk syke kan ikke gjøre det du beskriver, før de får hjelp og behandling. Du tok deg jo bare sammen som du sa. Dumt å veksle alvorlig sykdom med litte granne tungsinn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av A_nanas
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Livets Skole" - er det mer som et forkurs før man slipper inn på Livets Harde Skole?

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 19.6.2018 den 2.02, Skorstein skrev:

Da er du ikke psykisk syk heller hvis du mener det handler bare om vilje. Da er det heller holdningene dine som må justeres. Du virker ikke så ydmyk heller, noe som er vanlig å ha når man faktisk har kommet gjennom motgang og lært av det. Psykisk syke kan ikke gjøre det du beskriver, før de får hjelp og behandling. Du tok deg jo bare sammen som du sa. Dumt å veksle alvorlig sykdom med litte granne tungsinn.

Det er ikke slik at psykisk sykdom utelukker å ha mye viljestyrke. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg tenker at Livets Harde Skole er standard bachelor. Når du har fullført Livets Knallharde Skole - da har du master. Litt usikker på hvor det heter når man tar doktorgrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...