Gå til innhold

Hva gjør jeg med studentboligen hvis jeg ikke kommer inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har signert kontrakt med studentsamskipnaden i en by og skal flytte inn der 2. august, men kjæresten min skal flytte til en annen by, så hvis jeg kommer inn på studiet i den byen kommer jeg til å studere der. Hva gjør jeg da med den andre boligen? Kommer til å si ifra til studentsamskipnaden så klart, men må jeg betale noe for boligen hvis jeg sier fra om at jeg ikke skal ha den 20. juli? Det er er i en by med lite studentboliger.

Anonymkode: a56e9...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvilken studentsamskipnad det er. De har forskjellge regler. Jeg har kjennskap til de fleste gjennom jobb, så hvis du sier hvilken det er kan jeg kanskje hjelpe? 

Anonymkode: 29711...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Som regel har man noen dager på å godta studentboligen - når man signerer kontrakt og betaler depositumet, så gjelder normal oppsigelsestid (2 mnd som regel) som man må betale ut.

Dette er jo en relativt normal situasjon/problemstilling, og mange samskipnader har angrefrist. Du må lese igjennom kontrakten og reglementet, varierer fra hvilke by det gjelder

Anonymkode: 907da...22b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av hvilken studentsamskipnad det er. De har forskjellge regler. Jeg har kjennskap til de fleste gjennom jobb, så hvis du sier hvilken det er kan jeg kanskje hjelpe? 

Trondheim 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror SiT har en ordning hvor man kan si fra seg bolig med kontraktstart i august dersom de ikke får studieplass. Merk deg st dersom du får studieplass både i Trondheim og der typen din skal gå og du velger typens, vil ikke denne regelen gjelde deg. Da er det oppsigelsestid, enten én eller to mnd (sjekk kontrakten din)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel har man noen dager på å godta studentboligen - når man signerer kontrakt og betaler depositumet, så gjelder normal oppsigelsestid (2 mnd som regel) som man må betale ut.

Dette er jo en relativt normal situasjon/problemstilling, og mange samskipnader har angrefrist. Du må lese igjennom kontrakten og reglementet, varierer fra hvilke by det gjelder

Anonymkode: 907da...22b

Har prøvd men fant ikke noe info om det, og håpet at jeg slapp å betale siden det sikkert er mange som står på venteliste for bolig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror SiT har en ordning hvor man kan si fra seg bolig med kontraktstart i august dersom de ikke får studieplass. Merk deg st dersom du får studieplass både i Trondheim og der typen din skal gå og du velger typens, vil ikke denne regelen gjelde deg. Da er det oppsigelsestid, enten én eller to mnd (sjekk kontrakten din)

Takk for at du hjelper meg! 😊vil det si at jeg må betale i oppsigelsestiden uansett om noen andre kan overta boligen min?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for at du hjelper meg! 😊vil det si at jeg må betale i oppsigelsestiden uansett om noen andre kan overta boligen min?

Du bør belage deg på å måtte betale ja, så blir det heller en positiv overraskelse om du slipper. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...