Gå til innhold

Jeg skal ta en graviditetstest, men..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd den skal være negativ. Eller, er ikke veldig redd, men håper jo at den er positiv. 

Jeg skulle hatt menstruasjon enten idag ifølge ene kalenderen, og for 3 dager siden i følge andre kalenderen, men jeg testet jo på torsdag, og den var negativ. Tenkte kanskje det er for tidlig (da hadde jeg ikke lastet ned kalenderen som viser mensen skulle kommet for 3 dager siden). 

Mine symptomer 

Sulten hele tiden

Veldig veldig oppblåst, treg mage og øm livmor

Litt mer sensitive brystvorter enn vanlig 

Trøtt og sliten 

Må tisse ofte 

Verste er at jeg kan jo fint finne naturlige forklaringer til disse symptomene. Jeg har ingen mensmurringer, ingen utflod. 

Sist graviditet hadde jeg heller ingen symptomer og heller ingen mensmurringer, foruten økt utflod. 

Veit ikke jeg.. burde jeg teste? Burde jeg vente? 

Anonymkode: 0a5bb...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kalender mener du kan vise når din mens skal komme? Når startet din forrige mens og hvor lang syklus har du?

Anonymkode: 6992e...d9b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags kalender mener du kan vise når din mens skal komme? Når startet din forrige mens og hvor lang syklus har du?

Høyere makter vet vel det litt bedre enn en kalender, mener nå jeg, men "Flo", og "Min kalender" har en ganske god kalkulator og oversikt med eggløsning og mens. Den regner sammen gjennomsnitt av forrige sykluser. 

Den forrige menstruasjonen startet 17.mai, forrige der igjen var 21.april, 22 mars og 12.februar. syklusen er ikke veldig punktlig. 

Skrevet

Har trodd jeg har vært gravid ca 100 ganger. Vært det kun 2. Mulig du er det men ofte innbiller vi oss at vi er det uten å være det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, A_nanas skrev:

Har trodd jeg har vært gravid ca 100 ganger. Vært det kun 2. Mulig du er det men ofte innbiller vi oss at vi er det uten å være det. 

Mest sannsynlig denne gangen også ja 😂 eneste gangen jeg faktisk ikke trodde jeg var gravid, var jeg det. Hehe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyere makter vet vel det litt bedre enn en kalender, mener nå jeg, men "Flo", og "Min kalender" har en ganske god kalkulator og oversikt med eggløsning og mens. Den regner sammen gjennomsnitt av forrige sykluser. 

Den forrige menstruasjonen startet 17.mai, forrige der igjen var 21.april, 22 mars og 12.februar. syklusen er ikke veldig punktlig. 

Dersom man har uregelmessig syklus har det jo ingen hensikt å se på gjennomsnittet. Det hjelper jo ingenting i forhold til å finne ut når neste mens kommer. Om snittet er på 30 dager spiller jo ingen rolle dersom syklusen denne mnd er på 38 dager f.eks.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig denne gangen også ja 😂 eneste gangen jeg faktisk ikke trodde jeg var gravid, var jeg det. Hehe. 

Er ofte litt ønsketenkning med i bildet og man overtolker symptomer. Men masse lykke til 💞

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er gravid nå. Så anbefaler jeg deg å teste etter eggløsning neste gang. Side du har uregelmessige sykluser så blir det jo vanskelig å vite når menstruasjonen skal komme, en kalender vil ikke kunne bestemme dette. Med eggløsningstest vil du se et mønster i hvor lang tid det går mellom eggløsningen og neste menstruasjon. Denne perioden er konstant. Mange har 14 dager mellom eggløsning og menstruasjon, men en kan ikke gå ut fra det (jeg selv har 12 dager feks). Fordelen med eggløsningstest er også at du vet at du har hatt samleie på riktig tidspunkt.

Anonymkode: 87af0...a93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...