Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke møtt opp på jobb pga sykdom. På jobben min må man ringe q1 også dokumentere/egenmelding eller sykemelding. 

Jeg har glemt å ringe, fordi jeg var så syk, derfor får jeg ugyldig fravær. Vil det hjelpe om jeg får tak i en sykemelding? 

Anonymkode: be852...788

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro det gjør, men det er vanskelig å argumentere med at man var så syk at man ikke klarte å ringe en telefon, men ikke så syk at man klarte å komme seg til legen for sykemelding.

Anonymkode: c448c...d4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare være ærlig? Ring nå liksom.. 

Anonymkode: 38c4e...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare være ærlig? Ring nå liksom.. 

Anonymkode: 38c4e...1d6

Dette. Ring nå, forklar ståa og håp på det beste. Så blir du kanskje ikke mistenkt for skoft/skulk i det minste. 

Anonymkode: a00e8...233

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Ring nå, forklar ståa og håp på det beste. Så blir du kanskje ikke mistenkt for skoft/skulk i det minste. 

Anonymkode: a00e8...233

Jeg skulle starte 08:00 til 16:00. Tror ikke det er noe vits å ringe nå, det blir regnet ut som ugyldig fravær uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle starte 08:00 til 16:00. Tror ikke det er noe vits å ringe nå, det blir regnet ut som ugyldig fravær uansett. 

I våre regler er det også sånn at man må ringe 1 time før skiftet starter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi legen din kan ikke tilbakedatere en sykemelding dersom du ikke ringte inn i dag. Uansett er det viktigste at du gir beskjed til arbeidsgiver før vakten starter. 

Anonymkode: a5f45...f45

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke møtt opp på jobb pga sykdom. På jobben min må man ringe q1 også dokumentere/egenmelding eller sykemelding. 

Jeg har glemt å ringe, fordi jeg var så syk, derfor får jeg ugyldig fravær. Vil det hjelpe om jeg får tak i en sykemelding? 

Sa du aldri fra til arbeidsplassen din at du ikke kom på jobb? Og ingen fra arbeidsplassen din kontaktet deg ila dagen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro du må være jævlig dårlig og syk for å ikke klare å ta en tlf til arbeidsgiver. Selv har jeg alltid gitt beskjed. Selv når jeg var så syk at jeg var innlagt på sykehus med hasteoperasjon klarte jeg å ta en tlf til arbeidsgiver. Så skulle ikke forandre meg at de ser på dette som ugyldig fravær. 

Når det er sagt. Hvis du går til legen idag, og får sykemelding for idag, så er det jo gyldig fravær selv om du skulle gitt beskjed. Ofte hvis jeg må til legen, får jeg såkalt hastetime på ettermiddagen, selv om jeg ringer på formiddagen. Sykemeldingen gjelder da fra den dagen jeg var borte. Men da har jeg jo også ringt legen tidligere på dagen. De har ikke lov å tilbakedatere sykemelding. 

Anonymkode: 3c2f1...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...