Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en vennegjeng var på spontan ferietur i fjor å storkoste oss. Ble enige om en slik tur i år også.

Den ene venninnen fikk seg ny kjæreste, som fikk tilbud om å bli med oss i år, noe som vi alle så frem til.

Han er en vi gleder oss til å ta med oss, men han har ei venninne som har lite venner. Vi ble alle kjent med henne, syntes hun virket trivelig og om hun hadde lyst kunne hun få bli med oss på årets tur.

Hun vet at det skal være en spontan tur og at hun får bli med oss, men den siste måneden har hun tatt helt av og mener at vi alle skal ha planlagt hele turen til minste detalj nå, selv om det er over 1 måned igjen før noen av oss har ferie, hyler og skriker til kompisen sin at alt må være planlagt nå!

Siden vi andre bare har som mål at det skal være 1 uke ferie med 1 dags kjøretur til den ene plassen alle hadde lyst til, så mener hun at hele kjøreruta må være klar nå! Vi liker å ta ting litt på sparket og alle campingplasser for 1uke er neppe fullbooket på 100mil...

Liker jo henne godt og skjønner jo det at hun ikke har så mange å dra på tur med, men når det allerede begynner å lage dårlig stemning? Når vi først er på tur ser jeg ikke problemet, men hun ville jo selv bli med på vår tur, så hva gjør jeg/vi nå? Vi ønsker jo å nyte en ferietur for å slappe av å ta ting litt som både vær og aktiviteter dukker opp. Ikke følge et spikra tidsskjema som man føler man trenger ferie fra før man har begynt å planlegge. 

Kjente jeg ville si nei til alt, men vil på tur og vil også at alle skal reise sammen, selv om hun må vite alt nå og vi andre misliker så stram plan...

Anonymkode: 42e93...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kan dere ikke si det? At dere veldig gjerne vil ha henne med, men dere ønsker å ha en spontan tur - og dere ønsker ikke slik planlegging. Enten må hun innrette seg etter flertallet, ellers må hun bli hjemme. Og dette må hun kanskje forklares i klartekst.

Veldig merkelig når man blir invitert med av en vennegjeng å «ta over hele showet». For ikke å snakke om å begynne å «hyle og skrike» om at alt må planlegges.  Da mangler man jo sosiale antenner, tenker jeg.

Selv er jeg en som liker å ha ting ganske godt planlagt i god tid, men da drar jeg jo på tur med likesinnede. Drar man med en gruppe som har et annet syn på det, så må man rett og slett lytte til flertallet! 

Anonymkode: 99941...a0b

• Liker 1
Skrevet

Greit å ha ting klart på forhånd hvordan man liker å reise, ellers blir hele turen ødelagt. Å dra på tur med noen bare fordi man ikke har noen andre å reise med er også en annen ting..

Dette er jo ulempen med fellesturer, alle vil noe forskjellig. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en vennegjeng var på spontan ferietur i fjor å storkoste oss. Ble enige om en slik tur i år også.

Den ene venninnen fikk seg ny kjæreste, som fikk tilbud om å bli med oss i år, noe som vi alle så frem til.

Han er en vi gleder oss til å ta med oss, men han har ei venninne som har lite venner. Vi ble alle kjent med henne, syntes hun virket trivelig og om hun hadde lyst kunne hun få bli med oss på årets tur.

Hun vet at det skal være en spontan tur og at hun får bli med oss, men den siste måneden har hun tatt helt av og mener at vi alle skal ha planlagt hele turen til minste detalj nå, selv om det er over 1 måned igjen før noen av oss har ferie, hyler og skriker til kompisen sin at alt må være planlagt nå!

Siden vi andre bare har som mål at det skal være 1 uke ferie med 1 dags kjøretur til den ene plassen alle hadde lyst til, så mener hun at hele kjøreruta må være klar nå! Vi liker å ta ting litt på sparket og alle campingplasser for 1uke er neppe fullbooket på 100mil...

Liker jo henne godt og skjønner jo det at hun ikke har så mange å dra på tur med, men når det allerede begynner å lage dårlig stemning? Når vi først er på tur ser jeg ikke problemet, men hun ville jo selv bli med på vår tur, så hva gjør jeg/vi nå? Vi ønsker jo å nyte en ferietur for å slappe av å ta ting litt som både vær og aktiviteter dukker opp. Ikke følge et spikra tidsskjema som man føler man trenger ferie fra før man har begynt å planlegge. 

Kjente jeg ville si nei til alt, men vil på tur og vil også at alle skal reise sammen, selv om hun må vite alt nå og vi andre misliker så stram plan...

Anonymkode: 42e93...655

Si til henne at dere vil gjøre som dere gjorde i fjor! Dere bestemmer og dere må gjøre det klinkende klart for henne på en direkte måte. Dere trenger ikke bli ufine, men si at dere legger opp som dere ønsker, dere er mange og hun er en, sier seg selv hvem som skal bestemme. Og hvis det ikke passer henne, så får dere si at kanskje ikke turen passer for henne også, mulig hun er en kontrollfreak og at hun føler hun trenger å spikre alt. Men sånn blir ikke deres tur, så enkelt er det! 

Skrevet

Kjenner jeg får tanker om en tur jeg var på for noen år siden. >Da kom også ei venninne av ei venninne inn i bildet og ble med på turen.

Det ble ingen hyggelig tur. Heldigvis er jeg selvstendig, så jeg koste meg likevel, mens min venninne fulgte pipa til hennes venninne. Hun koste seg ikke like mye.

Si klart fra at hensikten med turen er å ta ting på sparket. At noe av poenget er at det ikke skal planlegges på forhånd. Så får hun heller bestemme selv om hun vil være med på deres premisser, eller om hun vil bli hjemme. Ser likevel en fare ved at hun blir med, da hun i utgangspunktet da er forskjellige fra dere andre i forhold til planlegging.

Jeg elsker spontanturer. La vær og vind bestemme reisemål. Vite at man ha ei uke til rådighet og bare gjøre det som faller en inn.

Samtidig vet jeg at andre hater å ikke vite hva som skjer. Og blir jeg med venner som har det slik, innretter jeg meg etter dem og blir med i planleggingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...