Gå til innhold

Oslotur med 7-åringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å ta med datteren på Oslotur i løpet av sommerferien. Noen som har noen tips til hva som kan være artig for ei jente på 7 år å få med seg i Oslo :) 

Anonymkode: 6c209...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du forteller litt om barnet, så blir det kanskje enklere å spore forslagene inn i riktig retning.

Er hun for eksempel vitebegjærlig og nysgjerrig på hvordan ting virker (teknisk museum), er hun aktiv og vilter (klatreborgen i Frognerparken), liker hun historie og vikinger (vikingskip på Bygdøy), natur og utsikt (Holmenkollen/Frogneseteren) osv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Frognerparken? Aker brygge? Teknisk museum? Kino i storsalen på Colosseum? Tøyenbadet? Frognerbadet?

Det er verdens kuleste dag den 01. september og det kan jeg varmt anbefale. 

Edit: Må bare legge til. Hva med Popsenteret? Om dere ikke har vært på Tusenfryd så er det også veldig kult. Kun en kort busstur utenfor Oslo. 😊

Endret av SesameStreet
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for forslag. Jeg skrev ikke noe om henne for jeg tenkte å ha forslagene litt åpne, kanskje det da vil komme gode forslag som vi selv ikke ville kommet på. Men jeg kan skrive at hun er veldig jente, ikke noe guttejente. Så bare skriv det dere kommer på, kan være både gratis, og det kan koste noe :) 

AnonymBruker
Skrevet

tror heller jeg ville tatt henne med ett annet sted, Oslo er en kjiip by for barn! Det lille som er, er dyrt og dårlig.

Bor i Oslo selv, og sliter med å finne på ting med barna her, utover skogsturer og øyhopping i Oslofjoren...

Ta henne heller med på barnas båt på Stena Saga eller Kiel båten, myyye morro for en 7 åring:)

Anonymkode: 6c96f...045

AnonymBruker
Skrevet

Den nye gangstien på Stovner som går oppi trærne? Klatreparken på Tryvann? Støtter også forslaget om Popsenteret, der er det moro, og kanskje en badetur til Sørenga?

Anonymkode: c4777...a2a

• Liker 1
Skrevet

Har hatt noen runder i Oslo med min datter. Hun er nå 8.

Reptilparken har vært stas. Frognerparken også. Både det å gå og se på statuer og klatreborgen der.Teknisk museum. Holmenkollen og kollensvevet. :-) Gå på operataket. Bo på Rica og kjøre heis fra toppen og ned. Bade i bassenget der. :-) Kjøre trikk. Tusenfryd. Sitte på tigeren utenfor Oslo S. Sitte på løvene utenfor Stortinget. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt med 7åring på "utflukt" til Oslo! En kjempeby for barn! Vi kommer fra en annen by, så bare å ta trikk og t-bane var en fryd og spennende opplevelse for et barn. i tillegg var "toppetasjen" på hop-on hop-off-bussen et høydepunkt, sammen med alle plassene de kunne se. Anbefaler Frognerparken/Vigelandsparken, spise på thairestauranten yAyAs (der er det tordenvær en gang i timen), vitenskapsmuseet, kjøpe is/mat og sitte i parken sammen med alle andre. kan også ta båt ut til en av øyene rundt oslo, koster bare 35,- for en voksen én vei. I tillegg er det jo fine plasser å gå og oppleve, blant annet inne på rådhuset (gratis), omvisning på slottet (koster litt - bestill i god tid, eller still dere i kø for å ta noen avbestillingsplasser!!), se på statsministerboligen og NRK-bygget. Anbefaler også Botanisk hage og reptilparken, og hvis barn "nå til dags" vet om Portveien 2, så er den på Sagene i Hjemmets Kolonihager :) 

Anonymkode: 061d8...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akerselva på dagtid. Stikk innom blå. En opplevelse for barn og voksne med loppemarked og aristokattband på søndager. 

Anonymkode: 8446b...81d

AnonymBruker
Skrevet

Teknisk museum, reptilparken, popsenteret, ta trikken, kjør båt til en av øyene og bad litt. Spis pizza på villa paradiso. (God pizza, og de har barnepizza) 

Anonymkode: 39970...4e7

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for forslag. Jeg skrev ikke noe om henne for jeg tenkte å ha forslagene litt åpne, kanskje det da vil komme gode forslag som vi selv ikke ville kommet på. Men jeg kan skrive at hun er veldig jente, ikke noe guttejente. Så bare skriv det dere kommer på, kan være både gratis, og det kan koste noe :) 

Av nysgjerrighet, hva mener du med det at hun er veldig "jente" i denne sammenhengen? Jeg spør fordi jeg har en gutt på 6 år og en niese på samme alder, og jeg ville ikke tenkt på å ta dem med meg på ulike ting i en by.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi syns det var utrolig kult å bare gå rundt på sightseeing når vi var i Oslo når hun var 7 år. Vi var på McDonald's, Aker Brygge, Opera-taket, Oslo City osv, hun snakker om det enda, og det er 3 år siden. Er så utrolig mye å gjøre!:) 

Anonymkode: 28737...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...