AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Hei Skifter jobb 01.07. og har da ikke fått lønn hos nåv. arbeidsgiver for juni, heller ikke feriepenger siden start i nåv. jobb var 01.07. Har ikke tatt ut noe ferie i nåv. jobb. Skal jobbe to uker i ny jobb fra 01.07., så ha 4 uker ferie. Dette er samme jobb som jeg hadde før jeg begynte i nåværende jobb, og jeg fikk utbetalt feriepenger derfra som ledd i sluttoppgjør. Hvordan blir det nå med lønn? I nåværende jobb tar jeg ikke ut ferie. Skal de da betale meg for juni, selv om jeg opprinnelig ble trukket for ferie siden denne etter planen skulle avvikles hos nåv. arbeidsgiver? Eller skal jeg regne med at siden nåv. arbeidsgiver trekker meg for ferie, skal jeg gå rett på full lønn hos ny arbeidsgiver. Kan jo skjønne at ny arbeidsgiver ikke uten videre vil betale meg full lønn for juli og august når jeg skal ha 4 uker ferie derfra. Hadde vært veldig nyttig hvis noen visste dette, har ikke klart å finne ut av det gjennom diverse søk... Anonymkode: b9d4e...6ef
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Du skriver så rotete... hvor har du fått sluttoppgjør? Anonymkode: 97ee2...bdf
Marie_K Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Beklager dét. Forsøker å klarlegge: 31.12.17 - slutter hos forrige arbeidsgiver (arbeidsgiver 1). Sluttoppgjør inkl. feriepenger opptjent i 2017 utbetalt. 01.01.18 - starter i ny jobb (arbeidsgiver 2). Sier opp i prøvetid med slutt 30.06. Ikke utbetalt lønn for juni grunnet planlagt ferie her. 01.07.18 - går tilbake til arbeidsgiver 1. 4 uker ferie planlagt innen hovedferieperioden.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Blir ferie uten lønn på deg da. Men lønn for juni skal du ha. Ny arbeidsgiver må trekke deg for ferie når du tar den. Anonymkode: 97ee2...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå