AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Hallo, kan hende jeg virker veldig dum nå, men jeg bare lurer på hvordan det går an. Jeg satt og passet mine egne saker, da spotify på macen min plutselig begynte å spille musikk av seg selv. Den spilte da Migos (som jeg hater), før den byttet til noe annen musikk (som jeg også hatet). Jeg satt musikken på pause, men den begynte å spille igjen. Så ble det stille, og jeg så da at de hadde begynt å spille i web player (nede på den "devices available" knappen). Så jeg logget inn på spotify i nettleseren og logget meg ut fra alle steder, samt byttet passord, og så sjekket jeg "recently played"-lista, og det viser seg at noen har kost seg med spotifyen min ganske lenge uten at jeg har lagt merke til det! Hvordan går det an? Jeg har ikke gitt passordet mitt til noen, og jeg kjenner ingen som har sånn musikksmak heller. Men dette forklarer jo hvorfor mine "daily mixes" har vært så ræva i det siste - de har jo vært basert på noen andres musikksmak Anonymkode: 47d7a...694 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Har du logget deg på Spotify, på andres enheter når du har vært på besøk, på fest, på jobb etc. og glemt å logge av, da du gikk? Anonymkode: de20d...087
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du logget deg på Spotify, på andres enheter når du har vært på besøk, på fest, på jobb etc. og glemt å logge av, da du gikk? Anonymkode: de20d...087 Nei, har aldri gjort det. Men det skal sies at jeg ikke har byttet passord på en stund. Anonymkode: 47d7a...694
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, har aldri gjort det. Men det skal sies at jeg ikke har byttet passord på en stund. Anonymkode: 47d7a...694 Bruker du å logge inn med Facebook? Anonymkode: de20d...087
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker du å logge inn med Facebook? Anonymkode: de20d...087 Jeg er koblet til Facebook, men jeg logger alltid inn med brukernavn og passord. Anonymkode: 47d7a...694
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Bor du i et leilighetskompleks eller blokk der dere kobler dere opp på samme bredbånd? Altså du har egen router og nettverk, men stikker routeren inn i et støpsel i veggen for å få tilgang til internett Anonymkode: 27c63...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 Bruker du samme passord på flere sider? Kan noen kjenne til passordet ditt? Antakeligvis er det noen du kjenner ganske godt. Anonymkode: 3b0c9...122
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du i et leilighetskompleks eller blokk der dere kobler dere opp på samme bredbånd? Altså du har egen router og nettverk, men stikker routeren inn i et støpsel i veggen for å få tilgang til internett Anonymkode: 27c63...bcb Nei, bor i hybel, men bruker samme nettet som utleier. Men kan ikke se for meg at hun hører på Migos (hun er en dame på 60). 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker du samme passord på flere sider? Kan noen kjenne til passordet ditt? Antakeligvis er det noen du kjenner ganske godt. Anonymkode: 3b0c9...122 Har vært litt nøye i det siste på å bytte passord over alt, men har hoppet over spotify tydeligvis. Men nå har alle forskjellig passord. Pleier ikke å gi passordet mitt til folk. Kan ikke se for meg at det er noen jeg kjenner basert på musikken som er spilt. Det er bare blitt spilt ny hiphop + Gudfaren og Interstellar soundtrackene. Anonymkode: 47d7a...694
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 Spøkelset av en 18 år gammel gutt som ble tatt av romvesener eller knertet av mafiaen? Neida, har opplevd noe lignende selv og fant ikke ut av det. Anonymkode: 3339d...4dc
Gjest Tamsi Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 Såvidt jeg vet skal Spotify ha en logg ut overalt-funksjon. Men bytt passord først, ellers hjelper det kanskje ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spøkelset av en 18 år gammel gutt som ble tatt av romvesener eller knertet av mafiaen? Neida, har opplevd noe lignende selv og fant ikke ut av det. Anonymkode: 3339d...4dc Ja, det høres ut som den mest plausible forklaringen Såvidt jeg kan se er alle spillelistene mine der de skal, og ingenting er egentlig..ødelagt, så det var vel kanskje bare en kid som ville høre på litt musikk. Søsteren min opplevde noe av det samme, men alle spillelistene hennes ble slettet og erstattet med en spilleliste med masse skikkelig dårlig 80-tallspop Anonymkode: 47d7a...694
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat nå, Tamsi skrev: Såvidt jeg vet skal Spotify ha en logg ut overalt-funksjon. Men bytt passord først, ellers hjelper det kanskje ikke. Ja jeg gjorde det Skulle ønske de hadde en sånn funksjon som facebook har, der du kan se hvor man har vært logget inn og på hvilke devices (kom ikke på det norske ordet). Anonymkode: 47d7a...694
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #13 Skrevet 18. juni 2018 Som regel skyldes slike ting at man har vært på besøk hos noen, logget inn på sin spotifykonto på en nettside eller avspiller, og så glemt å logge ut igjen. Og når den som bor der selv skal høre på spotify, så hender det at de ikke tenker over hvem som er logget inn. Uansett bør du logge av alle enheter og bytte spotify passord Anonymkode: 12018...fa9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #14 Skrevet 18. juni 2018 Spotify-kontoen min ble hacket i forrige uke (en sydeuroper som til og med endret passord). Jeg ba om nytt passord på e-post og logget deretter ut av alle enheter. Byttet så til et nytt passord med 15 tegn. Mitt gamle var kun seks bokstaver. Dumt. Du gjør følgende: Velg Account og deretter Sign out everywhere. Bytt deretter passord. Det kjipe nå er at min Daily Mix 3 består av masse sydlansk drittmusikk. Er visst umulig å fjerne. Anonymkode: df427...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå