Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MizBiz
Skrevet

som overskriften sier, jeg lurer på hva slags klær burde babyen, som blir 1 år til høsten, ha? hva slags dresser, regntøy, ulltøy osv ville dere anbefalt? #FortsattCluelessFørsteGangsMamma;-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første tips: ikke kjøp før tiden kommer! Hvis du kjøper høst og vinterklær nå til beregnet størrelse 1 år kan det være at det er for lite når det er tid for å bruke det. 

Anonymkode: 5bb62...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I barnehage eller til hjemmebruk?

Anonymkode: 304f4...55a

AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy, regndress, fleecebukse og fleecegenser, sko og støvler, gode sokker med antiskli. Ullgenser, hansker og votter, tynn lue og tykk lue etter vær. Vinterdress. 

Om du får kjøpt på salg nå ville jeg nok kjøpt til ca halvtannet år til en ettåring. Men se størrelsen litt ann på din baby 😊

Anonymkode: e1f73...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Dette med å gå opp i størrelser er ok i forhold til ullklær og fleece, er min erfaring. Gjør ikke så mye om disse klærne er litt romslige.

Parkdressene derimot er ofte stooore i størrelsen, min jente på på litt over 2 år har fortsatt god plass i str 86... 

Anonymkode: 77ab6...83a

AnonymBruker
Skrevet

Fleece ville jeg ha ventet litt med å kjøpe. 1 åringer er sjelden svært mobil når det er mye snø/regn/glatt, og sitter ofte i ro i sølepytter/sandkassa når de er ute. Blir fleecen kald/våt blir også barnet kaldt. Fleece egner seg bedre når de er mer aktive. Ull er i min mening gull, og vil ta opp en del av fuktigheten, samtidig som det holder barnet varmt. Hjemmestrikket bukse (hvis mulig) i tykk ull er greit når de er så små og ofte har bløte bleier. Ellers ville jeg ha vurdert:

-Ullgenser/ullbukse, evt hel ulldress

-ullvotter, gjerne både tykke og tynne

-termovotter

-regnvotter (tynne ullvotter til å ha innom)

-regnklær

-vinterdress

-vindtett lue med ullfor

-tynn lue/sovelue

-hals/buff i ull, gjerne flere hvis barnet sikler en del

-ullsokker, gjerne flere par

-støvler

-vintersko, dockboots eller Goretex

Når barnet begynner i barnehagen har de ofte en liste over utstyr de ønsker at barnet skal ha tilgjengelig i barnehagen. Den ligner litt på listen ovenfor, men det kan selvfølgelig være lokale forskjeller🙂

Anonymkode: f2038...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Ps: hvis du har en mamma eller bestemor som er strikkeglade, gi de et lite hint om hva barnet trenger av strikkeklær og hvilken størrelse. Min erfaring er at dette er stor stas for de å kunne bidra med hjemmestrikkede plagg😄

Anonymkode: f2038...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...