AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Jeg vet at ingen her egentlig kan vite det, men kanskje noen har relevant erfaring. Vi bor i en horisontalt delt tomannsbolig, hvor vi er i 2. etasje. Under oss bor en gutt i begynnelsen av 20-årene. Vi har bodd her i et snaut år, og jeg har enda ikke hilst på han, har såvidt sett hvordan han ser ut en gang. Han har bevisst unngått samboeren min ved å gå en omvei bak busker i innkjørselen da en skulle inn og en ut. Her kan det for all del være mange grunner til det, og det er ikke det som er hovedgreia. Han har en vanlig 8-16-jobb, og aldri besøk av noe slag, utover det jeg vil anta er foreldrene, som jeg har sett innom to ganger. I følge tidligere beboere her er han visst en gamer-type. Han har også alt av gardiner trukket for til enhver tid. Dette selv om vi bor innerst i en blindvei, og nærmeste nabo 150 meter unna, rundt en sving. Fortsatt ikke altfor merkelig, kanskje. Men det jeg faktisk lurer på, er belysninga der nede. Ett vindu og verandadør er til stua og på andre sida er et kjøkkenvindu, med spotter i taket på kjøkkenet. Dette synes gjennom gardinene. Som regel er det vanlig hvitt/gult lys i disse vinduene, men innimellom er det rødt og/eller lilla. Sånn, skikkelig rødt eller lilla, så det lyser opp i vinduet. Det veksler litt mellom hvilket rom som har hvilken farge, og om det et ett eller begge med sånt lys. Hva kan grunnen til dette være? Liker han bare sånne lys? Er han bare en raring? Eller er det noe annet han kan drive med? Igjen, klar over at ingen kan ha noen fasit, men har noen noen tanker? Anonymkode: 18135...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Høres shady ut, vær forsiktig ts Anonymkode: 9b3e5...14d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Hobby fotograf og fremkaller bilder på kjøkkenet kanskje? Anonymkode: 4c231...d76 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Høres shady ut, vær forsiktig ts Anonymkode: 9b3e5...14d Å, herregud Er du redd din egen skygge også? Anonymkode: 09e78...e81 14
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Tenkte på det samme som over, at han kanskje bruker mørkeromslys (rød lampe) for å få fremkalt bilder. At han unngår dere/din samboer og alltid trekker for gardiner trenger ikke bety noe annet enn at han er svært sky (angst f.eks) Anonymkode: 7c343...576 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Kan være at han spiller også. Naboen vår sitter og spiller på pc-skjermen sin i en helt mørk stue og da er det ofte at hele stuen lyser feks blått/lilla osv. fra spillet! Anonymkode: 31297...e68 21
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 Mange har også google home. Eller andre dubbeditter som gjør huset til et "smart home". Der du kan bytte ut lyspærer og kontrollere farger på lyspærene via google home og kan kontrolleres via ein app. Kjenner flere som har det. Anonymkode: 6d306...97d 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Kan være at han spiller også. Naboen vår sitter og spiller på pc-skjermen sin i en helt mørk stue og da er det ofte at hele stuen lyser feks blått/lilla osv. fra spillet! Anonymkode: 31297...e68 Det tenkte jeg også. Og jeg har dårlig erfaring med nysgjerrige naboer som stadig skulle innom og låne noe hvis de så at jeg var hjemme, så nå unngår jeg naboer mest mulig for å slippe at det samme skjer igjen. Anonymkode: 09e78...e81 1
Gjest chisandra Skrevet 18. juni 2018 #9 Skrevet 18. juni 2018 Ts, pass på så du ikke lar fantasien løpe løpsk med deg. Det er lett når man først begynner å henge seg opp i ting - det vet jeg av egen erfaring Han høres rett og slett bare litt sky ut.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #10 Skrevet 18. juni 2018 Ts her! Jeg bryr meg jo egentlig ikke om hva han driver med, jeg er bare nysgjerrig 😁 Og det er ikke spilling som lager lys, har sett at det er spotlightene i kjøkkentaket som lyser rødt eller lilla. At han unngår oss tenker jeg heller ikke over, som jeg sa også, så kan det være mange grunner til det! Er i hovedsak lysene jeg lurer på, ville bare få på litt mer fyll rundt spørsmålet🙂 Anonymkode: 18135...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #11 Skrevet 18. juni 2018 Dette kunne vært han som bodde tidligere i nabohuset vårt. Han var akkurat på samme måte, via hans familie har vi hørt han slet psykisk og hadde lite sosial omgang. På de 4 årene han bodde der hilste han aldri på oss, så aldri på oss, og satt alltid inne (selv på de fineste sommerdagene) med alle gardiner trekt for.... Anonymkode: 2bec5...83f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #12 Skrevet 18. juni 2018 Det som jeg undrer meg mest over i slike tråder er hvor nysgjerrig naboer kan være. Jeg mener... Hvor kjedelig har du det hjemme når du driver og følger med på livet til andre naboer? Hva får man ut av å kikke på og spekulere i andre naboer på denne måten? Jeg skjønner det bare ikke. Han gjør åpenbart lite ut av seg. Han har en 8-16-jobb. Han har en interesse i å spille. Hvorfor kan han ikke bare få leve livet sitt på denne måten uten at det skal bli opprettet en tråd om han på KG? Ikke så rart at han har gardinene trekt for. Lurer på hva annet som hadde stått her om du faktisk hadde hatt innsyn inn til han. Anonymkode: 96780...63f 12
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #13 Skrevet 18. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her! Jeg bryr meg jo egentlig ikke om hva han driver med, jeg er bare nysgjerrig 😁 Og det er ikke spilling som lager lys, har sett at det er spotlightene i kjøkkentaket som lyser rødt eller lilla. At han unngår oss tenker jeg heller ikke over, som jeg sa også, så kan det være mange grunner til det! Er i hovedsak lysene jeg lurer på, ville bare få på litt mer fyll rundt spørsmålet🙂 Anonymkode: 18135...fe5 Som jo overhodet ikke er relevant for spørsmålet. Du virker som en typisk sladrekjerring på bygda. Anonymkode: 96780...63f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #14 Skrevet 18. juni 2018 Wow, dere drar mye mer ut av det her enn hva greia egentlig er. Det høres ut som om jeg spionerer på naboen her 😂 Det jeg faktisk lite med tid til. Jeg har sett disse lysene når jeg kommer hjem på kveldstid, og har vært nysgjerrig på hva det kan være. Jeg sliter ikke med nattesøvnen av å ikke vite det. Ta dere sammen, besserwissere. Anonymkode: 18135...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #15 Skrevet 18. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som jeg undrer meg mest over i slike tråder er hvor nysgjerrig naboer kan være. Jeg mener... Hvor kjedelig har du det hjemme når du driver og følger med på livet til andre naboer? Hva får man ut av å kikke på og spekulere i andre naboer på denne måten? Jeg skjønner det bare ikke. Han gjør åpenbart lite ut av seg. Han har en 8-16-jobb. Han har en interesse i å spille. Hvorfor kan han ikke bare få leve livet sitt på denne måten uten at det skal bli opprettet en tråd om han på KG? Ikke så rart at han har gardinene trekt for. Lurer på hva annet som hadde stått her om du faktisk hadde hatt innsyn inn til han. Anonymkode: 96780...63f Problemet er jo at ingen vet noe som helst. Han kan være en som holder på med noe ulovlig, men han kan og være en uskyldig hobby ettellerannet. Nysgjerrighet kan ofte være bra dersom det faktisk foregår ting som ikke burde foregå, så vi skal ikke fordømme akkurat det så hardt. Hvem hadde vel ikke ønsket at det fantes nabokjerringer som fanget opp hva visse kriminelle gjorde før de gikk altfor langt? Anonymkode: 4c231...d76 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #16 Skrevet 18. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at ingen vet noe som helst. Han kan være en som holder på med noe ulovlig, men han kan og være en uskyldig hobby ettellerannet. Nysgjerrighet kan ofte være bra dersom det faktisk foregår ting som ikke burde foregå, så vi skal ikke fordømme akkurat det så hardt. Hvem hadde vel ikke ønsket at det fantes nabokjerringer som fanget opp hva visse kriminelle gjorde før de gikk altfor langt? Anonymkode: 4c231...d76 Ja, huff og huff. Han har en 8-16-jobb, får tidvis besøk av foreldrene, gamer, har gardinene trukket for og har spotter i taket som vanligvis er hvite, men av og til lyser de opp gardinene i rødt og lilla. Nå må alle nabokjerringene ta affære og varsle alle som en. Her har vi en farlig samfunnsborger. Anonymkode: 96780...63f 2
Rosatoast Skrevet 18. juni 2018 #17 Skrevet 18. juni 2018 Ærlig talt? Hvorfor er dette noe å henge seg opp i? Du får ringe på å høre da, hvis du tør, for du har nok en seriemorder under deg 😉 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #18 Skrevet 18. juni 2018 Jepp, det var seriemorder som sto øverst på lista av ting jeg vurderte - godt observert 👌 Det var vel heller om han gror diverse planter, har kyllinger, trives med bordellstemning, eller kanskje, som et bra forslag over, fremkaller bilder. Igjen, kun ren nysgjerrighet. Ts Anonymkode: 18135...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 Sikkert Philips Hue https://www.lampeguru.no/maerker/philips/philips-hue.html Anonymkode: e3bb6...4b8 2
Chantielle Skrevet 9. november 2018 #20 Skrevet 9. november 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå