Lokus02 Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 (endret) Tror folk er litt naive når de tror religion ble bare oppfunnet fordi de ikke forstod verden. Altså vitenskap er et verktøy ment for å forklare vår virkelighet. Men det er et verktøy menneskene oppfant. Vitenskap forklarer ikke ting som "hvorfor er vi her, hva er hensikten, hva skjer etter livet her?" Er liksom det religion er ment for å fylle inn.... Men Samtidig har religion mer en survival grunn til å eksistere. Så kvinnesynet og annet kan mer eller annet ikke blitt tatt frem utifra moralske prinsipper men også krigføring så har tensjonene skapt et slikt bilde fra den tiden de levde i. Det man kan si er å ha en filosof utfordre om at kristendommen og islam kan føre folk mer i døden enn å redde dem til den riktige veien, sannheten om selvgodhet av å ikke ønske ondskap over andre er det som fører deg til den riktige vei. Men hvis man ønsker å manipulere folk gjøre ondt er det veien til døden. Grunnen til at himmel og helvete hele tatt eksisterer er konsekvenser for dine handlinger. Hvis det ikke eksisterer kan man argumentere at psykopater kan gå rundt å drepe folk uten konsekvenser, jeg mener personen i seg selv er gud å gjøre som man vil. Dette er mer et argument for å stoppe folk å holde dem innesperret i et enkelt unifisert system, i definisjonen er det å ønske frihet til det gode over det onde Tingen er at kristendommen og islam er de eneste religionene som har krevd autoritet på himmel og helvete og derfor folk har sau mentalitet, så homofobia og slikt vil aldri forsvinne så lenge kulturen i disse religionene eksisterer, folk frykter døden er bare normalt, så lenge disse trossystemene eksisterer innenfor dødsfrykt så vil folk når de blir eldre bli mer redde og sau mentaliteten vil komme opp, og du skjønner resten. Derfor en ny religion kan funke for å hjelpe det med hva egentlig ondskap er å kreve autoritet over disse to med en som har moralske prinsipper av nymoderne individualisme og verdensbilde. Abrahams religionene var ikke oppfinnern av himmel og helvete. Det var Zoroastrianismen, en persisk religion, eneste den ikke gjorde var å kreve autoritet over det (som betyr om du ikke tror på den religionen kan du også komme til helvete) i dette tilfellet vil den nye religionen som jeg foreslå være basert på om du ikke tror på visse verdier som er sunn fornuft av om du velger onde hensikter over det gode så har du mest sannsynligvis døden i vente. Og vi må ha en filosof som kan utfordre slik eller noe, er eneste måten jeg kan tenke at vi som menneske kan bli bedre med tiden. Uansett hva tror du? Endret 18. juni 2018 av Lokus02
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Religion er ikke skapt for å gi livet mening. Den er skapt fordi det er verdens beste måte å kontrollere store folkegrupper på uten å måtte ty til tung (og dyr) militærmakt. La oss ta et eksempel. I de fleste religioner ryker du lukt ned til gammalerik om du tar selvmord. Hvorfor? Jo, fordi en despotisk hersker ikke vil at folk som han har gitt en livskvalitet så elendig at døden er å foretrekke skal velge nettopp døden. Ironisk nok eryker en ikke lukt ned åt gammalerik om en torturerer bønder til døde, sender hundretusenvis av soldater rett i døden eller velger å nekte folk helsehjelp. Fordi det jo åpenbart ikke ville tjene som massekontroll. i Norge i nyere tid har vi heldigvis oppdaget en form for massekontroll som er enda mer effektiv. Nemlig lojalitet. Enhver moderne religion burde hatt kardemommeloven som forbilde. Og muligens et spesielt sted hos gammalerik reservert for alle som noensinne så mye som tenkte tanken på å stemme høyreekstremistisk. Anonymkode: d9e2f...e0c
omarel Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 (endret) 6 timer siden, Lokus02 skrev: Uansett hva tror du? Da spør jeg deg? Har menneske virkelig blitt bedre og hvis du mener at vi har blitt bedre, hvordan har vi blitt bedre? Endret 18. juni 2018 av omarel
Opplyst Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 6 timer siden, Lokus02 skrev: Uansett hva tror du? Jeg tror at liberalismen er en slik religion, med alle sine politisk korrekte avarter som global oppvarming, feminisme, dyrevern, globalisme og multikulturalisme. De har alle religiøse overtoner som langt på vei har fungert som en religiøs erstatning for den kristendommen de selv har fortrengt i den hvite verden. Nevnte jeg forresten kulturmarxisme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå