AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Hei, har et elektronisk produkt fra komplett.no som gikk kaputt etter en uke. Sendte mail og tenkte de legger seg flate og dette fikser vi, neida ble henvist til et nytt elektronikkselskap som fikset garantier osv for dem. Kontakter det nye selskapet og får svar etter typ en uke. Blir bedt om å fylle ut et skjema på nettsiden deres (som jeg gjorde nå) og etter det mottok jeg en kvittering som de forventer at jeg skal printe ut, legge ved produktet og ta med til deres verksted. Altså hva? For det første har jeg ikke printer, eller noen venner som jeg umiddelbart kommer på har det heller, jeg har ikke fått noe info om hvor verkstedet deres er, eller noe videre info om hva jeg gjør nå. Vet ikke om jeg skal vente til de kontakter meg nå , eller skrive ut kvitteringen og selv prøve å finne dem? Og skal jeg liksom drasse meg med en 60 tommers skjerm til deres verksted? På toppen av det hele skriver de at skader som skjer under transport til verksted vil kunden selv være ansvarlig for.. Føler dette er helt uakseptabelt? Er det virkelig JEG som skal gå gjennom så mye styr når har betalt flere tusener for et produkt som ikke funker? Vet ikke om jeg er helt grinunge nå, men føler egentlig at jeg enten skulle fått nytt produkt (kunne gjerne sendt gamle produktet i retur), eller at noen kommer på døra og fikser dette.. Anonymkode: e4597...9ab
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Spør Komplett. Det er selger som skal betale for returfrakt hvis det er reklamasjon innenfor forbrukerkjøpsloven. Anonymkode: f1ce2...190 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Antagelig må du mase og gjøre deg vanskelig, sånn er det i denne verdenen. Skal du få hjelp eller få rettighetene dine, må du ha spisse albuer. Anonymkode: dd88a...ce6
Dr. A. Kula Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har et elektronisk produkt fra komplett.no som gikk kaputt etter en uke. Sendte mail og tenkte de legger seg flate og dette fikser vi, neida ble henvist til et nytt elektronikkselskap som fikset garantier osv for dem. Kontakter det nye selskapet og får svar etter typ en uke. Blir bedt om å fylle ut et skjema på nettsiden deres (som jeg gjorde nå) og etter det mottok jeg en kvittering som de forventer at jeg skal printe ut, legge ved produktet og ta med til deres verksted. Altså hva? For det første har jeg ikke printer, eller noen venner som jeg umiddelbart kommer på har det heller, jeg har ikke fått noe info om hvor verkstedet deres er, eller noe videre info om hva jeg gjør nå. Vet ikke om jeg skal vente til de kontakter meg nå , eller skrive ut kvitteringen og selv prøve å finne dem? Og skal jeg liksom drasse meg med en 60 tommers skjerm til deres verksted? På toppen av det hele skriver de at skader som skjer under transport til verksted vil kunden selv være ansvarlig for.. Føler dette er helt uakseptabelt? Er det virkelig JEG som skal gå gjennom så mye styr når har betalt flere tusener for et produkt som ikke funker? Vet ikke om jeg er helt grinunge nå, men føler egentlig at jeg enten skulle fått nytt produkt (kunne gjerne sendt gamle produktet i retur), eller at noen kommer på døra og fikser dette.. Anonymkode: e4597...9ab Her tenker jeg du kanskje ikke har lest skikkelig hva som er saken. Vanligvis er det du skal printe ut en ferdig pakkemelding som brukes på pakken (utsiden og innsiden), som er ferdig adresse til verkstedet og portorefersnse (slik at du slipper å betale denne). De kan også sende dette til deg, men da tar det lenger tid, så dette er et tilbud om å få varen raskt returnert. Du må imidlertid pakke produktet selv, men er TV en under en uke, har du vel kanskje originalemballasje enda? Igjen kan du be om hjelp til å få noe å pakke varen forsvarlig i, men det tar altså tid å sende til deg først. Du trenger da å levere pakken til transportørkontor (post i butikk/postkort/etc) avhengig av hvem verkstedet har transportavtale med. Du kan selvsagt spørre Komplett direkte, men igjen, avtalene de har med verksted er for å effektivisere slik at transport og verkstedsopphold skal bli kortest mulig. Å insistere på at alt går gjennom Komplett, er du i din fulle rett til, men du risikerer at tiden som brukes blir vesentlig lengre om du holder på retten. Du har ikke rett på nytt produkt, men om produktet er bare en uke gammelt, kan du bruke angrefristen og returnere produktet (forutsatt at du har originalemballasje) og deretter bestille nytt. Om produktet ble kjøpt på salg til pris som ikke lenger er tilgjengelig, kan Komplett fikse dette om du tar kontakt. De foreslo faktisk selv dette for meg ved en reklamasjon. Lykke til. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå