AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Hjelp🤧🤧🤧👧 I går startet min datter på 5 å nyse, 2-3 nys etter hverandre. I natt våknet hun, tett i nesen. Hun fikk saltvann til nesen og lå høyt så hun lettere skulle puste. I dag sier hun at hun har litt vondt i halsen. Ingen feber. Regner med dette er forkjølelse og ikke allergi? I morgen på ettermiddagen reiser vi til Spania, kjenner jeg blir trist på hennes vegne. Tenker på trykket i flyet. Medpassasjerer med stygge blikk. Pluss at hun gleder seg til bade og gå lettkledd. Er det noen som har gode råd til flyreisen? Noe jeg kan gjøre før vi reiser? Noe spesielle jeg bør ha med meg (jeg tar med Paracet og saltvann)?? Hvirdan er det å bade, svømme under vann når man er forkjølet? Håper på gode råd 💜 Anonymkode: 0f33e...153
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 I tillegg til å ha med saltvann ville jeg brukt nesespray (for barn) før takeoff og landing. Det åpner både i nese og ører. Ta med febernedsettende, hostesaft og lindrende halstabletter. Og gjør andre ting enn å bade til hun blir bedre, så får dere fine badedager etterhvert. Anonymkode: 1f1de...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Tusen takk for svar. Trodde det var nok med saltvann! Da sksl jeg kjøpe nesespray også. Noe spes hostesaft/halstabletter du tenker på? Anonymkode: 0f33e...153
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Jeg har kjørt fly 2 ganger før mens jeg har vært forkjølet. Begge gangene, på vei ned, har jeg fått noe fryktelig propper i ørene. Det er de verste proppene jeg noen gang har hatt. Sist gang var det så ille at proppene ikke gikk vekk før dagen etterpå. Jeg pleier å ha med noe og drikke, og tyggis på flyturer. Så jeg kan svelge mye på vei opp og ned. Det hjelper på proppene. Anonymkode: 8250c...3f3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Trodde det var nok med saltvann! Da sksl jeg kjøpe nesespray også. Noe spes hostesaft/halstabletter du tenker på? Anonymkode: 0f33e...153 De vet muligens, de på apoteket? Anonymkode: dcf84...f40
Ulrikke Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Vi hadde med vår sylte forkjøla 1-åring til Hellas. Flytur gikk greit, brukte ordentlig nesespray og passet på at hun drakk eller spiste under avgang og landing. Da vi kom fram holdt vi henne først unna vannet. Tenkte at hun kom til å bli ordentlig syk om hun badet. Men det gikk ikke lenge, halvannen dag eller noe, så fant vi ut at vi fikk la det stå til. Hun satt i vannkanten og koste seg, fikk saltvann både her og der, og etter en dag var forkjølelsen borte. Akkurat som saltvann hadde skylt systemet 😉 Tør ikke anbefale vår metode egentlig, men det funka veldig fint da 😉 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 Jeg vil anbefale både nesespray, hostesaft, lommetørklær, halspastiller, paracet og varme klær. Dersom hun har store nesebor, vil jeg også anbefale at hun snyter seg litt oftere, ettersom snørret lettere kan renne ut da. Folk med store nesebor blir også lettere forkjølet enn folk med små, har jeg hørt. Anonymkode: 61a5e...042
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Hvis dere absolutt må utsette resten av flyet for smitte så gjør i det minste smitteforebyggende tiltak! Og lær ungen at hun MÅ nyse i albuen om hun ikke allerede gjør det! Munnbind burde vel også muligens vurderes! Anonymkode: 4d8a1...237 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 Huff, selv reiser jeg ofte med fly til sykehuset for kontroller med yngste på 7 måneder. Hun har allerede lavt immunforsvar og noe av det verste jeg vet er når folk på død å liv skal fly når de er syke. Hold dere hjemme og ikke utsett andre for unødvendig smitte. Anonymkode: 507ae...092 2
Millimani Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Denne tråden er ett år gammel så den reisen er nok for lengst overstått 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå