Gå til innhold

Hente ut p-piller på apoteket når mamma jobber der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å bestille en time hos legen for å få resept på prevensjon og jeg må jo da selvfølgelig hente ut p-pillene på apoteket. Problemet mitt er at mamma jobber på apoteket i bygda jeg bor i og det er en sjanse for at det blir henne jeg må hente ut resepten hos. Hva gjør jeg? Tar jeg sjansen på at jeg får en av de andre som jobber der eller henter jeg de hos et annet apotek? Er et stykke til andre apotek, men tenker at det kan være verdt det så lenge jeg slipper at mamma finner ut at jeg går på prevensjon.

Anonymkode: 9d086...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen apotek sender medisiner i posten. Jobber hun på Apotek1 kan du f.eks avtale med Vitusapotek. Det står sikkert på apotekenes nettside hvordan du går frem, evt ring nærmeste apotek utenom hennes.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Biloba skrev:

Noen apotek sender medisiner i posten. Jobber hun på Apotek1 kan du f.eks avtale med Vitusapotek. Det står sikkert på apotekenes nettside hvordan du går frem, evt ring nærmeste apotek utenom hennes.

Takk for tips, men jeg trenger de egentlig så fort som mulig så har egentlig ikke tid til å vente på å få de i posten.

AnonymBruker
Skrevet

Moren din kan vel slå deg opp i datasystemet uansett?

Anonymkode: 594ea...006

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Leste feil

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Jeg vil heller anbefale deg å snakke med moren din hjemme om dette før du går på apoteket. Du kan ta en spansk en, si at du sliter sånn med menssmerter, og har blitt anbefalt p-piller av helsesøster. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hun har vel ikke lov til det med mindre hun har en grunn til det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan vel det, teknisk sett, men hvis hun gjør det uten grunn kan hun få sparken.

Anonymkode: 94249...947

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Juni15 skrev:

Jeg vil heller anbefale deg å snakke med moren din hjemme om dette før du går på apoteket. Du kan ta en spansk en, si at du sliter sånn med menssmerter, og har blitt anbefalt p-piller av helsesøster. 

Hvorfor tenker du at hun burde vite at jeg går på p-piller?

Skrevet

Hvis du bor sammen med moren din vet du vel kanskje når hun jobber og når hun har fri? Så går du og henter dem når hun ikke er der? 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du at hun burde vite at jeg går på p-piller?

Fordi jeg mener det ikke er noe du trenger å holde skjult for henne. Også gjør det enklere for deg når du faktisk skal hente det ut. Det er ikke nødvendig å lage en stor greie ut av det, men si at du skal begynne med p-piller, og at du ville si det før du møter henne i disken på apoteket.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Hvis du bor sammen med moren din vet du vel kanskje når hun jobber og når hun har fri? Så går du og henter dem når hun ikke er der? 

Hun har fri noen få dager i måneden, men jeg har som sagt ikke tid til å vente.

AnonymBruker
Skrevet

Det har hun vel ikke lov til hvis jenten er over 16 år ? Da har TS rett til å holde helseopplysninger for seg selv. 

Jeg tenker at her må du velge : bestill på nettapotek, f eks har komplettapotek.no gratis frakt og varen hentes i post i butikk. Det tar noen dager, så da må du enten avvente med sex, eller bruke kondom. Eller, hvis det haster slik, gå på ditt lokale apotek. Antar at i en liten bygd ved de andre ansatte at du er din mors datter, så finne det ut vil hun vel da uansett.

Men hvorfor vil du ikke at din mor skal vite det ? Hadde jeg hatt en datter som var seksuelt aktiv, ville jeg være glad for at hun tenkte prevensjon. 

Anonymkode: 0e946...64a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har hun vel ikke lov til hvis jenten er over 16 år ? Da har TS rett til å holde helseopplysninger for seg selv. 

Jeg tenker at her må du velge : bestill på nettapotek, f eks har komplettapotek.no gratis frakt og varen hentes i post i butikk. Det tar noen dager, så da må du enten avvente med sex, eller bruke kondom. Eller, hvis det haster slik, gå på ditt lokale apotek. Antar at i en liten bygd ved de andre ansatte at du er din mors datter, så finne det ut vil hun vel da uansett.

Men hvorfor vil du ikke at din mor skal vite det ? Hadde jeg hatt en datter som var seksuelt aktiv, ville jeg være glad for at hun tenkte prevensjon. 

Alle som jobber på apotek har taushetsplikt, så å si til mamma at de leverte ut en resept på p-piller til meg har de ikke lov til. Jeg er vel litt barnslig av meg og synes det er litt flaut, derfor ønsker jeg ikke at mamma skal vite det. Har heller ikke lyst til at hun skal vite at jeg har sex.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fri noen få dager i måneden, men jeg har som sagt ikke tid til å vente.

Hvis du ikke kan vente på det og ikke kan vente på å få dem i posten (noe jeg ikke tror tar mer enn maks en dag eller to ekstra), så må du vel dra til nærmeste andre apotek... Jeg hadde ikke gamblet på at mamma ikke så meg på apoteket ihvertfall, når du er så fast bestemt på at hun ikke skal vite. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du var tid til å vente, men du vil ikke vente.

Da har du to valg;

si det til moren din hjemme eller dra på apoteket å håp at hun ikke er den som ekspederer deg. Kan være hun ser deg uansett og kommer bort for å hilse på. De som ekspederer deg kan også si til moren din at du er der, slik mange kollegaer gjør når venner og familie kommer innom arbeidsplassen.

Eller så blir det å dra på apoteket og sier det der når hun ser deg.

Eller håp at det blir slik at hun ikke ser deg, men det kan bli vanskelig.

Jeg hadde sagt det hjemme og at det er pga menssmerter.

Anonymkode: 57da5...518

Skrevet

Du vet at p-pillene ikke virker fra første tablett? Får bare inntrykk av at du har brått med å ha sex😜

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jo, du har tid til å vente. Jeg håper du er klar over at p-piller ikke gir beskyttelse med en gang, med mindre du begynner med dem på dag 1 i syklusen, dvs første dag i mens? Uansett, tid til å vente en dag eller to ekstra, det har du. Det er ikke SÅ mye stress. Bruk kondom i mellomtiden. Hvis en/begge har hatt andre partnere og ikke er testet for kjønnssykdommer, bør dere bruke kjønnssykdommer uansett. 

Ellers kan du vel dra på apoteket på et tidspunkt din mor ikke jobber?

Anonymkode: 03d3f...f08

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mariell77 skrev:

Du vet at p-pillene ikke virker fra første tablett? Får bare inntrykk av at du har brått med å ha sex😜

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du har tid til å vente. Jeg håper du er klar over at p-piller ikke gir beskyttelse med en gang, med mindre du begynner med dem på dag 1 i syklusen, dvs første dag i mens? Uansett, tid til å vente en dag eller to ekstra, det har du. Det er ikke SÅ mye stress. Bruk kondom i mellomtiden. Hvis en/begge har hatt andre partnere og ikke er testet for kjønnssykdommer, bør dere bruke kjønnssykdommer uansett. 

Ellers kan du vel dra på apoteket på et tidspunkt din mor ikke jobber?

Anonymkode: 03d3f...f08

Ja, jeg er klar over at man ikke er beskyttet før etter 7 dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du ? Du virker litt ung, siden du syns dette med sex er flaut overfor din mor. Men samtidig har du voldsomt hastverk med å ha sex. Som andre skriver, p-piller virker ikke fra dag en. Kondom beskytter mot mer enn graviditet. Så kanskje du skal vurdere det uansett.

Jeg bestiller mye fra nettapotek. Fra 123apotek.no kommer varene iløpet av 2 - 4 dager, fra komplettapotek iløpet av 3 - 6 dager. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...