Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kompis jeg ble kjent med for mange år siden, i starten datet vi og det ble en del kyssing og kos, men aldri sex. Ingen av oss følte noe mer og vi hadde begge nylig kommet ut av forhold så vi sluttet raskt å date - og brukte heller tid sammen som venner.

Vi møtes ca en gang i uka med flere, og prater litt her og der som regel hver dag på snap eller messenger. Masse morsomme diskusjoner og prat om hva vi gjør i løpet av dagen. Nå har jeg blitt interessert i en mann fra jobb, og min venn har endret humør helt etter at han fikk vite om dette. Dersom vi snakker om noe, er alt jeg sier feil, han skal rette på alt og mener jeg er treg og ikke forstår noen ting. I starten tenkte jeg at ok, kanskje jeg var litt treg eller det var feil, men sjekker jo opp ting og viser seg at jeg har rett, om han blir konfrontert med dette blir han sur og sier det ikke var poenget og andre ting som ikke gir mye mening.

Har sagt til han at jeg ikke synes det er noe hyggelig om han alltid skal kritisere, kjefte eller være uenig, så jeg vil ikke diskutere med han om han begynner å hisse seg opp og rakke ned på meg. Da snakker han det bort og går over på noe annet. Han er heller ikke interessert i meg, og det er ikke noe annet som har skjedd annet enn at jeg fortalt han om mannen på jobb. Jeg forstår ingenting, og tenker kanskje at han hele tiden har tenkt at jeg er interessert i han siden jeg er singel.. men nå som det er bekreftet at det ikke er sånn blir han irritabel og bitter?

Har også spurt om noe er galt, om noe plager han og om andre ting, men nei, alt er fint og det har ikke skjedd noe.

Dersom noen har opplevd noe lignende eller kan hjelpe meg å bli litt klokere her setter jeg stor pris på det.

Anonymkode: 7c460...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånne mennesker sliter deg bare ut. Dropp denne ¨vennen¨. Hvis folk ikke klarer å være stabile så ser jeg ikke poenget med å være i deres selskap. 

Endret av Catliner
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Catliner said:

Sånne mennesker sliter deg bare ut. Dropp denne ¨vennen¨. Hvis folk ikke klarer å være stabile så ser jeg ikke poenget med å være i deres selskap. 

Er redd for det ja, men synes også det er litt trist at han ikke kan snakke om hva som plager han om det er noe galt, etter så mange år :(

Skrevet

Kanskje du skal prøve å snakke med han? Gi det en sjanse også tar du det derifra?😊

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Catliner said:

Kanskje du skal prøve å snakke med han? Gi det en sjanse også tar du det derifra?😊

Har sagt at jeg blir lei meg når han holder på sånn, da snakker han det bort / ser på det som en bagatell. Hender han ber om unnskyldning for at han ble sint også (i ettertid), men det skjer igjen og igjen. Vet ikke helt hva jeg kan si?

Har spurt om han har det bra, om noe plager han eller om noe er vanskelig, men han sier alt er fint.

Skrevet

Kanskje han er mer interessert i deg enn han vil innrømme overfor deg og blir sur/irritert/sint over å høre at du er interessert i en annen mann?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Mass said:

Kanskje han er mer interessert i deg enn han vil innrømme overfor deg og blir sur/irritert/sint over å høre at du er interessert i en annen mann?

Det var han som avsluttet for mange år siden, og har ikke flørtet eller hintet til noe siden. Om han var interessert burde han ha sagt det tenker jeg, eller iallefall sagt at det er grunnen til at han synes det er litt vanskelig?

Høres egentlig veldig logisk ut at det er det som er grunnen, men vet ikke hvordan jeg skal få han til å inrømme det i såfall :(

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var han som avsluttet for mange år siden, og har ikke flørtet eller hintet til noe siden. Om han var interessert burde han ha sagt det tenker jeg, eller iallefall sagt at det er grunnen til at han synes det er litt vanskelig?

Høres egentlig veldig logisk ut at det er det som er grunnen, men vet ikke hvordan jeg skal få han til å inrømme det i såfall :(

Ja, men interessen for deg kan jo ha oppstått når som helst på et eller annet tidspunkt etter det. Det er jo ikke sikkert at han har ønsket å ødelegge vennskapet (om han tror det ville skjedd) ved å fortelle det, eller mange andre muligheter. Man kan bare spekulere i så mangt. Men at han reagerer på at du er interessert i en annen mann (at det skjedde i forbindelse med den nyheten) er jo veldig interessant da. 

Viss du får muligheten til å snakke med ham alene så kan du jo kanskje formulere det noe ala sånn som dette; helt siden jeg traff NN så har du vært så sint og irritert på meg grunnet bagateller uten jeg helt forstår hvorfor. Hva er det for noe? For jeg orker ikke å gå på tå hev rundt deg i frykt for at du plutselig skal bli sint på meg igjen, og igjen uten at jeg faktisk forstår hvorfor du blir sint.

Eller noe sånt i den dur.. jeg ville fått med at det hele oppstod i takt med treffet ditt med en ny mann.

Jeg vet ikke, av og til virker det som om de tror at vi bare skal skjønne alt (at de er interessert/fått følelser) uten at de trenger å si noe om det. Jeg har fått mye pes nettopp pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...