Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jo en av de heldige som har eggløsning når mens fremdeles pågår.. har syklus på 21 dager og eggløsning på dag 6-7. Jeg blør jo fremdeles mye når vi først skal prøve å treffe eggløsning :( dette syns jeg er skikkelig turn off...... :( flere som har det slik?

Anonymkode: 2a4c3...d68

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville anbefalt deg å gå til legen for å få medisiner som forlenger syklusen din. Høres ut som det kan bli vanskelig for deg generelt å bli gravid.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde syklus på 21 dager i alle år og blødde mye i 6-7 dager, men hadde aldri noe problem med å bli gravid likevel. Har aldri sjekket eggløsning, men testet positivt på graviditet rundt den tiden jeg ventet mens, så da måtte det jo ha vært en god stund siden eggløsning. Eneste vi gjorde var å ha sex hver dag fra helt på slutten av mensen til neste mens. Tok aldri mer en 1-3 mnd å bli gravid.

Kort syklus og lang blødning trenger altså ikke være noe problem i seg selv. Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet
7 minutter siden, Juni15 skrev:

Ville anbefalt deg å gå til legen for å få medisiner som forlenger syklusen din. Høres ut som det kan bli vanskelig for deg generelt å bli gravid.

Syklus på 21 dager trenger ikke være noe problem i seg selv. Det er en helt normal sykluslengde.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, asterix skrev:

Jeg hadde syklus på 21 dager i alle år og blødde mye i 6-7 dager, men hadde aldri noe problem med å bli gravid likevel. Har aldri sjekket eggløsning, men testet positivt på graviditet rundt den tiden jeg ventet mens, så da måtte det jo ha vært en god stund siden eggløsning. Eneste vi gjorde var å ha sex hver dag fra helt på slutten av mensen til neste mens. Tok aldri mer en 1-3 mnd å bli gravid.

Kort syklus og lang blødning trenger altså ikke være noe problem i seg selv. Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har ikke prøvd noe særlig lenge, blir dårlig med prøving når eggløsning kommer når jeg fremdeles har mens 🙈 kommer som regel på dag 7. Noe som betyr at vi må ha samleie i dagene før... har vel kanskje bare prøvd ordentlig 3-4 mnd:)

Skrevet
1 minutt siden, asterix skrev:

Syklus på 21 dager trenger ikke være noe problem i seg selv. Det er en helt normal sykluslengde.

Neida, men eggløsning på dag 6-7 høres for meg ut som kan bli utfordrende. Men selvfølgelig kommer det an på hvor lenge de har prøvd. Hvis det ikke er mer enn en måned eller to, trenger man ikke å dramatisere, mente det ikke sånn :) 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke prøvd noe særlig lenge, blir dårlig med prøving når eggløsning kommer når jeg fremdeles har mens 🙈 kommer som regel på dag 7. Noe som betyr at vi må ha samleie i dagene før... har vel kanskje bare prøvd ordentlig 3-4 mnd:)

Hvorfor ikke bare slutte å tenke på eggløsning og slike tekniske ting og bare ha sex hver dag gjennom perioden i noen måneder. Jeg ble i hvert fall gravid 9 ganger uten problemer med min korte syklus med lang blødning. Og fikk som sagt tydelig positive svangerskapstester ved den tiden jeg ventet ny mens når jeg var gravid, så eggløsningen måtte nødvendigvis ha vært tidlig.

Gjest Sisti
Skrevet

Hvordan vet du at du har eggløsning akkurat de dagene? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, asterix skrev:

Hvorfor ikke bare slutte å tenke på eggløsning og slike tekniske ting og bare ha sex hver dag gjennom perioden i noen måneder. Jeg ble i hvert fall gravid 9 ganger uten problemer med min korte syklus med lang blødning. Og fikk som sagt tydelig positive svangerskapstester ved den tiden jeg ventet ny mens når jeg var gravid, så eggløsningen måtte nødvendigvis ha vært tidlig.

Ja, men problemet er jo at vi må ha sex under mens noe jeg absolutt ikke synes er veldig delikat 😓 mister litt lysten når man blør mye i tillegg...  tror heller ikke at mannen syns det er særlig deilig med blodbad hver gang vi skal ha oss😂 men vi får bare prøve å hoppe i det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sisti skrev:

Hvordan vet du at du har eggløsning akkurat de dagene? 

Fordi jeg tester etter eggløsning og jeg får neste mens ganske nøyaktig 13-14 dager etter negativ el test :) 

Gjest Sisti
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg tester etter eggløsning og jeg får neste mens ganske nøyaktig 13-14 dager etter negativ el test :) 

Og når blir den positiv? Husk at eggløsning kommer noen dager etter positiv test. Du kan fint ha kortere lutealfase enn 14 dager. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men problemet er jo at vi må ha sex under mens noe jeg absolutt ikke synes er veldig delikat 😓 mister litt lysten når man blør mye i tillegg...  tror heller ikke at mannen syns det er særlig deilig med blodbad hver gang vi skal ha oss😂 men vi får bare prøve å hoppe i det...

Det er da vel ikke blodbad hver gang dere har sex, for dere har vel ikke sex kun de dagene du tror det er håp om eggløsning snart? 

Anonymkode: d1017...843

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sisti skrev:

Og når blir den positiv? Husk at eggløsning kommer noen dager etter positiv test. Du kan fint ha kortere lutealfase enn 14 dager. 

Testene blir positiv på dag 4 og 5. Negativ igjen dag 6, regner da med at eggløsning skjer på dag 6. Men det kan jo være feil..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vel ikke blodbad hver gang dere har sex, for dere har vel ikke sex kun de dagene du tror det er håp om eggløsning snart? 

Anonymkode: d1017...843

Nei, vi har sex ellers i syklusen også selvsagt 😂 men det som er kanskje litt av problemet er at mannen ofte sliter med å komme når jeg har mensen da både jeg og han syns det er litt ekkelt, vi klarer ikke å nyte det skikkelig... og det er ganske viktig med sæd når man faktisk vil ha barn.. da hjelper det ikke at vi har sex ellers i syklusen (noe vi selvsagt har🙈)...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til lege. Usikker på om du får bygget opp livmorhinne som egget skal  feste seg i.. Blod er ikke gunstig for sædceller heller..

Anonymkode: 60105...18e

• Liker 4
Gjest Sisti
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Testene blir positiv på dag 4 og 5. Negativ igjen dag 6, regner da med at eggløsning skjer på dag 6. Men det kan jo være feil..

Ok. Personlig ville jeg nok oppsøkt gynekolog for å finne ut av dette. Har du fortsatt å teste etter positiv test? Eller prøvd temping for å finne nøyaktig dag? EL under mensen er uvanlig og visstnok ikke helt gunstig, men jeg finner ikke så gode forklaringer på hvorfor. Google forteller bare at det er uvanlig... Hvor lang menstruasjon har du, hvis du fortsatt blør mye på dag 7? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gått til legen. Å blø samtidig med el kan gi deg problemer med å bli gravid. Når man har el så skal endometriet være på det tykkeste og når du da blør samtidig så blør du jo ut det kroppen prøver å bygge opp. Og blod er heller ikke gunstig for sædcellene. 

Anonymkode: 80cf9...fbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sisti skrev:

Ok. Personlig ville jeg nok oppsøkt gynekolog for å finne ut av dette. Har du fortsatt å teste etter positiv test? Eller prøvd temping for å finne nøyaktig dag? EL under mensen er uvanlig og visstnok ikke helt gunstig, men jeg finner ikke så gode forklaringer på hvorfor. Google forteller bare at det er uvanlig... Hvor lang menstruasjon har du, hvis du fortsatt blør mye på dag 7? 

Blør ikke mye på dag 7. jeg blør fra dag 1-6. hvor dag sex er mer brunt. Men eggløsningen skjer jo på dag 6 som oftes og da må vi jo ha sex i dagene før, og det er da jeg blør.. har ikke testet etter positiv test nei, har kun testet til positiv test og frem til jeg får negativ igjen. men kanskje dette med temping er noe jeg burde prøve!! :) alle med en syklus på 21 dager vil som oftes fremdeles blø under eggløsningen :) 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha gått til legen. Å blø samtidig med el kan gi deg problemer med å bli gravid. Når man har el så skal endometriet være på det tykkeste og når du da blør samtidig så blør du jo ut det kroppen prøver å bygge opp. Og blod er heller ikke gunstig for sædcellene. 

Anonymkode: 80cf9...fbd

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville gått til lege. Usikker på om du får bygget opp livmorhinne som egget skal  feste seg i.. Blod er ikke gunstig for sædceller heller..

Anonymkode: 60105...18e

hvor har dere dette med at blod ikke er gunstig for sædcellene? jeg tror dere altså, jeg bare lurer😁 har ikke hørt at det er noe som ikke er bra.. 

AnonymBruker
Skrevet

for jeg har jo hørt at de som får eggløsningsblødning visst nok er mer fruktbar, så derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor blod ikke er  gunstig for sædcellene? 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...