Gå til innhold

Venninna mi sovner før det har gått et minutt, er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg er på overnatting hos ei venninne, og som vanlig har hun sovnet før jeg er ferdig med å pusse tennene. Mens jeg kan ligge i senga i alt fra 2-3 timer når jeg er her, sovner hun alltid før det har gått 2 min. Og da mener jeg alltid. Jeg er ikke vant til at folk sovner så fort, muligens fordi jeg selv alltid har hatt innsovningsproblemer. Men er det virkelig normalen å sovne i sekundet man legger hodet på puta? Det er ikke et problem altså- jeg synes bare det er veldig morsomt. Forstår ikke at det er mulig liksom...

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemy36
Skrevet

Ja for noen så er dette bare normalt . Eksen  min var sånn. Det irriterte meg kl de grader ofte. Jeg ville ha sex liksom hehe 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
9 minutter siden, Alina82 skrev:

Ja for noen så er dette bare normalt . Eksen  min var sånn. Det irriterte meg kl de grader ofte. Jeg ville ha sex liksom hehe 

Helt utrolig. Trodde det var vanlig å ligge bortimot en halv time. En halv time eller mer defineres som søvnproblem tror jeg. Jeg har ligget opptil 5 timer i senga... Da blir man lei. 

Skrevet

For en heldiggris!

Jeg også har hatt innsovingsproblemer siden jeg var bitteliten, men har opplevd noen korte perioder i livet der jeg sovnet nesten med en gang jeg lukket øynene. Det var veldig deilig, null tankekjør og grubling... :sukk:

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Helt utrolig. Trodde det var vanlig å ligge bortimot en halv time. En halv time eller mer defineres som søvnproblem tror jeg. Jeg har ligget opptil 5 timer i senga... Da blir man lei. 

Jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk for en del år siden, og stusset veldig på at personalet så på det som et problem at jeg var våken en halvtime etter leggetid. Det ble innsovningstabletter på meg rimelig kjapt :P

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, Anoia skrev:

For en heldiggris!

Jeg også har hatt innsovingsproblemer siden jeg var bitteliten, men har opplevd noen korte perioder i livet der jeg sovnet nesten med en gang jeg lukket øynene. Det var veldig deilig, null tankekjør og grubling... :sukk:

Jepp. Tror også jeg kun har hatt et par dager i hele mitt liv der jeg har sovnet i løpet av minutter. Normalen for meg er rundt en time vil jeg si +/-

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, Anoia skrev:

Jeg var innlagt på akuttpsykiatrisk for en del år siden, og stusset veldig på at personalet så på det som et problem at jeg var våken en halvtime etter leggetid. Det ble innsovningstabletter på meg rimelig kjapt :P

Uff, forstår deg så godt. Mmh, merkelig å gi søvntabletter etter så kort tid. 

Skrevet
4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Uff, forstår deg så godt. Mmh, merkelig å gi søvntabletter etter så kort tid. 

Ja, skjønte ingenting, var så vant til å ligge en time eller to før jeg sovnet at jeg følte at jeg knapt hadde lagt hodet på puta da de kikket inn og bare "er du fortsatt våken??"
Synes de er litt vel triggerhappy med medisinene i psykiatrien iblant :P

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske normalt for meg. Er jeg trøtt og ikke har noe spesielt som plager meg, så sovner jeg med en gang jeg legger meg.

• Liker 5
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
6 minutter siden, Anoia skrev:

Ja, skjønte ingenting, var så vant til å ligge en time eller to før jeg sovnet at jeg følte at jeg knapt hadde lagt hodet på puta da de kikket inn og bare "er du fortsatt våken??"
Synes de er litt vel triggerhappy med medisinene i psykiatrien iblant :P

Skjønner godt at du ikke forstod noe. Vet du hvilken medisin de ga deg?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Det er ganske normalt for meg. Er jeg trøtt og ikke har noe spesielt som plager meg, så sovner jeg med en gang jeg legger meg.

Wow. Ja, mange sier til meg: "Du må bare gjør ditt og datt, da blir du trøtt". Jeg er jo trøtt konstant, men får likevel ikke sove. Jeg er alltid så urolig i kroppen om kvelden

Skrevet

Før trodde jeg at alle jeg sov hos var syke av jernmangel eller noe, siden de sovnet så raskt. Jeg kan selv ikke huske å ha brukt noe særlig mindre enn en time.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Skjønner godt at du ikke forstod noe. Vet du hvilken medisin de ga deg?

Imovane. Ikke av de aller tyngste drogene, men litt uheldig å bruke dem i ukevis, for det gjør det veldig vanskelig å sovne uten.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Imovane. Ikke av de aller tyngste drogene, men litt uheldig å bruke dem i ukevis, for det gjør det veldig vanskelig å sovne uten.

Kan evt prøve dem senere. Har lite effekt av melatonin 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg alltid når jeg er stuptrøtt så sovner alltid med én gang. 

Anonymkode: a375d...dbd

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg legger meg alltid når jeg er stuptrøtt så sovner alltid med én gang. 

Anonymkode: a375d...dbd

Så heldig 🙏

Skrevet

Jeg har heller ikke skjønt rådene om å stå opp igjen og gjøre noe annet en stund hvis man ligger lenger enn 20 minutter uten å sovne. For min del vil jo det innebære at jeg ikke får søvn i det hele tatt, bare farting inn og ut av senga hele natten! :fnise:
Jeg tror rett og slett at enkelte mennesker bruker ekstra lang tid på å "skru seg av" før de greier å sovne.

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
6 minutter siden, Anoia skrev:

Jeg har heller ikke skjønt rådene om å stå opp igjen og gjøre noe annet en stund hvis man ligger lenger enn 20 minutter uten å sovne. For min del vil jo det innebære at jeg ikke får søvn i det hele tatt, bare farting inn og ut av senga hele natten! :fnise:
Jeg tror rett og slett at enkelte mennesker bruker ekstra lang tid på å "skru seg av" før de greier å sovne.

Jepp. Helt enig. For et elendig råd Ahahah av lege/helsepersonell 

Skrevet
6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Kan evt prøve dem senere. Har lite effekt av melatonin 

Pleier å få Stilnoct av legen om jeg skal ut og reise eller det skjer noe annet "ekstra" som krever mye krefter av meg i en kort periode; er ikke frisk og trenger all den søvnen jeg kan få i sånne situasjoner.
De er supereffektive, men de er ganske sterke og jeg kan få hallusinasjoner og små hukommelsestap av dem, så må bruke dem litt forsiktig. I tillegg er de også avhengighetsskapende og effekten blir svakere over tid, så det er best å ta dem i kortere perioder. Får aldri skrevet ut mer enn 10 eller 20 om gangen.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Pleier å få Stilnoct av legen om jeg skal ut og reise eller det skjer noe annet "ekstra" som krever mye krefter av meg i en kort periode; er ikke frisk og trenger all den søvnen jeg kan få i sånne situasjoner.
De er supereffektive, men de er ganske sterke og jeg kan få hallusinasjoner og små hukommelsestap av dem, så må bruke dem litt forsiktig. I tillegg er de også avhengighetsskapende og effekten blir svakere over tid, så det er best å ta dem i kortere perioder. Får aldri skrevet ut mer enn 10 eller 20 om gangen.

Takk, skal prøve å huske merket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...