Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk enormt tidspress da min pc streiket 2 dager før innlevering og jobbet i ett for å hente alt inn.

Like etter innlevering oppdager jeg at referanselisten ikke er i orden og et par setninger er halvferdige. Det mangler 5 minutters jobb med å ta bort fet skrift på noen referanser, skrå tittelen på siste del i referanselisten og så er det noen mellomrom.. Rett og slett rotete fremstilling med noen mangler i litteraturlisten. Jeg hadde gjort det arbeidet tidligere, men det ser ut som det ikke er blitt lagret slik at jeg sannsynligvis fortsatte på den uferdige da pc ble ordnet igjen. 

Dette var utrolig kjedelig all den tid jeg har brukt enormt med tid på oppgaven og vært så nøyaktig ellers med arbeidet, så ble det en altfor hastig avslutning der litteraturlisten ser helt rotete ut med noe fet skrift og noe vanlig skrift og manglet skråskrift på titlene i slutten. Tok meg 5 minutter å ordne nå i ettertid. 

Har vært helt kvalm nå når jeg oppdaget det. Jeg har arbeidet dag og natt i flere måneder og så endte det slik. Dette får oppgaven til å virke slurvete og uferdig ut. Hvor mye vil det bety mon tro i karaktersettingen. Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite hvis alt det andre er bra og har en høy standard. Det skal mer til for at det skal medføre lavere karakter.

Anonymkode: dc831...133

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg håper virkelig det er slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dét er ferde henger seg opp i så er det noe alvorlig galt med dem. Det skal ikke telles sååå mye på helgetsarbeidet. 

På min egen oppdaget jeg setninger jeg selv ikke forsto noe av omtrent, som ikke hadde gått gjennom min korrektur, og jeg fikk A selv om det var nevnt slurvefeilene både på foreløpig begrunnelse og muntlig eksamen. Jeg la meg flat og sa at jeg var sliten, lei og konstant trøtt av å gjøre det så nøye på slutten at jeg rett og slett ble blind på mine egne feil. Fullt forståelig, sa begge sensorene mine :) 

Anonymkode: 1aca6...c0a

• Liker 3
Skrevet

Håper dere har rett. Vi fikk beskjed at det første de ser på er litteraturlisten.. det betydde visst mye. Det ble rett og slett en hastig avslutning på et ellers nitidig og nøyaktig arbeid. Resultatpresentasjonen, analyse -alt er 100%. Det er litteraturlisten og konklusjon det skorter på. En dårlig slutt på et godt arbeid pga tidspresset. Har vært så lei meg, men håper ikke det virker ødeleggende på oppgaven. Takk for svar, det var godt å høre at det er mulig tross alt. Fantastisk at du fikk så bra karakter :)  

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du fint kan ta det med ro :) forstår hvor vanskelig det er, men det kommer til å gå bra! 

Nå kommer det jo litt an på hva du skriver i, men jeg vil nok med sikkerhet si at alle sensor vurderer forskjellig. Hva hjelper det å se på litteraturliste for dem om feks. Problemstilling og konklusjon ikke henger sammen?! Det finnes viktigere ting! :) 

ei venninne hadde muntlig eksamen forrige uke. Hun hadde også oppdaget feil etter innlevering og var kjempe redd. Fikk B selv om de hadde sagt hun burde utdypet langt mer på visse steder. Hun ble trykket da på mangelfull info. 

Derfor tror jeg ikke noen småfeil der har så mye å si så lenge innholdet ellers er bra. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du fint kan ta det med ro :) forstår hvor vanskelig det er, men det kommer til å gå bra! 

Nå kommer det jo litt an på hva du skriver i, men jeg vil nok med sikkerhet si at alle sensor vurderer forskjellig. Hva hjelper det å se på litteraturliste for dem om feks. Problemstilling og konklusjon ikke henger sammen?! Det finnes viktigere ting! :) 

ei venninne hadde muntlig eksamen forrige uke. Hun hadde også oppdaget feil etter innlevering og var kjempe redd. Fikk B selv om de hadde sagt hun burde utdypet langt mer på visse steder. Hun ble trykket da på mangelfull info. 

Derfor tror jeg ikke noen småfeil der har så mye å si så lenge innholdet ellers er bra. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Men referansene er med? Det er det aller viktigste. Hvis det har blitt litt krøll med formateringen, er ikke det noe jeg ville lagt særlig stor vekt på. Det kan tyde på hastverksarbeid, så sånn sett kan det være et rødt flagg, men hvis resten av oppgaven viser seg å være bra, er det Ok. 

Anonymkode: d4481...feb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme skjedde meg nylig, bare at det var Bacheloren min. Overskriftene mine var ikke i lik utheving/størrelse, referanselisten var ikke helt alfabetisk og jeg klarte å "miste" en matrise. 

Det ødela dessverre litt av helhetsinntrykket, men det gikk sånn passe greit likevel. 

Men det er vanskelig å si noe om hva ulike sensorer vektlegger av slike ting, har opplevelsen av at mye er subjektivt. 

Anonymkode: b44e8...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man ser seg fort blind på oppgaven mot slutten. Min oppgave ble også levert med idiotiske feil som jeg ikke fatter gikk gjennom i korrekturen ved flere gjennomlesninger! Ble helt dårlig og klarte rett og slett ikke jobbe med oppgaven mot muntlig fordi jeg ikke orket å se alle feilene. Sensorene sa ingenting om det på muntlig forsvar eller ved grunngiving av karakteren, og jeg fikk inntrykk av at de ikke hadde lest oppgaven godt nok til å merke alle feilene engang. Fikk rett nok bare C, men det var på grunn av forskningen og litt mangelfull teori. Så slurvefeil teller nok lite dersom oppgaven er god!

Anonymkode: 5b92d...944

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at sensor blar gjennom i halvsøvne, og følger stort sett anbefalt karakter fra veileder.

Anonymkode: 76bce...276

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...