Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 20-årene. Jeg har hatt en bestevenn tidligere, men vi har egentlig begynt å komme lenger og lenger fra hverandre og er ikke like nær som vi en gang var. Vi ble kjent på barneskolen og har holdt sammen de siste 18 årene. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å møte og bli kjent med en ny bestevenn senere i livet? Hvor møttes dere og hvordan gikk du frem for å bli bedre kjent? Er litt redd jeg kommer til å være alt for ærlig og åpen for tidlig og skremme henne vekk, så om noen har noen råd rundt dette og hadde jeg satt veldig pris på det.

Anonymkode: 78d9e...7da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det funker ikke sånn at du bare plukker ut en person og sier «du skal bli bestevennen min» og så bare blir dere bestevenner. Det er ikke som dating der begge parter leter etter partner og så prøver man og ser om det lykkes. Et «bestevennskap» er bare noe som skjer tilfeldig hvis man møter en person som man klaffer bra med. Noen ganger er det bare «flings» der man er mye sammen en periode og så går det over, mens andre beholder man fordi det sitter dypere. 

Mitt tips er å ikke lete etter en bestevenn, men kanskje heller lete etter venner generelt. Kanskje møter du plutselig noen som blir bestevennen din, kanskje gjør du ikke det. 

Anonymkode: e6ba3...2d6

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det funker ikke sånn at du bare plukker ut en person og sier «du skal bli bestevennen min» og så bare blir dere bestevenner. Det er ikke som dating der begge parter leter etter partner og så prøver man og ser om det lykkes. Et «bestevennskap» er bare noe som skjer tilfeldig hvis man møter en person som man klaffer bra med. Noen ganger er det bare «flings» der man er mye sammen en periode og så går det over, mens andre beholder man fordi det sitter dypere. 

Mitt tips er å ikke lete etter en bestevenn, men kanskje heller lete etter venner generelt. Kanskje møter du plutselig noen som blir bestevennen din, kanskje gjør du ikke det. 

Anonymkode: e6ba3...2d6

Nei, det har du jo egentlig rett i. Tror jeg skal følge rådet ditt om å lete etter venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en av mine beste venninner for et par år siden gjennom studier. Jeg har fremdeles barndoms bestevenninnen min, men det er egentlig hun nye jeg snakker med hver dag og er mest med.

Vi ble veldig raskt gode venner og var veldig mye sammen. Det jeg tror gjorde det for oss er at ingen av oss har så mange venninner og synes det er vanskelig å bli god venn/bli kjent med nye mennesker. Om en av oss hadde hatt veldig mange venner hadde vi nok bare blitt en venn til på listen. Jeg tror det kan være lurt å prøve å bli venner med nye mennesker og ikke lete etter en bestevenn (som også den andre over her skriver), og så fokusere ekstra på de som ikke har så alt for mange venner selv. 

Anonymkode: afd7c...ad2

Skrevet

Jeg møtte begge mine bestevenninner i midten av 30-årene. Så det er håp for alle. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en av mine beste venninner for et par år siden gjennom studier. Jeg har fremdeles barndoms bestevenninnen min, men det er egentlig hun nye jeg snakker med hver dag og er mest med.

Vi ble veldig raskt gode venner og var veldig mye sammen. Det jeg tror gjorde det for oss er at ingen av oss har så mange venninner og synes det er vanskelig å bli god venn/bli kjent med nye mennesker. Om en av oss hadde hatt veldig mange venner hadde vi nok bare blitt en venn til på listen. Jeg tror det kan være lurt å prøve å bli venner med nye mennesker og ikke lete etter en bestevenn (som også den andre over her skriver), og så fokusere ekstra på de som ikke har så alt for mange venner selv. 

Anonymkode: afd7c...ad2

Så bra, skal mest sannsynlig begynne å studere neste år, håper på å møte noen da.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Jadzia skrev:

Jeg møtte begge mine bestevenninner i midten av 30-årene. Så det er håp for alle. 

Kan jeg spørre hvor du møtte dem?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du møtte dem?

Ei ble jeg tilfeldigvis kjent med på nett. Ei via babysang da våre eldste var små

AnonymBruker
Skrevet

En bestevenn kan du møte når som helst i livet. Men det som er forskjellen fra å møte den i barndommen, er at man i eldre alder ofte har ektefelle, barn, jobb og mange forpliktelser, som gjør at man ikke har like mye tid til hverandre. Vennskap endrer seg litt. For mange blir også ektefellen den beste vennen man har, naturlig nok. 

Mange har fått merke at venninner ikke har tid lenger når de begynner å få barn. Helt naturlig at barn tar tid. Men så får du vite at venninna di hadde tid til å møte ei annen felles venninne som også har barn. Det føles ikke godt at hun ikke har tid til å treffe deg, bestisen, men hadde tid til en annen. Men du har ikke barn, det har de to. Det samme gjelder når venninna di får seg kjæreste. Plutselig skal hun heller på parmiddag istedet for å treffe deg.

Mange føler seg såret og oversett i slike perioder, selv om det er helt naturlig at en som nettopp har fått barn vil dele dette med andre som nettopp har fått barn. Så ja, en ny bestevenn finner du nok, men vær forberedt på at dere ikke kommer til å bruke like mye tid sammen, eller dele like mye. Dere kommer nok også til å miste hverandre litt i perioder som beskrevet over.

Anonymkode: 4e908...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 og har en bestebestevenninne som vet alt, og 2 bestevenner jeg fikk i løpet av de siste 4 årene, så ja. Du møter mennesker hele livet og klaffer med de.

Anonymkode: a3fd9...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...