Gå til innhold

Vanskelige relasjoner mellom barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en adoptivdatter som sliter med temperamentet. Hun er sosial og har gode venner, men roter seg innimellom oppi konflikter. I slike situasjoner forsøker jeg å ha god dialog med foreldrene til ungene det gjelder... Jeg mener det er viktig for å løse opp og hjelpe dem videre. Jeg tar kritikk av datteren min konstruktivt... lytter til det andre har å si... og prøver å oppdra henne til et godt godt menneske. Ting går rett vei... Men med noen tilbakefall innimellom. 

Så er det en jente som er i total konflikt med min datter. De er hund og katt! Samtidig har de hatt mye fin lek. Moren til dette barnet har bestemt at det er mitt barn som er kilden til problemet, og hun sluker alt jenta si sier. Og nå har hun tydeligvis blitt sur på meg, fordi hun mener jeg ikke 'oppdrar ungen'. Jeg er rådvill... fordi dialogen knyter seg når hun angriper min oppdragerstil... som hun vet fint lite om. Dessuten er det svært tydelig at hennes barn har utfordringer... antagelig større enn datteren min. 

Jeg vet iallfall at jeg har utallige samtaler med min datter om å være et godt menneske og en god venn. Hun får ikke ture frem som hun vil. 

Syns dette er så vanskelig. Moren er tydelig aggresiv mot meg og barnet mitt - og har sagt til datteren sin at hun ikke kan fordra mitt barn. Sier man sånt til unger???

Anonymkode: 9f166...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...