Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har møtt en kjekk kvinne jeg har kjennt en stund, da jeg traff henne var hun i et forhold, det visste jeg ikke da, og når jeg ser hennes fortid viser det seg at hun ofte har startet et nytt forhold før hun har avslutett det forhold hun er i...

Hun er 40 år og har kanskje ikke vært singel siden før hun var 20, senere har hun hatt noen forhold vært gift og samboer.

Hun sier selv hun burde vært alene en stund, men tar kontakt med meg igjen og igjen på tross av sier hun må ta et valg...

Lurer på om det er fordi kvinner ofte lett kan finne seg en ny, eller reddsel for å være alene som kan være grunn til dette?

Hvor vanligt er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er vanligere at menn hopper fra et forhold direkte inn i ett nytt enn det det er for kvinner (så skal hvertfall visstnok div. undersøkelser vise)

For de som gjør dette er det sikkert forskjellige grunner - enten det er redsel for å være alene - eller redsel for å avslutte noe før man har sikret seg noe - og de fleste har sikkert veldig gode "unnskyldniger" for at de gjør det på den måten

Personlig synes jeg det vitner om lite respekt for den partneren man har, og noe av det simpleste man kan gjøre - å innlede et nytt forhold mens man er i et.

Jeg ville aldri involvere meg med en som gjør ting på denne måten da de mangler en del egenskaper jeg synes er grunnleggende i et forhold - respekt for partneren og redelighet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg er litt yngre enn henne, men jeg vil tørre å påstå at det nok er ganske vanlig, men hos langt ifra alle. Mange er redde for å være alene, og noen ønsker rett og slett å være i "spenningen" hele tiden, og finner seg derfor fort nye partnere. Det kan også være at hun har avsluttet mange forhold på den måten fordi hun er redd for å bli såret selv.

Når du beskriver mønsteret hennes, vil jeg råde deg til å ikke innlede et forhold til henne, dersom du er veldig seriøs selv. Men så har det seg jo slik at dersom du er "den rette" for henne, så er det ikke sikkert hun vil gjøre det samme mot deg. Det må være en vanskelig situasjon for deg.

Mitt råd vil være å prøve å snakke med henne om det, og se om hun er bevisst på disse tingene selv, og om hun selv har tanker om hva som kan være grunnen til dette levesettet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med LilleBille.

Tror jeg ville vært svært skeptisk til å innlede et forhold til en slik person..........

Gjest porselen
Skrevet

En slik person........ hva er det?

Min beste venninne er en av disse som ikke avslutter et forhold før hun har noe annet å gå til. Men det var før hun ble gift og fikk barn.

Hun gjør jo ikke dette av vond vilje, men er vel heller usikker, hun har heller aldri vært alene, uten noen form for kjæreste.

Jeg for min del har hatt lange perioder alene mellom hver kjæreste.

Men jeg ville vel heller sett å hvor langvarig hvert enkelt forhold har vært, har det gått noen år mellom hver gang så er vel det mere seriøst enn flere korte forhold.

Men så er det slik da at ingen er garantert å være sammen livet ut, så noen sjanser må man bare ta her i livet, og det er vel der spørsmålet ligger for deg. Tør jeg ta sjansen og bli gledelig overrasket eller på å bli skuffet, eller skal jeg la damen seile sin egen sjø?

Gjest Anonymous
Skrevet

En slik person... som innleder et forhold mens han/ hun er i et annet forhold........

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, noen gør det sli,men det er jo en mulighet for at du blir byttet ut du også da....

Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig det, men jeg ville ikke innlede et forhold til en person mens jeg er i et annet eller hvis den andre personen var i et forhold.

Hva er egentlig problemet ditt i forhold til mitt personlige standpunkt?? Treffer det et sårt punkt eller skal du bare kverulere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...