Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mandyMore
Skrevet

Hva skjer med personer i forhold?

Hvorfor stopper verden opp for de i forhold?

Tenk etter selv, hvor ofte er du sammen med mannen/samboeren din i forhold til vennene dine?

Det er forståelig at dette er mannen din og at dette er en du trives i lag med, men burde man ikke fortsette å nyte livets gleder selvom man er i forhold?

Skal man bare sitte inne hver helg med sambo eller kjæreste og nippe til rødvinsglasset?

Tenker dere ikke over dette?

Det er da så sjeldent at forholdet vil vare, så hvorfor er ikke vennene dine det viktigste?

De er jo der den dagen forholdet rakner.

Jeg syns ikke det burde være så mye annerledes om man er gift engang, for til slutt vil det mest sannsynlig gå galt og hva sitter du igjen med da?

Ingen venner og en tom rødvinsflaske?

Folk i forhold eksluderer seg ofte fra ting som skjer.

Byturer med venner, jentekvelder osv osv.

Har dere tenkt på at de færrste menn gjør dette?

Hvorfor klarer menn å inkludere det meste, mens damene eksluderer så mye?

Og før noen slenger med leppa om at jeg er bitter og singel så bare la meg fortelle at jeg er i et forhold.

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg og exn hadde mange felles venner så vi var mye sammen med de. Vi hadde og har det fortsatt mye gøy sammen. Både alene og sammen andre.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg og exn hadde mange felles venner så vi var mye sammen med de. Vi hadde og har det fortsatt mye gøy sammen. Både alene og sammen andre.

Det er jo kjempe flott. Skulle ønske flere gjorde som dere.

Skrevet

Sånn er det med oss også - vi har felles venner og går ut med dem, både sammen og hver for oss.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er vel i forhold som ellers - noen har det kjedelig og noen ikke - det blir hva man gjør det til.

Jeg er samboer og litt mindre sammen med vennene mine enn før da hele jentegjengen var fri, singel og møttes stadig vekk. Nå har faktisk alle av oss fått samboere og vi treffes ikke flere ganger i uka som før, men vi treffes i hvert fall et par-tre ganger i måneden og så tviholder vi på våre hellige jentekvelder.

Heldigvis for oss i den gamle jentegjengen så går samboerne våre veldig godt overens og har blitt gode venner de også - såpass gode venner at de når har begynt å snakke om å ha guttekvelder når vi har jentekveldene våre :wink:

Vi er ofte på tur sammen hele hopen: Hytteturer, båtturer, kino, ut å spise og vi har det kjempekjekt!

Venner er veldig viktig - ikke bare i tilfelle forholdet går nedenom, men også i forholdet for å få inspirasjon, glede og å ha et selvstendig liv - at man ikke blir så oppslukt i hverandre at man glemmer resten av verden.

Gjest forundelig
Skrevet

Hvis det var sånn for meg å være i forhold - nei, da hadde jeg vel blitt gal. Det høres unektelig ut som dette er litt "svartmalt". Jeg og samboern min finner ofte på ting hver for oss og sammen. Og det som er det beste er at han ikke hadde det slik i forrige forhold. Så han er sjeleglad for å ha møtt en som meg, som er like mye sammen med venninner, drar på turer og lever "mitt" eget liv -selvom jeg har samboer og kjæreste. Også det beste er at vi nå begynner å inkludere hverandre såpass at vi er med når det passer seg med hverandres vennegjenger.. Det er så flott! Og jeg stortrives i dette forholdet. Jeg får i pose og sekk :-)

Skrevet

Jeg har hatt det på den måten hovedinnlegger beskriver det i minst to forhold, og er veldig bevisst på at jeg IKKE ønsker å ha det sånn i mitt neste. Jeg syns det er viktig å holde fast ved seg selv når man går inn i et forhold, ikke bare bli den ene halvdelen av et par.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er i et forhold.

Det er faktisk JEG som prøver å få til mer sosialt med venner, men ofte er de busy eller skal andre ting.

Blir litt irritert på at single folk sier til meg at jeg prioriterer typen eller ikke er med. Det har vært vanskelig å få dem med på ting. Så det er ikke bare de i forhold som er trege... :wink:

Men noen dager er det jo sånn at man er litt trøtt eller vil bare hjemme, så blir det å se på TV eller gjøre ting med sambo.

Skrevet

Jeg er gift, har venner og har det bra. Når du snakker om å slutte å gå ut med venner og slikt, så vet jeg ikke hva du prater om, for jeg kjenner ingen slike.

Gjest gjest1
Skrevet

Prøver å ha annenhver dag venner/kjæreste og avogtil slå dem sammen. STRESS! Men er ikke kjedelig :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Altså som singel er man vel ikke med venner hver dag da heller, eller? Jeg hadde hvertfall ikke vært det. Og når man da har samboer er det jo natulrlig at man da sitter mange kvelder hjemme sammen. Det er også naturlig at man ikke er så mye hver for seg med venner lenger, men heller gjør noe sammen med venner. Man går ofte over fra å være guttegjeng og jentegjeng, til å være par gjeng.

Man har ofte ikke så mye til felles med de singlevennene lenger, som bare tenker på festing og sjekking.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg er gift, har venner og har det bra. Når du snakker om å slutte å gå ut med venner og slikt, så vet jeg ikke hva du prater om, for jeg kjenner ingen slike.

:Nikke: Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha som utgangspunkt at det vil ta slutt.

Gjest gjesta
Skrevet
Altså som singel er man vel ikke med venner hver dag da heller, eller? Jeg hadde hvertfall ikke vært det. Og når man da har samboer er det jo natulrlig at man da sitter mange kvelder hjemme sammen. Det er også naturlig at man ikke er så mye hver for seg med venner lenger, men heller gjør noe sammen med venner. Man går ofte over fra å være guttegjeng og jentegjeng, til å være par gjeng.

Man har ofte ikke så mye til felles med de singlevennene lenger, som bare tenker på festing og sjekking.

Det merker jeg også... Så det er ofte mer gøy å gjøre ting med vennepar.

Gjest Anonymous
Skrevet

Reagerer litt på at "det varer jo nesten aldri uansett" jeg.

Jeg skal altså la være å tilbringe mye tid sammen med min samboer; fordi det kommer til å ta slutt uansett? Ikke rart det tar slutt om det er sånn man tenker...

Da jeg flytta sammen med min samboer endret ikke det noe på mitt forhold til mine venner. De kveldene jeg ellers ville vært med dem var jeg likevel med dem, de kveldene jeg ellers ville vært alene... var jeg sammen med ham. Jeg er en "hjemmetype", det var jeg som singel, og det er jeg nå som samboer.

Men jeg har det da ikke KJEDELIG av den grunn. Og jeg går ikke inn i et forhold med tanker om at "det tar sikkert slutt likevel"!

Gjest gjesta
Skrevet
Det er da så sjeldent at forholdet vil vare, så hvorfor er ikke vennene dine det viktigste?

Sjeldent et forhold vil vare?

Jeg ser for meg at jeg og kjæresten er sammen for resten av livet & det er like viktig å pleie forholdet sammen med ham du skal være sammen med resten av livet. Venner kan forsvinne, flytte, opptatt med eget liv. Men typen din er der for RESTEN av livet... :wink:

Jeg tenker ikke at det vil ta slutt. Ingen av oss vil det.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Vi har barn sa vi har det ihvertfall aldri kjedelig.

Skrevet
Jeg er gift' date=' har venner og har det bra. Når du snakker om å slutte å gå ut med venner og slikt, så vet jeg ikke hva du prater om, for jeg kjenner ingen slike.[/quote']

Helt enig. Jeg er like mye med vennene mine nå som før jeg traff samboeren min, og det er han også. Og dessuten reagerer jeg på at du bruker ordet "kjedelig". Er det kjedelig å ville tilbringe tid med kjæresten sin? Er det rart du tror det er sjelden at forhold varer livet ut når du ikke gidder investere tid i forholdet?

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er venner utrolig viktig og jeg vet at de vil være der for meg skulle samboeren min og jeg bryte. Derfor prioriterer jeg vennene like høyt nå som da jeg var singel.

Den tiden jeg har gitt opp for nå å få plass til både venner og samboer, er den tiden jeg før tilbrakte alene.

Så i dine ordlag: den tiden jeg før tibrakte alene med å "kjede meg", tilbringer jeg nå sammen med samboeren.

Men jeg ser problemstillingen din og kjenner flere som har grodd fast i sofaen sammen med gubben. Vel, det er nå deres valg. Vi utvikler oss forskjellig og har forskjellige behov til forskjellige tider. Vennegjengen for 10 år siden er ikke den samme i dag. Det kan være trist og vedmodig, men dessverre noe man bare må akseptere.

Gjest gjesta
Skrevet

Syns det er kjedelig å prøve å få til sosiale ting med single venninner, at de ofte er opptatt. Men når en sjelden gang DE spør meg om jeg skal være med, og jeg ikke kan den dagen, da ER jeg liksom ALLTID den hjemmesitter-med-sambo-venninna...

AHHH...

Gjest mandyMore
Skrevet

Sjeldent et forhold vil vare?

Jeg ser for meg at jeg og kjæresten er sammen for resten av livet & det er like viktig å pleie forholdet sammen med ham du skal være sammen med resten av livet. Venner kan forsvinne, flytte, opptatt med eget liv. Men typen din er der for RESTEN av livet... :wink:

Jeg tenker ikke at det vil ta slutt. Ingen av oss vil det.

Ja, sjeldent et forhold vil vare. det er ganske viktig å ha det i bakhodet at det kan og mest sannsynlig vil ta slutt. Selvom dere vil NÅ at det skal vare så forandrer ting seg fort.

Dessuten så er det jo motsatt. Vennene er der for resten av livet, ikke typen. Det trodde jeg alle visste :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...