Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent en fyr fra et annet land over internett/spill siden 2012, fikk ikke "ordentlig" kontakt før tidlig 2017. Han har gått gjennom et brudd og har slitt veldig. Det har gått mange måneder og jeg har prøvd så godt jeg kan å være støttende og hjelpsom. Litt tidligere fikk jeg melding, hvor han takket meg for alt og ønsket meg alt godt. Han skrev også at han ikke trodde han kom til å "overleve" til i morgen. Jeg prøvde desperat å snakke med han, men fikk ikke mye tilbake. Bare "det betyr mye", "takk for fine ord" osv, ikke noe svar på eventuelle spørsmål jeg spurte han. Ble veldig stressa, så jeg tok kontakt med en veldig god kompis av han, og håper han får snakket litt med han.

Har en klump i halsen og føler meg veldig hjelpesløs akkurat nå, vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anonymkode: 7930e...27f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er psykisk mishandling som du ikke burde være åpen for. Det er ikke ditt ansvar om han vil leve eller ikke. 

Anonymkode: 76f26...02e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort det du kan. Skjønner godt at du er stressa, men det er ikke så mye mer du kan gjøre nå. Så godt at du fikk kontakt med kompisen hans. Kanskje du kan sende en melding til kompisen seinere i kveld eller i morgen tidlig og spørre hvordan det gikk.

Anonymkode: 44396...064

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er psykisk mishandling som du ikke burde være åpen for. Det er ikke ditt ansvar om han vil leve eller ikke. 

Det er jo tydelig at han strekker ut en hånd for å få hjelp. At han ikke har det bra. Å si det er mishandling, synes jeg er innmari drøyt! Og nei, det er ikke hennes ansvar, men et normalt oppegående medmenneske, vil jo gjøre det de kan hvis det kan redde noen. Ikke rart verden er kald og ond når man har sånne holdninger som har der!

Hei ts, vet du hvor han bor? By eller tettsted? Du kan kontakte politi/ambulanse eller noe der kanskje. Eller om du kjenner til venner eller familie av han som bor i nærheten. Fortelle det han har sagt, og si at du er oppriktig bekymret for han.

• Liker 2
Skrevet

Fikk ikke med meg at du har kontaktet kompisen hans. Det er bra. Da har du gjort alt du kan, og gjort det rette!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kanskje ikke. Men etter det han sa, føler jeg et ansvar for at han får hjelp og at noen han kjenner faktisk blir opplyst.. Jeg har sagt det til hans gode kompis, og håper at han eventuelt tar kontakt med familie, da jeg ikke kjenner eller vet av dem.

- TS

Anonymkode: 7930e...27f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jadzia skrev:

Det er jo tydelig at han strekker ut en hånd for å få hjelp. At han ikke har det bra. Å si det er mishandling, synes jeg er innmari drøyt! Og nei, det er ikke hennes ansvar, men et normalt oppegående medmenneske, vil jo gjøre det de kan hvis det kan redde noen. Ikke rart verden er kald og ond når man har sånne holdninger som har der!

Hei ts, vet du hvor han bor? By eller tettsted? Du kan kontakte politi/ambulanse eller noe der kanskje. Eller om du kjenner til venner eller familie av han som bor i nærheten. Fortelle det han har sagt, og si at du er oppriktig bekymret for han.

Man kan ikke hjelpe an halv-anonym kar man ikke egentlig kjenner i et annet land over nettet. Ja, hvis man driver på å tyraniserer andre med hadet-bra og takk for alt-meldinger de ikke kan gjøre noe med, så er det psykisk mishandling. Vi har alle ansvar for oss selv. Har selv opplevd å være suttekluten til slike misbrukere. Det som virkelig er kaldt å ondt er å drive på å tyne andre på et slikt vis uten at det koster en selv en kalori. Og han har jo oppnådd det han ville, å få masse oppmerksomhet hos TS, at hun blir stressa og desperat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...