Gå til innhold

Lyst på et hus, men det er ikke til salgs...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på..  jeg har lyst på et hus. Det er et helt vanlig hus, men for meg vil det være perfekt ihht beliggenhet. Det ligger ikke sentralt. Men..  det er ikke til salgs. Så.....  vil det være mulig på noen som helst måte for meg å spørre om de er interessert i å selge?..    jeg kan vente, så vil de selge en gang i fremtiden så har jeg ikke lyst til å gå glipp av det.. 

Anonymkode: 4967d...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fritt frem å spørre. Men med mindre du kommer med et veldig godt tilbud er det nok svært liten sjanse for at det fører noen vei.

• Liker 2
Skrevet

Alt er til salgs for rett sum. Dessuten kan du bare ringe på og spørre, hva skal de gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehm du kan jo ringe på døra, legge brev i postkassa og be de kontakte deg eller bruke facebolk til å kontakte dem. 

Anonymkode: 13607...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Skader ikke å spørre

Anonymkode: 5a118...394

AnonymBruker
Skrevet

Og ja er du villig til å betale mye for det? 

Anonymkode: 13607...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett hus jeg vet noen ønsker seg :) 

hadde vi fått et uforskammet godt bud, er det ikke usannsynlig at vi hadde solgt. 

For oss ville det handlet om å realisere neste husdrøm, men vi er ikke villige til å øke VÅR gjeld, for å realisere andres drøm om vårt hus :) 

Anonymkode: f5cfd...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen ringt på døra mi og sagt de ønsket å kjøpe huset, ville jeg absolutt vurdert forslaget for rett sum :) 

Anonymkode: afa50...b7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør! Vi var ii samme situasjon for noen år siden, og turte ikke spørre. Huset ble lagt ut for salg bare noen måneder senere (vi fikk det etter nokså heftig budrunde). Vi kunne spart mye penger på å være frekkere, siden selger trolig ville godtatt prisantydning pluss litt for å slippe stresset med visning.

Anonymkode: 66df3...109

AnonymBruker
Skrevet

Rimelig frekt å spørre folk rett ut om de vil selge boligen sin ut av det blå! Går du bort til random folk på gata og spør om å få kjøpe jakka deres hvis du har lyst på den?

Jeg vet om noen som er interessert i vårt hus. De tapte budrunden mot oss for nærmere 10 år siden. Og siden det er en "forholdsvis" liten plass har vi en del felles bekjente. Og jeg vet de fortsatt vil ha huset, det har de sagt til flere. 

Men hadde de kommet på døra mi og spurt om å få kjøpe huset mitt skulle de fått svar... "Siden dere er så frekk at dere tropper opp på døra mi for å karre til dere MITT hus skal jeg si dere følgende: Alt er til salgs til rett pris. Mitt hus er til salgs for 20 millioner her og nå. Kan dere ikke bla opp det får dere dra hjem igjen!"

Til opplysning er huset vårt taksert til 4,5 millioner. Så her i huset ville de fått svar som de spør. 

Å spørre folk om huset er til salgs er så frekt at jeg eier ikke ord!

Anonymkode: ece2f...9c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det er da ikke frekt å spørre 🙄 

Legg en lapp i postkassa med kontaktinformasjonen din og spør om de kan ta kontakt dersom de ønsker å selge. Jeg vet om noen som solgte boligen sin helt spontant etter å ha mottatt en slik lapp. De hadde ikke bodd der særlig lenge og var akkurat ferdig med å pusse opp da lappen dumpet ned i postkassa. Jeg hadde nok også vurdert å selge dersom jeg hadde fått et godt tilbud. 

Anonymkode: c04cf...2ba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er like knyttet til boligen sin. Hadde lett solgt for en riktig krone. Er ganske fleksibel på hvor jeg bor, så kunne lett funnet noe annet og brukt de sparte pengene godt. Men da måtte du bydd noe som var aktuelt. Pris til takst og under ville vært uaktuelt. 

Anonymkode: 2cecd...300

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig frekt å spørre folk rett ut om de vil selge boligen sin ut av det blå! Går du bort til random folk på gata og spør om å få kjøpe jakka deres hvis du har lyst på den?

Jeg vet om noen som er interessert i vårt hus. De tapte budrunden mot oss for nærmere 10 år siden. Og siden det er en "forholdsvis" liten plass har vi en del felles bekjente. Og jeg vet de fortsatt vil ha huset, det har de sagt til flere. 

Men hadde de kommet på døra mi og spurt om å få kjøpe huset mitt skulle de fått svar... "Siden dere er så frekk at dere tropper opp på døra mi for å karre til dere MITT hus skal jeg si dere følgende: Alt er til salgs til rett pris. Mitt hus er til salgs for 20 millioner her og nå. Kan dere ikke bla opp det får dere dra hjem igjen!"

Til opplysning er huset vårt taksert til 4,5 millioner. Så her i huset ville de fått svar som de spør. 

Å spørre folk om huset er til salgs er så frekt at jeg eier ikke ord!

Anonymkode: ece2f...9c1

Skulle tro å stille et spørsmål om huskjøp var det samme som å spørre om du ville selge dattera di.

Endret av Nicathv
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...