Gå til innhold

Dere som har mann og barn, og mannen ser på VM...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye følger de med?

Vi har et barn på noen uker og mannen har sittet foran TV-skjermen hver dag siden det startet. Fra formiddag til sent på kveld - og jeg holder på å bli sprø... Han gjør sine plikter i hjemmet innimellom slagene, men fortsatt..

Anonymkode: 01a1d...d0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som ser sport på TV. ☺️

Anonymkode: 20637...a66

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye følger de med?

Vi har et barn på noen uker og mannen har sittet foran TV-skjermen hver dag siden det startet. Fra formiddag til sent på kveld - og jeg holder på å bli sprø... Han gjør sine plikter i hjemmet innimellom slagene, men fortsatt..

Fotball er en hobby for mange, spesielt mange menn. Om de spiller selv eller bare ser på, de nyter det! La han ta seg en øl eller to, se kampene og kose seg. Det er mye i starten, men blir ikke like mange kamper når noen land slås ut. Så lenge han hjelper til ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 8eda2...2c0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Barnet og jeg ser på VM, mannen derimot er ikke intr i sport.

Anonymkode: 748bd...523

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det jeg og sønnen min som ser på VM, mannen min bryr seg ikke. På hverdagene blir det litt vanskelig å få med seg mer enn en kamp, men nå i helgen har vi sett to kamper om dagen. Har gjort litt husarbeid, laget mat og vært en tur ute mellom kampene. Mannen min synes at det er helt ok. Det hender dog at han set litt på sammen med oss da 🙂

Anonymkode: 5063d...647

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye følger de med?

Så hva er problemet? Tilfredsstiller det ikke kontrollbehovet ditt at han ser på VM?

Anonymkode: d45ab...04d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Vi ser på VM sammen hele gjengen, og koser oss med det 😊 Og vi deler på alt av husarbeid nå som ellers. Hjelper hverandre og unner hverandre ting.

Anonymkode: 980c5...45f

• Liker 8
Skrevet (endret)

Altså, hvis barnet er noen uker gammel, OG han gjør det han "skal" i huset ellers, og det i tillegg er helg - hva er problemet? Hvis han er veldig opptatt av fotball, så kan dette være noe han har gledet seg til lenge....

Han kan jo til og med se fotball med babyen på brystet mens du gjør noe annet! Han er jo hjemme OG tilgjengelig!

Hva vil du han skal gjøre ellers? Altså, prate med deg og underholde deg? Så lenge du sier han gjør det han skal, OG du kan plassere babyen hos ham, så hadde jeg ikke klaget.... Som sagt, er han veldig fotballinteressert er dette en stor greie for ham!

Jeg hadde kanskje blitt litt lei av å ikke kunne se NOE av det jeg vil på tv, men vi har en tv i stua og en på soverommet, så det hadde også løst seg ;) 

Her i huset ser ingen på fotball, men jeg hadde altså som sagt ikke sett problemet. Mannen her godtar fint at jeg sitter klistret når det er håndball på tv ;) 

Hadde dere hatt tre barn under 5 år, alle slo seg vrange og han ikke gadd å løfte en finger eller et øyelokk på flere uker, da skulle jeg ha skjønt det. Men ikke med en baby....

Endret av Ulrikke
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi to små barn som begge er syke og eldstemann på 2 år roper at han vil se på Donald. Men neeeei da, mannen skal se på en gjeng guttunger som løper etter i ball i bare underbuksene...

Anonymkode: a3148...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye følger de med?

Min følger med på alle kamper med mindre han er på jobb. I går var det heftig, med fire kamper :p Jeg tar over en del ekstra med unger og matlaging, men det er jo VM bare hvert fjerde år :) Helt i orden for meg, selv om jeg skulle ønske han utnyttet pausene til å avlaste meg litt, så tenker jeg på at det er lenge til neste gang. Han koser seg jo så veldig med det :) 

Anonymkode: 962b4...2dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er problemet? Tilfredsstiller det ikke kontrollbehovet ditt at han ser på VM?

At han ikke er tilstede med oss som familie. Han er ikke tjue år og kan gjøre som han vil lenger.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulrikke skrev:

Han kan jo til og med se fotball med babyen på brystet mens du gjør noe annet! Han er jo hjemme OG tilgjengelig!

Nei, det er omsorgssvikt! En baby som hører høye, sinnsyke høye lyder fra fotballfolk...?!! Det er skikkelig mye støy ved slike kamper! Babyer skal skånes for det.

😯😳😩😢

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en nyfødt baby på denne tiden for noen år siden. Det var igrunn ganske deilig. Mannen lå på sofaen med baby på brystet, siden han sov kun oppå oss i begynnelsen. Jeg fikk spise, dusje og slappe av. 😉 

Nå ser han litt innimellom, med ungene. Han gjør det som skal gjøres og ser innimellom. Har ingen problem med det. 

Jeg tenker at det må være lov å se litt, Så lenge det ikke går utover ånder ting. Nyfødt baby kan fint ligge armene til far, mens du gjør noe annet, noe som du kan slappe av med. 

Anonymkode: fbf81...2e5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

At han ikke er tilstede med oss som familie. Han er ikke tjue år og kan gjøre som han vil lenger.

Ts

Ugh...stakkars fyr. Men har får leve med det valget han har tatt.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

TVen står på, kontinuerlig. Utover det er han alltid like oppofrende og oppmerksom som ellers. Er det bleieskift midt i en kamp pauser han. 

(Baby er ikke stor nok til å være opptatt av TV, så ikke noe problem at det er lek og kos på sofa/teppe foran TVen.) 

Anonymkode: 0925f...0de

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er omsorgssvikt! En baby som hører høye, sinnsyke høye lyder fra fotballfolk...?!! Det er skikkelig mye støy ved slike kamper! Babyer skal skånes for det.

😯😳😩😢

Ehhh.... Okei.... TS sa ingenting om at han skriker og bærer seg.... Noen "JA" eller "NEI" tror jeg babyen overlever helt fint ;) 

• Liker 8
Gjest GiftMann38
Skrevet

Min kone er forberedt på at det blir en del ekstra på henne i en måneds tid 😀

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann som er veldig fotballinteressert, men etter vi fikk barn har han økt listen for hvilke kamper han ser (før kunne han se alt). Dette er noe han har gjort av egen vilje. Regner med det blir en del fotball fremover, men når mini sier «ferdig spille ball» skrus tv-en av.

Skjønner du er frustrert, men finn en middelvei begge kan være fornøyd med.

Anonymkode: 5b508...15b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Ulrikke skrev:

Altså, hvis barnet er noen uker gammel, OG han gjør det han "skal" i huset ellers, og det i tillegg er helg - hva er problemet? Hvis han er veldig opptatt av fotball, så kan dette være noe han har gledet seg til lenge....

Hva vil du han skal gjøre ellers? Altså, prate med deg og underholde deg? Så lenge du sier han gjør det han skal, OG du kan plassere babyen hos ham, så hadde jeg ikke klaget.... Som sagt, er han veldig fotballinteressert er dette en stor greie for ham!

Jeg hadde kanskje blitt litt lei av å ikke kunne se NOE av det jeg vil på tv, men vi har en tv i stua og en på soverommet, så det hadde også løst seg ;) 

Her i huset ser ingen på fotball, men jeg hadde altså som sagt ikke sett problemet. Mannen her godtar fint at jeg sitter klistret når det er håndball på tv ;) 

Hadde dere hatt tre barn under 5 år, alle slo seg vrange og han ikke gadd å løfte en finger eller et øyelokk på flere uker, da skulle jeg ha skjønt det. Men ikke med en baby....

Nå er babyen vår litt mer krevende enn som så, men vi får se hvor fornøyd samboer er når jeg overlater barnet til han og stikker inn på rommet og ser serier noen timer. Kjenner jeg han rett etterlyser han meg når det han skal se er over og er snurt for at jeg trekker meg unna.

Ts

• Liker 4
Skrevet

hehe, vi ser alle masse VM og har gledet oss masse. Om vi skulle komme til å ha bittelitt mere voksendager disse få ukene, og nedprioritere babyaktiviteter, så tenker jeg at det ordner seg. Vi skal nok gjøre opp for det med underlig mange helger på barnets premisser. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...