Gå til innhold

Da du ble 20 år, og ikke lenger var ungdom, hva tenkte du?

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Var du glad for å "endelig" bli voksen, eller skulle du ønske tenåringstida varte litt lenger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg ikke spesielt voksen da jeg var 20. Nøt friheten og studentlivet.

Anonymkode: 86e4a...11c

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Husker ikke, er så lenge siden....

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg ikke spesielt voksen da jeg var 20. Nøt friheten og studentlivet.

Jeg føler meg heller ikke så voksen, men det føles likevel godt å ikke være ungdom lenger. Fylte 20 for ca en mnd siden. 

Skrevet

Utrolige deilig å være ferdig med tenåra. Hadde det ikke ille, men det er mye som skal finnes ut av. Hadde huket av retning på livet, hadde lappen og bil, hadde jevnlig sex, venner , nettverk og ca.plan for fremdrift videre.

Etter 20 ble det bare bedre å bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var 20 hadde jeg den beste tiden i hele mitt liv! Nå erjeg 24og begynner å bli litt redd og føler at tiden begynner å renne ut... husker også hva jeg tenkte om de som var 24 når jeg var barn, de var GAMLE. 😩

Anonymkode: de595...103

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var 20 hadde jeg den beste tiden i hele mitt liv! Nå erjeg 24og begynner å bli litt redd og føler at tiden begynner å renne ut... husker også hva jeg tenkte om de som var 24 når jeg var barn, de var GAMLE. 😩

Tiden renner ut nårdu er 24? 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk førtiårskrisa når jeg fylte 20. Hadde barn og viste rett og slett ikke hvor søren livet skulle føre meg. Husker jeg synes det var grusomt å ikke lengre være tenåring når jeg aldri hadde fått vært tenåring. 23 år etter er det eneste aldersmessige krisen jeg har hatt og er litt over hvordan jeg så på verden som 20åring.

Anonymkode: c0b13...a9a

Skrevet

"Endelig!!" - tenkte jeg. Følte ikke at den biologiske alderen stemte overens før jeg ble 30. :P Men nå når jeg er bikket 40 føler jeg meg yngre. Synes mange på min alder er så "satt".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså ikke at jeg var voksen før jeg var 23. Det var først da jeg leide leilighet av egen inntekt uten stipend. Var litt sen med å fullføre videregående, etter det jobbet jeg i en jobb hvor jeg reiste mye, så jeg bodde på jobben på en måte og i barndomshjemmet om helgene. Så ville jeg komme meg videre da, og flyttet til Oslo. Husker jeg fikk litt angst.. nå var jeg avhengig av egen inntekt liksom. 

Anonymkode: f9786...414

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja? Jeg føler jeg var 20 igår, og nåhar det brått gått 4 år. Alle vennenr mine har begynt å få barn og gifte seg. Jeg er den eneste single og lever plutselig som en gammrl dame og sitter hjemme å omtrent tygger kamferdrops og sipper på kaffekoppen. På 4 år (som har gåttveldig fort) har livetblitt helt snudd på huet. Før var det liv og røre til en hver tid og jeg var craazyy.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Jeg var 24 for noen år siden jeg også og fikk midtlivskrisa. Jeg tenkte også at de var gamle når jeg var barn. Nå blir jeg 27 snart, og mamma var 27 når hun fikk meg :( Jeg føler jeg ikke har forandret meg noe særlig mentalt siden 20, men jeg har jo likevel blitt mer voksen. Drikker ikke lenger, tenker mer på helsa og er mer ansvarlig på en måte. Men er ikke klar for å få barn, har ikke engang date/kjæreste og er jomfru 😛 
Men årene går fortere og fortere :( Føler jeg var 24 i går! Hvor ble det av tiden liksom? Sitter snart på gamlehjemmet. 

Anonymkode: f9786...414

• Liker 1
Skrevet

Man går jo ikke fra ungdom til voksen over natta i det man fyller 20, jeg hverken følte meg eller ble behandlet særlig annerledes som 20-åring enn som 19-åring. Tenårene var det greit å bli ferdig, ungdomstida varte ut studiedagene og en stund til - og sett fra slutten av 30-årene, hvor jeg er nå, er livet mye bedre her enn da jeg var 20. Ikke definerer jeg en 20-åring som helt voksen, heller...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at årene går fortere og fortere for hvert år. Se på det som en toalettrull, dess nærmere du kommer slutten jo fortere går det.

Anonymkode: 6944a...dfc

Gjest making.a.mess
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoho..  jeg burde vel grave meg ned først som sist da etter denne målestokken... 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, making.a.mess skrev:

Hoho..  jeg burde vel grave meg ned først som sist da etter denne målestokken... 

Det er vel helt indiviuelt hva man føler. Jeg føler ihvertfall det at tiden går alt for fort, jeg blir helt stressa av tanken. 24 år er ikke gammelt, men når de 4 årene fra jeg var 20 til nå har gått så sykt fort og ting har endret seg så drastiskt så føler jeg at jeg er gammel rett rundt hjørnet. Jeg blir faktisk lei meg og føler at jeg aldri kommer til å rekke å få barn og gifte meg og alt det der før det er forsent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var jo ikke lengre tenåring når jeg var 20 (naturlig nok 😂), men jeg følte meg fremdeles som en ungdom/ung voksen :)

Tenkte ikke noe mer spesielt enn at det var deilig å kunne kjøpe alkohol med større prosent enn 20%, samt at jeg kom inn på utestedene med 20-års grense. 😂 

Anonymkode: 3e7c3...d55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til utlandet for studier som 20-åring, så livet begynte vel endelig da for meg. Nå er jeg 27 og har enda litt igjen som student, og ser bare moro fremover (drømmejobben)! Da jeg var tenåring var jeg fast bestemt på at om livet var dritt ved fylte 25 skulle jeg begå selvmord. Det er sykt å tenke på nå.

Anonymkode: 9aeee...da2

Skrevet

Jeg er 26 og føler meg fortsatt ikke voksen og ser på de fleste 20-åringer som ungdommer fremdeles. :)

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)

Jeg var drittlei av å være ungdom. 

Endret av Jegskulleønskeat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...