Gå til innhold

Blir fort brun, men fort bleik igjen. Hvordan forlenge fargen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir fort brun, men bare noen uker etterpå er jeg en del lysere. Skulle gjerne hatt fargen litt lenger. Foreløpig tar jeg solarium nå og da for å få fargen tilbake, men vil jo unngå å bruke det regelmessig året rundt, og heller når jeg vil "friske opp". 

Er det bare sånn kroppen er og lite å gjøre med eller er det noe man kan gjøre for at det skal vare litt?

Fuktighet, drikke vann og unngå lange, varme dusjer vet jeg er viktig i alle fall. Noe mer? Vil mer gulrøtter hjelpe på eller bare gir det mer oranskeskjær når man soler seg? :)

Anonymkode: a98e2...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med body lotion med svak selvbruningseffekt?

Anonymkode: 685f2...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med body lotion med svak selvbruningseffekt?

Anonymkode: 685f2...9a1

Det forsvinner med en gang fra hendene og ser veldig dumt ut, pga at jeg har arbeid der jeg vasker hendene maaange ganger daglig. :) Men når jeg ikke jobber kunne det jo gått da, f.eks før en fest eller noe. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tyder kun på ung hud som fornyer seg. Den dagen du er brun i flere mnd er den tiden du ikke lengre bryr deg om brunhet i hud😂

Anonymkode: 958f2...4c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns fargen min holder lengre om jeg bruker body butter.

Anonymkode: 2c979...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Tyder kun på ung hud som fornyer seg. Den dagen du er brun i flere mnd er den tiden du ikke lengre bryr deg om brunhet i hud😂

Anonymkode: 958f2...4c5

Haha, ja kanskje det! :fnise:

Er vel ikke det viktigste i verden heller, så kanskje jeg skal slutte å bry meg. Ser bare så mye friskere ut når jeg er brun, haha. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns fargen min holder lengre om jeg bruker body butter.

Anonymkode: 2c979...9f0

Hva er forskjellen på det og lotion?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Peel og skrubb 2 ganger i uken. Bruk en god fuktgivende krem.  Når du soler deg bruk solfaktor med ingredienser som gjør huden raskere brun,  og aftersun med samme effekt (som ikke er selvbruning). Ellers ta betakaroten 15 - 25 mg.  Solarium 10 min x 2 ganger i uka er nok til vedlikehold. 

Anonymkode: 2cbf7...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Peel og skrubb 2 ganger i uken. Bruk en god fuktgivende krem.  Når du soler deg bruk solfaktor med ingredienser som gjør huden raskere brun,  og aftersun med samme effekt (som ikke er selvbruning). Ellers ta betakaroten 15 - 25 mg.  Solarium 10 min x 2 ganger i uka er nok til vedlikehold. 

Kan du anbefale noen solkremer og aftersun? 

Anonymkode: 1c41f...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar betakaroten 50 mg og er super fornøyd med det. Dog, jeg har en hud hvor jeg blir fort brun og den holder seg hele året :) 

Jeg bruker Loreal Sublime bronzer, det er en gel med selvbruning og den er aamazing. Den flasser ikke av med vann eller klær, og man får ingen skjoller av den. Anbefales! 

Anonymkode: 23ffe...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du anbefale noen solkremer og aftersun? 

Anonymkode: 1c41f...0cc

De fleste merker har tanactivator i seg. Piz buin har tan accelerator etc. Spør på cubus etc. Og man kan bruke dyrere merker som matis reponse soleil eller decleor solserien. Decleor har også en olje som man kan ha under solkremen eller dagkrem for å få fortere farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...