Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. 9 mnd siden begynte jeg i en deltidsstilling i en lampebutikk og jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal si til kundene! 

Jeg får mange spørsmål som f.eks "hvordan lyser denne lampen?" Og jeg aner ikke hva jeg skal si, jeg har bare sett den lyse i butikken....

Jeg kan svare på hvilke lyspærer som egner seg og spørsmål om dimmere etc. Men jeg kjenner jo ikke så godt til de ulike lampene og vet ikke hvordan jeg skal tilegne meg kunnskap heller? Med mindre jeg kjøper alle og har de hjemme...

Konkrete spørsmål kan jeg svare på, men sliter med de mer diffuse...

Anonymkode: 9789e...edd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be sjefen om ett kjapt minikurs om produktene. Er du alene i butikken? Hva sier de du jobber med? Spør de!! 

Er jo mulig at det av og til er kurs med leverandører, si til sjefen  at du gjerne vil lære mer og spør om det er noen kursing etc du kan ta  

Anonymkode: 69fba...f24

AnonymBruker
Skrevet

Men kan du ikke bare svare på hvordan lampen lyser i butikken da? Den vil vel lyse på samme måte hjemme hos noen som på butikken?

Anonymkode: afb3e...86d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spurt en kollega jeg, «hva svarer du på spørsmål om sånn og sånn?»  eller eventuelt svare på hvordan lampen lyser i butikken om du har ett inntrykk av det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Be sjefen om ett kjapt minikurs om produktene. Er du alene i butikken? Hva sier de du jobber med? Spør de!! 

Er jo mulig at det av og til er kurs med leverandører, si til sjefen  at du gjerne vil lære mer og spør om det er noen kursing etc du kan ta  

Anonymkode: 69fba...f24

Jeg er stort sett alene på jobb, ja 😕

føler meg så dum! På nettsidene til levrandørene står det som regel ingen info annet enn info om hvilke lyspærer.  

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan du ikke bare svare på hvordan lampen lyser i butikken da? Den vil vel lyse på samme måte hjemme hos noen som på butikken?

Anonymkode: afb3e...86d

Det er vanskelig å få et klart inntrykk i butikken siden hele butikken er full av lamper. 

3 minutter siden, MartheC said:

Jeg ville spurt en kollega jeg, «hva svarer du på spørsmål om sånn og sånn?»  eller eventuelt svare på hvordan lampen lyser i butikken om du har ett inntrykk av det.

Det var en god ide! 😊 

Jeg pleier som regel å svare at mye avhenger hvilken pære man setter i, og hvis lampen har skjerm klarer jeg jo å formulere et eller annet fornuftig, men en lysekrone klarer jeg ikke si så mye om...

Og så synes jeg det er så vanskelig å selge ting! Noen som har tips ?

Anonymkode: 9789e...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...