AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #1 Skrevet 17. juni 2018 Hva skjer med eiendom og kjøretøy (og alle andre eiendeler) dersom begge foreldrene dør, men barna fremdeles er under atten år gamle? Blir alt sammen stående i årevis frem til barna faktisk er gamle nok til å bestemme hva de ønsker å beholde eller selge? Eller blir alle ting og tang solgt, og pengene som kommer inn satt på en eller annen bankkonto frem til barna har blitt voksne? Anonymkode: 6b37c...6d2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #2 Skrevet 17. juni 2018 Det kommer vel an på hva vergen til barna vil gjøre. Anonymkode: 7a4cc...b79 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #3 Skrevet 17. juni 2018 Tror det blir stående på en konto inntil barnet blir 18? Ellers kunne det jo i praksis bli slik at vergen brukte opp pengene, eller at en eks overtar arven. Anonymkode: a3541...a17
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #4 Skrevet 17. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det blir stående på en konto inntil barnet blir 18? Ellers kunne det jo i praksis bli slik at vergen brukte opp pengene, eller at en eks overtar arven. Anonymkode: a3541...a17 Verge trenger ikke å være familie, men en uavhengig økonomisk verge. TS lurer på eiendom og ting, ikke rene penger. Vil tro det selges som dødsbo dersom det ikke er noen myndige arvinger. Anonymkode: aca1e...be5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #5 Skrevet 17. juni 2018 Venninnen min døde, og det ble da opprettet en uavhengig økonomisk verge for barna. Hun har gjenlevende samboer. Det ble da bestemt hva hennes økonomiske eiendeler var i boet (samboer gikk med på halve husets verdi på tross av at han tjener langt bedre) og denne summen holdes av til barna, ettersom jeg har forstått. Hvis begge foreldre faller fra så vil jeg tro at det automatisk opprettes en ekstern/upartisk økonomisk verge. Anonymkode: 016ea...739
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 Et tydelig og gyldig testamente er uansett best. Det ble som regel mye krangling om penger uansett hvem som dør. Anonymkode: 016ea...739
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 Vil tro at barna kan be vergen om å ordne salg av feks biler osv. Det kam nok og en advokat hjelpe til med. Det er jo lurt å selge biler, de taper seg i verdi fra år til år. Blir ødelagt av å bare stå stille, og om det er noe restgjeld, så er det lurt å bli kvitt dette. Om feks barna er små, 0-15år er det jo noen år til de kam overta bilen, og da vil rene penger værebedre enn en bil som taper seg og bkir ødelagt Anonymkode: e466a...dfa
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 I mitt tilfelle, hvor vi bare var samboere og mannen eide huset, ble det solgt. Huset var eneste verdi, men jeg antar jeg hadde fått tilbud om å overta inventar og bil, om det ikke allerede va mitt overformynderiet ønsket salg, siden barnet var veldig lite. Det var uaktuelt for meg å overta huset. Pengene stod på konto til barnet ble 18. Da gikk de til bil, russetid, ferie, sløs og heldigvis litt til sparing! Anonymkode: 4a67f...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå